Har forhøjet Thyrotropin slået mit barn ihjel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.029 visninger
16 svar
4 synes godt om
12. marts 2016

VN

Ja som overskriften lyder, så har jeg fået svar på nogle blodprøver grundet anden sygdom (Gigt), så jeg fik lavet udvidet blodprøver.. Jeg kan så se at mit Thyrotropin [TSH] tal er næsten 8, hvor normalen er 0,300-4.. Og kan læse mig frem til at det er et hormon som sidder i hypofysen (hjernen) og stofskiftet, OG at det kan gøre at fosteret under graviditet ikke kan overleve  

Jeg mistede jo sidst i Januar, og vi er igang med at prøve igen. Men hvis det slår mit barn ihjel, så må de da vel gøre noget?? 

Mit egentlige spørgsmål er, om der er andre der ved at de har det samme forhøjede tal og har haft en vellykket graviditet?

Jeg ved da ikke helt hvad jeg skal tænke.. Min læge har ikke kontaktet mig, og jeg har selv lige tjekket mine blodprøve svar. Jeg er selv uddannet i basis viden, men denne her er jeg helt på udebane i 

Mange hilsner fra en forvirret og meget skruk!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har selv for lavt stofskifte, og ja, det kan være skyld i spontan abort, men det kan også være på grund af så meget andet. Jeg er endnu ikke gravid, men skal kontakte lægen med det samme for at blive sat op i medicin når jeg bliver gravid. Det kan bare ikke konstateres ud fra én TSH måling, da tallet kan slå ud på grund af anden sygdom eller medicin.  

Tal med din læge og sig du er bekymret for den høje værdi. Det er ret nemt at korrigere hvis det viser sig at det ikke normaliserer sig selv.  

Anmeld Citér

12. marts 2016

esioul

VN skriver:

Ja som overskriften lyder, så har jeg fået svar på nogle blodprøver grundet anden sygdom (Gigt), så jeg fik lavet udvidet blodprøver.. Jeg kan så se at mit Thyrotropin [TSH] tal er næsten 8, hvor normalen er 0,300-4.. Og kan læse mig frem til at det er et hormon som sidder i hypofysen (hjernen) og stofskiftet, OG at det kan gøre at fosteret under graviditet ikke kan overleve  

Jeg mistede jo sidst i Januar, og vi er igang med at prøve igen. Men hvis det slår mit barn ihjel, så må de da vel gøre noget?? 

Mit egentlige spørgsmål er, om der er andre der ved at de har det samme forhøjede tal og har haft en vellykket graviditet?

Jeg ved da ikke helt hvad jeg skal tænke.. Min læge har ikke kontaktet mig, og jeg har selv lige tjekket mine blodprøve svar. Jeg er selv uddannet i basis viden, men denne her er jeg helt på udebane i 

Mange hilsner fra en forvirret og meget skruk!

Det er vigtigt stofskifte er på plads inden graviditet, da det kan medføre spontan abort. 

Anmeld Citér

12. marts 2016

VN

Astoria skriver:

Jeg har selv for lavt stofskifte, og ja, det kan være skyld i spontan abort, men det kan også være på grund af så meget andet. Jeg er endnu ikke gravid, men skal kontakte lægen med det samme for at blive sat op i medicin når jeg bliver gravid. Det kan bare ikke konstateres ud fra én TSH måling, da tallet kan slå ud på grund af anden sygdom eller medicin.  

Tal med din læge og sig du er bekymret for den høje værdi. Det er ret nemt at korrigere hvis det viser sig at det ikke normaliserer sig selv.  

Det var virkelig en dejlig besked! Tak!

har snakket med vagtlægen, og får taget nye uddybede blodprøver på mandag. Vi planlægger jo netop ny graviditet efter tabet af den første. Og jeg vil jo helst ikke igennem det samme igen, eller gøre at mit barn får en hårdere start på livet. Som min kæreste siger - vi vil helst have super sunde børn som os selv 

Men dejligt at vide at det er nemt at ændre på, hvis det ikke går i sig selv! Puha!

Anmeld Citér

12. marts 2016

VN

esioul skriver:

Det er vigtigt stofskifte er på plads inden graviditet, da det kan medføre spontan abort. 

Tak for svar 

Får taget nye og mere uddybede blodprøver på mandag, og så får jeg lidt mere klarhed. Jeg har jo netop mistet i januar, så jeg vil for alt i verden ikke igennem det igen. Så håber at der snart er styr på det, så bebs kan få en ordenlig og tryg hule 

Anmeld Citér

12. marts 2016

MorTilN

Jeg lider selv af for lavt stofskifte og i følge Thyreoidea - Foreningen for stofskiftepatienter så anbefaler de at ens TSH skal være under 2,5 før man forsøger at blive gravid, da det giver de bedste betingelser for fostret at udvikle sig.

Men som en anden skriver kan der være mange grunde til at en graviditet går til grunde

Anmeld Citér

12. marts 2016

VN

Viventerpådig skriver:

Jeg lider selv af for lavt stofskifte og i følge Thyreoidea - Foreningen for stofskiftepatienter så anbefaler de at ens TSH skal være under 2,5 før man forsøger at blive gravid, da det giver de bedste betingelser for fostret at udvikle sig.

Men som en anden skriver kan der være mange grunde til at en graviditet går til grunde

Åh Gud  mit er 8.. Håber virkelig at det falder og går i sig selv! 

Får du nogen behandling for dit? 

Anmeld Citér

12. marts 2016

MorTilN

VN skriver:

Jeg synes du skal gå til din læge og udtrykke din bekymring for dit høje TSH tal da du gerne vil være gravid igen og få ham/hende til at teste dit stofskifte igen

jeg får eltroxin mod mit stofskifte og har været velreguleret i omkring 1,5 - 2 år nu

Anmeld Citér

12. marts 2016

Flødebollen

VN skriver:

Inden mit blev reguleret var det på 23!!

men du bliver medicineret. Og det er medicin du skal tage resten af dit liv..

Anmeld Citér

12. marts 2016

Flødebollen

VN skriver:

Jeg skulle starte op på medicin og tjekkes efter 3 måneder igen. I den tid blev det anbefalet ikke at blive gravid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.