Du kan måske bede om at far ikke ryger hende lige i hoved.. Men helt ærligt så kan du ikke forlange at han ikke ryger i nærheden af hendes ting.. Det er hans hjem og ikke dit. Og så kan det godt være jeg her træder på et minefelt men jeg syntes også man skal passe på med ikke at være FOR hysterisk sng. Rygning. Min far er stor ryger og når han er alene ryger han jo sit hjem. Men inden vi kommer lufter han ud og når vi er der ryger han kun under emhætten og med åbent vindue. Men min datter kommer da i nærheden af en sofa hvor der har været røget i og sådan er det jo også med faren til dit barn. Så længe han tager hensyn til barnet og ikke puster røg i hoved på hende så kan du reelt set ikke gå ind og dominere dine egne synspunkter ned over hoved på ham.
Og som en anden også skriver så er tiden barnet er hos far ikke en tid du kan bestemme over. Så længe barnet ikke bliver mistøgtet, far er fuld eller på anden måde påvirket så skal du i følge loven blande dig uden om og respektere fars tid.
Og igen så kan du jo spørge pænt ind og forsøge at give gode råd eller andet men det er op til far om han vil lytte til dem. Og som du beskrev situationen her så lød det ærlig talt ikke til at du have været særlig fordomsfri tværtimod.. Prøv at tage en nysgerrig vinkel på det hele.. Eks. Okay hun sover kun en time. Er det fordi hun vågner selv? Eller er hun udkørt fordi I bare råhygger ?
Dette er bare nogle eksempler på indgangsvinkler man kan have.
der kan jo egentlig være mange grunde til at hun ikke sover mere. Måske er der for meget larm der hvor hun står, måske er der for lyst osv. Eller måske er glæden over at være hos far bare så stor at søvn er svært. Måske skal far lige have tid til at finde sin rolle og sine rutiner der virker for netop dem..
herhjemme er der 2 rutiner. Rutinen med mir og rutinen med far. ( vi bor sammen) vores datter kunne bare ikke min rutine med far så når han er alene med hende ja så foregår det på deres måde for det virker for dem, men det tog da lidt tid for dem at finde den
Anmeld
Citér