Er det 'normalt'?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men så handler det vel netop om "seriøs" dating? Hvis man på sin datingprofil melder ud, at man ikke leder efter noget seriøst, så bliver man kun kontaktet af potentielle bollevenner.

Men jeg leder jo efter dating, lære hinanden at kende før man har sex, det at være glade for hinanden, en at savne og nyde de dage der er tid. Men samtidig intet seriøst fordi på længere sigt fungere jeg ikke med tanken om et forhold til nogen, jeg har mine tre børn og jeg vil ikke skulle stå til ansvar for nogen, bo sammen med nogen andre end dem, de har haft det svært nok og der går mange år før jeg så meget som vil overveje at hive en mand ind i deres liv. Men derfor synes jeg ikke at jeg bare skal bolle med en masse fyre uden at kende dem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2016

jenny4

Abracadabra skriver:

Men så handler det vel netop om "seriøs" dating? Hvis man på sin datingprofil melder ud, at man ikke leder efter noget seriøst, så bliver man kun kontaktet af potentielle bollevenner.

Men hun har dog meldt ud at hun ikke er til random sex.

Anmeld Citér

15. marts 2016

jenny4

serinasmor skriver:

Måske nok  

Men problemet er jo netop at det hun egentlig ønsker ikke er det hun melder ud ... 

Jeg mener heller ikke hun er urimelig men det hun ønsker sig er dates og måske potentielle kærester måske med flirten og lidt sex - hvis ellers det udvikler sig i retningen af et forhold ... Og først efter lang tids forhold og romantik

Men det hun melder ud er at hun er ude efter uforpligtende sex - og det hænger bare ikke sammen  

Jeg læser bare ikke ud af det hun skriver, at hun vil have uforpligtende sex - tværtimod. Der hvor jeg synes kæden hopper af er forventningen om at sex spiller hovedrollen i datingens verden. Sex kan sagtens bare være sex, men det kan også være afledt af god kemi, en spirende relation og en lyst til at vide mere.. Det betyder ikke at man skal sigte mod villa, vovse og Volvo men at vi respekterer hinanden som individer og ikke bare et middel til næste udløsning. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Men jeg leder jo efter dating, lære hinanden at kende før man har sex, det at være glade for hinanden, en at savne og nyde de dage der er tid. Men samtidig intet seriøst fordi på længere sigt fungere jeg ikke med tanken om et forhold til nogen, jeg har mine tre børn og jeg vil ikke skulle stå til ansvar for nogen, bo sammen med nogen andre end dem, de har haft det svært nok og der går mange år før jeg så meget som vil overveje at hive en mand ind i deres liv. Men derfor synes jeg ikke at jeg bare skal bolle med en masse fyre uden at kende dem. 

Så leder du også efter et seriøst forhold ...  Bare ikke nødvendigvis et der ender i villa og vovse 

At du ikke på nuværende tidspunkt kan se dig selv flytte sammen og blive gift har ikke noget med det at gøre  heller ikke hvis du aldrig kommer derhen  ... Et forhold kan sagtens være seriøst alligevel 

For det du ønsker dig er en kæreste - om end en meget forstående en af slagsen - som er helt ok med ikke at ses når du har børnene og som er helt ok med at komme i anden række ..

Hvis du melder ud til fyrene at du ikke er ude efter et forhold men forventer et forhold så er det jo vildt modsætningsfyldt - og ikke underligt at de ikke kan finde ud af det  

Anmeld Citér

15. marts 2016

serinasmor

jenny4 skriver:

Jeg læser bare ikke ud af det hun skriver, at hun vil have uforpligtende sex - tværtimod. Der hvor jeg synes kæden hopper af er forventningen om at sex spiller hovedrollen i datingens verden. Sex kan sagtens bare være sex, men det kan også være afledt af god kemi, en spirende relation og en lyst til at vide mere.. Det betyder ikke at man skal sigte mod villa, vovse og Volvo men at vi respekterer hinanden som individer og ikke bare et middel til næste udløsning. 

Egentlig har du ret ... Men det handler jo igen om hvordan hun har meldt det ud 

For hvis hun har meldt ud at hun ikke ønsker et seriøst forhold  Så lukker man i min verden ned for hele dating møllen 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Egentlig har du ret ... Men det handler jo igen om hvordan hun har meldt det ud 

For hvis hun har meldt ud at hun ikke ønsker et seriøst forhold  Så lukker man i min verden ned for hele dating møllen 

Så jeg skal enten ville have en kæreste, eller ville have random sex med fremmede? Jeg kan ikke tillade mig at ville lære hinanden at kende via middage og vin og så ha noget lækker sex bagefter og ses igen og igen UDEN at ville være kærester men bare nyde hinandens selskab?  Jeg er alt for genert og følsom til at sprede ben for en jeg ikke føler jeg kender. Håber da der findes nogle søde mænd et sted der forstår det. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

Abracadabra

Anonym skriver:

Så jeg skal enten ville have en kæreste, eller ville have random sex med fremmede? Jeg kan ikke tillade mig at ville lære hinanden at kende via middage og vin og så ha noget lækker sex bagefter og ses igen og igen UDEN at ville være kærester men bare nyde hinandens selskab?  Jeg er alt for genert og følsom til at sprede ben for en jeg ikke føler jeg kender. Håber da der findes nogle søde mænd et sted der forstår det. 

Udfra det du skriver dér, tænker jeg, at du er på udkig efter en virkelig dejlig bolleven. 

Men "lære hinanden at kende" som begreb hører alligevel mere til i den traditionelle dating-verden. 

Jeg tror ikke, at du finder den rigtige på nettet. Der er kategorierne ret faste: Bolleven vs. kæreste. 

Romantik mm. får man af de kommende kærester, det uforpligtende får man af bollevennerne. 

Anmeld Citér

15. marts 2016

serinasmor

Anonym skriver:

Jo det kan du - men du kan ikke forvente at de forstår det slet ikke hvis du har meldt ud at du ikke ønsker et forhold  - for så tiltrækker man alle dem der ønsker random sex ... 

Og alt det du beskriver du ønsker er jo forhold ... Så det er nok smart ikke at melde ud at man ikke ønsker det - for så får man det jo netop ikke  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.