Hjælp til dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
20 svar
58 synes godt om
15. marts 2016

Anonym trådstarter

Vi har et familiedilemma - Here it goes.

Én af de unge i vores familie holder sommerfest i sit kollektiv. Tidligere erfaringer har lært dem, at de skal være ude i god tid. De har nu sat en dato, så ligger 5 mdr ude i fremtiden. Han ringer til sine forældre, for at invitere dem, hvortil hans mor fortæller at hans onkel fylder rundt samme dag, som sommerfesten løber af staben. 

Den unge kontakter onklen, for at orientere om sommerfesten og onklen siger tak for info, samt at han endnu ikke har sat en dato eller planlagt noget. 

Dagen efter kontakter onklen den unge og fortæller, at han holder sin runde fødselsdag på dagen - altså samme dag som sommerfesten.

Den unge havde planlagt at invitere sine forældre, søskende, fætre og kusiner. Disse mennesker vil formodentlig også blive inviteret til onklens runde fødselsdag.

Nu til dilemmaet:

Burde den unge ændre datoen for sommerfesten i kollektivet? (Hvilket indebærer flere mennesker)

Burde onklen vælge en anden dato, når der endnu ikke var planlagt noget?

Skal den unge undlade at invitere gæster, som også vil få en invitation til den runde fødselsdag?

Hvis begge fester bliver samme dato, hvilken fest skal gæsterne så vælge?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

Rauw

Onkel og den unge kan vel lige ringe sammen og snakke om en af dem evt kan rykke sin dato uden for mange problemer og hvis ikke ja så ønske hinanden god fest. Gæsterne kan vel ta til den fest de er mest tiltrukket af, no drama. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

A. Nonymsen

Anonym skriver:

Én af de unge i vores familie holder sommerfest i sit kollektiv. Tidligere erfaringer har lært dem, at de skal være ude i god tid. De har nu sat en dato, så ligger 5 mdr ude i fremtiden. Han ringer til sine forældre, for at invitere dem, hvortil hans mor fortæller at hans onkel fylder rundt samme dag, som sommerfesten løber af staben. 

Den unge kontakter onklen, for at orientere om sommerfesten og onklen siger tak for info, samt at han endnu ikke har sat en dato eller planlagt noget. 

Dagen efter kontakter onklen den unge og fortæller, at han holder sin runde fødselsdag på dagen - altså samme dag som sommerfesten.

Den unge havde planlagt at invitere sine forældre, søskende, fætre og kusiner. Disse mennesker vil formodentlig også blive inviteret til onklens runde fødselsdag.

Nu til dilemmaet:

Burde den unge ændre datoen for sommerfesten i kollektivet? (Hvilket indebærer flere mennesker)

Skal den unge undlade at invitere gæster, som også vil få en invitation til den runde fødselsdag?

Jeg ville mene at onklen burde rykke festen, eftersom han vidste at datoen var "taget"

jeg ved heller ikke hvornår alle min onkler/tanter/svogere/svigerinder osv har fødselsdag, så jeg ville selv komme til at invitere på andres fødselsdag. Har faktisk gjort det før, og vedkommende kom selvfølgeligt, selvom det "bare" var en børnefødselsdag

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Rauw skriver:

Onkel og den unge kan vel lige ringe sammen og snakke om en af dem evt kan rykke sin dato uden for mange problemer og hvis ikke ja så ønske hinanden god fest. Gæsterne kan vel ta til den fest de er mest tiltrukket af, no drama. 

Den unge har ikke mulighed for at ændre datoen, da der er mange involveret allerede.

onklen har endnu ikke meldt noget ud, men har som sagt fødselsdag den dag.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

A. Nonymsen skriver:

Jeg ville mene at onklen burde rykke festen, eftersom han vidste at datoen var "taget"

jeg ved heller ikke hvornår alle min onkler/tanter/svogere/svigerinder osv har fødselsdag, så jeg ville selv komme til at invitere på andres fødselsdag. Har faktisk gjort det før, og vedkommende kom selvfølgeligt, selvom det "bare" var en børnefødselsdag

Den unge var netop ikke bevidst om, at det var onklens fødselsdag.

Anmeld Citér

15. marts 2016

Goggelogge

Anonym skriver:

Nu til dilemmaet:

Jeg ville nok blive lidt skuffet hvis man var så heldig at kunne holde sin runde fødselsdag på dagen og man så blev tilsidesat af sin familie. Men er også familie menneske med stort F

Anmeld Citér

16. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Nu til dilemmaet:

Det er et rigtigt Mads & monopolet dilemma 

Ringede den unge til onklen med intention om at flytte festen hvis onklen holdt noget ? For så er det vel ikke sværere at flytte det i dag end det var i går ?

Anmeld Citér

16. marts 2016

*Toffee*

Jeg mener at den unge må rykke festen eller acceptere at der er nogle der formentlig ikke kommer. 

Det er ikke bare en fødselsdag, men en rund fødselsdag.  Ydermere vendte onklen meget hurtig tilbage med et svar om hvad han ville ☺ 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Newsence

Altså når nu det er rund fødselsdag kontra en sommerfest så syntes jeg den unge bør rykke datoen.. Rund bliver man altså kun hvert 10. År og hvem ved om man mår til den næste.. Især hvis man er oppe i årerne.. 

Jeg ville blive rigtig ked af det hvis nogen inviterede til fest på min runde dag. 

Onkelen ringer allerede dagen efter så kan ikke se at de 24 timer gør den store forskel at rykke.. Han har sikkert lige skulle tjekke datoer osv. Inden han kunne svare og har måske ikke lige tænkt over fødselsdag 5 måneder frem og så har han lige brugt en dag til at tænke det hele igennem. 

Det bør jo ikke blive en konkurrence om hvem der inviterer først men et spørgsmål om respekt for ens fødselsdag.

og igen havde det nu bare været en alm. Fødselsdag så skidt men en rund fødselsdag må man altså godt lige tage hensyn til

er selv en gang blevet bedt om at vælge mellem 2 familie medlemmer netop fordi de ikke kunne finde ud af det med datoer.. Det er en mega ubehagelig situation at stå i.. Vi valgte helt at blive væk fra begge da vi ikke ville vælge mellem 2 tvillingers 40 års fødselsdag og Interne magt kamp.. 

Som du skriver er den unge ude i rigtig god tid, så med et varsel på 5 måneder burde det kunne lade sig gøre at rykke sommerfesten.. 

Anmeld Citér

16. marts 2016

Babilooo

En rund fødselsdag på den rigtige dag trumfer en sommerfest i mine øjne. Onklen har vendt hurtigt tilbage og ikke gjort noget "galt".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.