Anonym skriver:
Desværre fungere din metode ikke altid herhjemme. Og det er derfor nødvendigt at køle af på værelset. Dog med døren åben. Vores hus er ikke stort og barnet kan hele tiden høre og se os. Så jeg ser ikke noget galt i det.
Jeg føler ikke vi skal tage en snak om hvordan vi skal opdrage så det bliver ens. Men jeg føler han skal respektere at jeg ikke har brug for han blander sig når jeg prøver at opdrage. Og selv om jeg gentagne gange har sagt det til ham når er det glemt fra hans side næste gang der er noget. Ergo sidder jeg igen med et barn der ikke hører efter når jeg siger nej fordi far blander sig.
Jeg er rigtig meget selv med barnet. Og det kan være frusterende at varnet ikke hører efter fordi det jeg siger åbenbart ikke gælder.
Hvis du er rigtig meget selv med barnet, så tror jeg simpelthen ikke på, at det at far "blander sig", når han faktisk er hjemme er årsagen til dit barn ikke hører efter.
Børn har brug for faste rammer og grænser, men endnu mere vigtigt anerkendelse af deres følelser. Skæld ud og blive sat på værelset uden at blive rummet, det hjælper dem ikke med at regulere deres følelser, og så stiger frustrationen.
Desuden tror jeg, at du forventer alt for meget af dit barn. Det er helt naturligt, at et barn på den alder er "trodsig", fordi de begynder at opdage, at de har et sind og en vilje, der er helt uafhængig af andres. Derfor skal vi som forældre helt sikkert opdrage, men at forvente barnet så bare lystrer, det er at skyde langt over målet. At dit barn ikke hører efter tror jeg simpelthen ikke kan skyldes at far bakker dig op i opdragelsen.
Særligt ikke når du i egne ord er meget alene med barnet. Det følger ligesom heraf, at det generelt må være dig der opdrager mest, og far kan jo ikke blande sig, når han ikke er der.
Anmeld
Citér