Har forhøjet Thyrotropin slået mit barn ihjel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2016

Tine B

Hvorfor har du snakket med vagtlægen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2016

VN

Tine B skriver:

Hvorfor har du snakket med vagtlægen?

Fordi jeg var så nervøs over hvad det var, og om det var vigtigt at få gjort noget ved. Googler man det, så kommer der alt fra lavt stofskifte til hypofysetumor  Så jeg følte jeg havde brug for at høre en læge forklare mig hvad det var, og hvorfor jeg ikke selv er blevet kontaktet. 

Anmeld Citér

13. marts 2016

VN

Flødebollen skriver:

Jeg skulle starte op på medicin og tjekkes efter 3 måneder igen. I den tid blev det anbefalet ikke at blive gravid

Virkelig tak for dit svar! Det er rart at høre fra andre  Vi sætter mission bebser på pause (hvis der selvfølgelig ikke er sket noget i denne cyklus) indtil der er styr på det! 

Må jeg spørge om du har problemer med vægtøgning pga. stofskiftet? Jeg er nemlig meget lille og petit i mig selv, men tænker jo at lavt stofskifte gør det ''nemmere'' at tage på, fordi forbrændingen er lav 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Flødebollen

VN skriver:

Virkelig tak for dit svar! Det er rart at høre fra andre  Vi sætter mission bebser på pause (hvis der selvfølgelig ikke er sket noget i denne cyklus) indtil der er styr på det! 

Må jeg spørge om du har problemer med vægtøgning pga. stofskiftet? Jeg er nemlig meget lille og petit i mig selv, men tænker jo at lavt stofskifte gør det ''nemmere'' at tage på, fordi forbrændingen er lav 

Er du sindssyg ja.

Jeg kunne snildt tage 15 kg på oh kæmpedrop flere måneder med st tabe 5. 

Jeg aner ikke hvor længe jjeg har fejlet det - det var først ifbm fertilitetsbehandling at man fandt ud af det. 

Kan godt forstå du er nervøs, men så snart du bliver medicineret, skal du være helt rolig. Så bliver du fulgt med blodprøver osv løbende  

Anmeld Citér

13. marts 2016

VN

Flødebollen skriver:

Er du sindssyg ja.

Jeg kunne snildt tage 15 kg på oh kæmpedrop flere måneder med st tabe 5. 

Jeg aner ikke hvor længe jjeg har fejlet det - det var først ifbm fertilitetsbehandling at man fandt ud af det. 

Kan godt forstå du er nervøs, men så snart du bliver medicineret, skal du være helt rolig. Så bliver du fulgt med blodprøver osv løbende  

Puha, det er godt nok ubehageligt! Men det er godt at de har fundet ud af det hos dig, og fået det stabiliseret  

Jeg svinger kun med 2-3kg, men har altid kunne tabe mig lyn hurtigt og også tage på. Men er nok mere i den lave vægt ende, så det kom som et kæmpe chok med de tal 

Tak fordi du er på åben, det er virkelig rart! Glæder mig til at det bliver ordnet, og kan se at det sagtens kan gøres. Det er dejligt! 

Anmeld Citér

13. marts 2016

Flødebollen

VN skriver:

Puha, det er godt nok ubehageligt! Men det er godt at de har fundet ud af det hos dig, og fået det stabiliseret  

Jeg svinger kun med 2-3kg, men har altid kunne tabe mig lyn hurtigt og også tage på. Men er nok mere i den lave vægt ende, så det kom som et kæmpe chok med de tal 

Tak fordi du er på åben, det er virkelig rart! Glæder mig til at det bliver ordnet, og kan se at det sagtens kan gøres. Det er dejligt! 

Synes hvert fald det er vigtigt at få fortalt at eet ikke er verdens undergang

man kunne fejle noget meget værre, tænker jeg

held og lykke med det hele!

Anmeld Citér

13. marts 2016

A.n.onym.

VN skriver:

Ja som overskriften lyder, så har jeg fået svar på nogle blodprøver grundet anden sygdom (Gigt), så jeg fik lavet udvidet blodprøver.. Jeg kan så se at mit Thyrotropin [TSH] tal er næsten 8, hvor normalen er 0,300-4.. Og kan læse mig frem til at det er et hormon som sidder i hypofysen (hjernen) og stofskiftet, OG at det kan gøre at fosteret under graviditet ikke kan overleve  

Jeg mistede jo sidst i Januar, og vi er igang med at prøve igen. Men hvis det slår mit barn ihjel, så må de da vel gøre noget?? 

Mit egentlige spørgsmål er, om der er andre der ved at de har det samme forhøjede tal og har haft en vellykket graviditet?

Jeg ved da ikke helt hvad jeg skal tænke.. Min læge har ikke kontaktet mig, og jeg har selv lige tjekket mine blodprøve svar. Jeg er selv uddannet i basis viden, men denne her er jeg helt på udebane i 

Mange hilsner fra en forvirret og meget skruk!

Det kan desværre give nogle svære forsterskader at have både for lavt og for højt tsh - om det ligefrem kan medføre fosterdød, det tror jeg gerne. Jeg har selv fået to aborter grundet for lavt tsh ( medfødt med ej velreguleret) jeg gik ikke engang til en scanning - man burderede at mine tal var så dårlige at jeg fik aborterne tilbudt med det samme, da sandssynligheden var stor for at der kunne være nogey galt med fostrene - endda hjerneskader som ikke engang ville blive opdaget. Jeg er ked af at høre om dit forløb og håber at det snart lykkes - du skal nok følges af endokrinologer, da praktiserene læger efter min erfaring generelt ved for lidt om emnet. 

Ps har tre raske børn, då det kan lade sig gøre med den rette hjælp

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.