Hvad havde i gjort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.602 visninger
17 svar
86 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. marts 2016

Anonym trådstarter

Min 8 årige driver mig til vanvid, hun hører aldrig efter, lyver og stjæler, manipulere og er bare respektløs og provokerende hele tiden! Hun gør mig sindssyg! Og hun er helt ligeglad med at jeg taler alvorligt med hende og griner bare af mig. Så nu har jeg simpelthen aflyst hendes fødselsdag, som straf, noget jeg ellers er helt vildt imod. Og jeg tror enda jeg er mere ked af det end hende! Og hun er stadig ligeglad og ligger bare med sin mobil og glor tv!! Jeg kan slet ikke trænge igennem til hende! Overvejer seriøst at sende hende på opdragelse hos mandens strenge bedstemor!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2016

ESV

Min 8 årige driver mig til vanvid, hun hører aldrig efter, lyver og stjæler, manipulere og er bare respektløs og provokerende hele tiden! Hun gør mig sindssyg! Og hun er helt ligeglad med at jeg taler alvorligt med hende og griner bare af mig. Så nu har jeg simpelthen aflyst hendes fødselsdag, som straf, noget jeg ellers er helt vildt imod. Og jeg tror enda jeg er mere ked af det end hende! Og hun er stadig ligeglad og ligger bare med sin mobil og glor tv!! Jeg kan slet ikke trænge igennem til hende! Overvejer seriøst at sende hende på opdragelse hos mandens strenge bedstemor!

Hvorfor i alverden har hun fri adgang til tlf og tv? Så tag tlf og tv fra hende!! 

jeg syntes nu det lyder som meget voldsom opførsel af en8 årig, er der sket noget der kan forklare hendes adfærd?

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Hvorfor i alverden har hun fri adgang til tlf og tv? Så tag tlf og tv fra hende!! 

jeg syntes nu det lyder som meget voldsom opførsel af en8 årig, er der sket noget der kan forklare hendes adfærd?

Det har hun selfølgelig heller ikke. Men jeg kan jo ikke låse hende inde så hun går konstant ud fra sit værelse og ser tv selv om jeg ber hende 100 gange om at blive på sit værelse går hun ud. Og mobilen kan jeg også ta fra hende og gemme 100 gange om dagen, hun snupper den bare tilbage hvis jeg lige går på wc. Jeg aner snart ikke mine levende råd. Hun har altid haft ældre veninder og måske været lidt mere stor og 'moden' af sin alder end hun burde. Jeg elsker min datter utrolig højt og vil gøre alt for hende. Men jeg føler ikke jeg kan finde ud af at være mor til hende. Hendes søskende går det altid fint med. Men hende, hun udfordre mig konstant. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

B&J

jamen så gem den når hun er på værelset. og tvet sluk tvet og hvis hun tænder det igen jamen så en tur på værelset også sluk tv igen. hvis hun har tv på værelset så fjern det. det lyder som om du skal være lidt mere skrap

Anmeld Citér

12. marts 2016

Newsence

Ta mobilen og låst den inde i bilen hvis I har sådan en eller ha den på dig hele tiden. Det samme med fjernbetjeningen. Hav den i lommen. 

Blot fordi hun virker ligeglad betyder det ikke hun er det. Men du er nød til at fastholde at den opførsel ikke er ok og at det har konsekvenser. Men oftest når børn opfører sig meget slemt er der noget andet galt.. Ved godt det virker umuligt men du er nød til at sørge for at hun ved at hun altid kan komme til dig hvis der er noget.. Måske gemmer hun på noget hun er bange for hil såre jer eller gøre jer vrede og så vil hun hellere gøre jer vrede over noget andet..

så self skal du sanktionere så hun lærer at den slags er uacceptabelt men du skal også ind bag ved og finde ud af hvad problemet er. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

ESV

Anonym skriver:

Det har hun selfølgelig heller ikke. Men jeg kan jo ikke låse hende inde så hun går konstant ud fra sit værelse og ser tv selv om jeg ber hende 100 gange om at blive på sit værelse går hun ud. Og mobilen kan jeg også ta fra hende og gemme 100 gange om dagen, hun snupper den bare tilbage hvis jeg lige går på wc. Jeg aner snart ikke mine levende råd. Hun har altid haft ældre veninder og måske været lidt mere stor og 'moden' af sin alder end hun burde. Jeg elsker min datter utrolig højt og vil gøre alt for hende. Men jeg føler ikke jeg kan finde ud af at være mor til hende. Hendes søskende går det altid fint med. Men hende, hun udfordre mig konstant. 

