Sygdom! Hvor længe skal det vare!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

789 visninger
16 svar
1 synes godt om
12. marts 2016

Sujan

hele familien startede for 14 dage soden med influenza.. Begge mine børn på 1 og 3 år har været hjemme i de 14 dage og jeg har også været syg, men er taget afsted flere dage trods sygdom... Manden og datteren på 1 år er nogenlunde ovre det, men mig og datteren på 3 år ligger stadig syge. Feber on and off og den forfærdeligste hoste. Vi sover ikke meget pga. hosten. 

Overvejer vagtlæge i morgen for vi kan ikke blive ved. Vi kan ikke spise så meget og søvnen er som sagt dårlig.... Tænker også vi går ind i 3. uge med sygdom. Kan det virkelig passe??? 

Men nu er jeg ikke en der normalt går særlig meget til læge for tænker at de ikke kan gøre det store alligevel. Nu overvejer jeg så vagtlæge i morgen. Må vi det? Det er jo ikke voldsomt akut. Og kan de overhovedet hjælpe os??? 

Andre der har døjet med langvarig sygdom og hvornår var i ovre det??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2016

Maise86

Sujan skriver:

hele familien startede for 14 dage soden med influenza.. Begge mine børn på 1 og 3 år har været hjemme i de 14 dage og jeg har også været syg, men er taget afsted flere dage trods sygdom... Manden og datteren på 1 år er nogenlunde ovre det, men mig og datteren på 3 år ligger stadig syge. Feber on and off og den forfærdeligste hoste. Vi sover ikke meget pga. hosten. 

Overvejer vagtlæge i morgen for vi kan ikke blive ved. Vi kan ikke spise så meget og søvnen er som sagt dårlig.... Tænker også vi går ind i 3. uge med sygdom. Kan det virkelig passe??? 

Men nu er jeg ikke en der normalt går særlig meget til læge for tænker at de ikke kan gøre det store alligevel. Nu overvejer jeg så vagtlæge i morgen. Må vi det? Det er jo ikke voldsomt akut. Og kan de overhovedet hjælpe os??? 

Andre der har døjet med langvarig sygdom og hvornår var i ovre det??

Har desværre ikke noget opløftende svar til dig. 

Herhjemme var børnene syge i 14 dage og jeg selv er syg på 4. uge nu  

Vi har været ved læge da min datter blev ved med at have 40,7 i feber trods panodil og de podede hende og tog infektionstal og der var desværre ingen behandling. Vi måtte nøjes med panodil og evt supplere med ibuprofen. 

Så ja desværre ingen positive historier herfra. 

Rigtig god bedring 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Rigtig god bedring!  

Det er bare hårdt med sygdom. Umiddelbart tænker jeg ikke at vagtlægen kan gøre noget. 

Den influenzatype der florerer lige pt, er en hård nyser at komme over. Jeg kender flere der også har Været syge i et par uger eller tre  

I må passe rigtig godt på jer selv - og helst blive hjemme så længe I er syge  

Håber I er friske igen snart 

Anmeld Citér

12. marts 2016

grinny

Jeg var hos lægen i går da jeg efter flere dage stadig var meget afkræftet og virkelig utilpas. Plejer normalt heller ikke at tage til læge med influenza de kan jo intet gøre, men er nok lidt mere overbeskyttende nu hvor jeg er blevet gravid.

Nå men hun sagde at det var en af de hårde omgange og man regner med i hvert fald 14 dage, så tror det er helt normalt, men er du nervøs så hellere ring - og god bedring 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Sujan

Maise86 skriver:

Har desværre ikke noget opløftende svar til dig. 

Herhjemme var børnene syge i 14 dage og jeg selv er syg på 4. uge nu  

Vi har været ved læge da min datter blev ved med at have 40,7 i feber trods panodil og de podede hende og tog infektionstal og der var desværre ingen behandling. Vi måtte nøjes med panodil og evt supplere med ibuprofen. 

Så ja desværre ingen positive historier herfra. 

Rigtig god bedring 

Tak for svar.. Så må vi bare holde ud lidt endnu og så bliver vi vel raske på et tidspunkt

Anmeld Citér

12. marts 2016

Sujan

AnjaHM skriver:

Rigtig god bedring!  

Det er bare hårdt med sygdom. Umiddelbart tænker jeg ikke at vagtlægen kan gøre noget. 

Den influenzatype der florerer lige pt, er en hård nyser at komme over. Jeg kender flere der også har Været syge i et par uger eller tre  

I må passe rigtig godt på jer selv - og helst blive hjemme så længe I er syge  

Håber I er friske igen snart 

Tak for svar.. Vi må bare holde ud lidt endnu og håbe vi snart kommer ovenpå igen!

Anmeld Citér

12. marts 2016

Maise86

Sujan skriver:

Tak for svar.. Så må vi bare holde ud lidt endnu og så bliver vi vel raske på et tidspunkt

Ja der er vidst ikke andet for, men det er virkelig ikke særlig sjovt! 

Håber i snart kommer ovenpå 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Sujan

grinny skriver:

Jeg var hos lægen i går da jeg efter flere dage stadig var meget afkræftet og virkelig utilpas. Plejer normalt heller ikke at tage til læge med influenza de kan jo intet gøre, men er nok lidt mere overbeskyttende nu hvor jeg er blevet gravid.

Nå men hun sagde at det var en af de hårde omgange og man regner med i hvert fald 14 dage, så tror det er helt normalt, men er du nervøs så hellere ring - og god bedring 

God bedring til dig også... Vi må bare holde ud lidt endnu...håber vi snart kommer ovenpå

Anmeld Citér

12. marts 2016

Mor1986

Herhjemme er vi for anden gang på tre uger blevet syge. Og i den mellem periode der har været har vi hostet og snottet. Så det tager desværre tid. 

Jeg er gravid og er i en vuggestue. Og har siden december konstant været syg på den ene eller anden måde. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Tip!

Vi har også haft syge børn herhjemme på skift.. Jeg er som den eneste gået fri.. 

Men har sørget for at lufte ud, rent sengetøj på dynerne ret ofte,masser af frugt (dermed vitaminer) til de syge.. Det har hjulpet på dem alle, og sygdommen har ikke varet mere end et par dage.. 

Håber snart der er bedring på vej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.