Jeg tænker der en lille pige der har det skidt, det kan der være tusind forklaringer på, det kan være noget i klassen, noget med lidt ældre veninder hun ikke kan styre, at hun føler sig totalt misforstået af mor osv osv osv.
Jeg ville selv aldrig aflyse en fødselsdag, både fordi jeg ikke kan se logikken: du opfører dig dårligt mandag og derfor holder vi ikke fødselsdag om 14 dage, men også fordi jeg tror på man skal finde en god stund sammen, skabe de gode stunder, skabe gode minder osv. Og selvsagt ville jeg gennemføre en fødselsdag også selvom min unge er rædselsfuld.
Jeg ville umiddelbart sige det lyder som en rigtig ond spiral og du måske skulle vende dig mod nogle for hjælp, her i kommunen er der åben anonym rådgivning og kan være livsgivende at få en snak en time med et voksent menneske der tager en alvorligt.
Jeg tænker også på en bog jeg selv har stående på hylden (medsender billede) som giver et indblik og lidt guiding til hvad man kan gøre med de skønne tweens og en af tingene er jo også at være sammen, for når jeg læser din beretning tænker jeg: hvorfor har hun overhovedet så meget tid til fjernsynet og telefonen, hvis I spillede et spil, lavede mad sammen, var krea sammen, gik en tur sammen, dansede åndssvage sammen, hængte vasketøj op sammen, ryddede op sammen, talte sammen osv så skulle både telefon og fjernsyn jo være slukket.
Jeg ved det ikke, men mine alarmklokker ringer og tænker du skal række hånden ud efter hjælp pg have vendt en negativ spiral og det gør du ikke med straffe alla tage telefonen, aflyse fødselsdage mm. Hvis hun mistrives vil det bare i min optik gøre det værre.
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld
Citér