Men så må du jo slukke fjernsynet og fjerne antenne kablet, have tlf på dig hele tiden gøre det umuligt for hende at have den adfærd. At have ældre veninder er vel dårligt en undskyldning ville du accepterer den opførsel fra en 10-12-14 år?

Anmeld Citér

12. marts 2016

Wiilliam

ESV skriver:

Mine forældre endt i sin tid med at købe et pengeskab et af de billige og låst min telefon inden. Plus fjernbetjening i sin tid..jeg var så bare det ældre. Men det det var noget der virkerde på mig. For jeg gjordt præcist det sammen. Når de vendt ryggen til

Anmeld Citér

12. marts 2016

mija

Hmm, nu har jeg ikke selv børn, så kan kun snakke ud fra min egen erfaring om at være det barn der var på tværs!

Jeg var også en meget strid pige da jeg var yngre, og min mor prøvede også alt for at ændre min adfærd.. Men ved at hun tog min mobil, slukkede tvet osv. Det gjorde bare alt meget værre, jeg mistede alt respekt for hende, og synes egentlig bare at hun var åndssvag og vendte øjne af hende.. 

- Det der virkelig fik øjnene op for mig, var da hun satte sig ned med mig, og virkelig forklarede hvor meget det sårede hende, at jeg havde den opførsel overfor hende, og at hun savnede at hygge med mig og snakke om ting.. Hun sad der og kiggede mig dybt i øjnene og græd samtidig.. Aldrig har jeg prøvet noget så hårdt..

Det jeg også kan huske som gik mig på, var at jeg følte at min mor aldrig viste interesse for mig, vi snakkede aldrig om personlige ting, eller lavede noget sammen bare mig og hende, og det var faktisk noget jeg var rigtig trist over, som så kom ud i vrede overfor hende..

Tror det er rigtig vigtigt at i får snakket sammen, for ellers fortsætter det bare i samme onde cirkel, du ser dig sur/irriteret på hende, og hun bliver ved med at teste dig og er på tværs.. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

Anonym

Jeg tror ikke det hjælper og straffe børn? 

Altså og sige, " som straf aflyser jeg din fødselsdag"

Men bare bruge korte sætninger, som, " lille skat, din fødselsdag er aflyst"

Og hvis hun så spørg om hvorfor, så sige at det må hun bedst selv  vide. 

Mobilen, tja, hun er otte år, så går ud fra hun ikke selv betaler for den?  Den skal bare tages fra hende, du kan jo slukke den og ligge den ude på dit arbejde, så tager hun den ikke mere. 

Tvet? Tryk på afbryderen ude i skabet.

Og så hvis hun ellers brokker sig, eller hun taler grimt til dig osv, så ignorer hende. 

Hun er kun otte år, så ingen stor diskussion med hende, men blot "jeg har ikke lyst til at tale med dig, når du opfører dig sådan overfor mig"

Eller "når du kan tale pænt til mig, så kom tilbage til mig, og så kan vi få en go snak igang"

Anmeld Citér

13. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg kan godt forstå at du er frustreret - men når en lille pige (det er hun trods alt) har så problematisk en adfærd, så bliver jeg mest blot bekymret for hendes trivsel.

Det handler ikke primært om straffe igennem konsekvenser, inddragelse af mobiltelefoner, osv. Det kan være fint nok med konsekvenser (men de skal selvfølgelig gennemføres ordentligt) - men det reelle problem her er vel hverken mobilen eller fødselsdagen? Et par "lidt for modne" veninder er Heller ikke tilstrækkeligt som forklaring...

Hvorfor har hun det skidt? Hvem er hun vred på? Kommer hun til dig med sine problemer og hvem er hun ellers fortrolig med? Hvordan har hun det i skolen, hvordan trives hun ellers? Dette er de spørgsmål jeg ville gribe fat i, hvis jeg var dig...

Og nej... selvfølgelig er et lille barn ikke ligeglad. Hun har det formentlig rigtig skidt når I skændes som I gør...

Kan du spørge nogen til råds? Skole, familievejleder, andre?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.