Er jeg helt galt på den eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

953 visninger
10 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2016

Sedigfor

Hej i skønne mødre og fædre. 

For ca en mdr siden kom min datters far og sagde at hun ikke havde fået flasken for hun var gået kold. Os tænker jeg gået kold?! Selv når hun har været i vuggestue i en hel dag hvor hun bare ikke vil sove, ej heller her hjemme, går hun ikke kold, der skal så sygt meget til før hun får kold, har faktisk aldrig oplevet det. Tænkte ik mere over det, igen da han skulle have hende, sagde han det samme, os spurgte jeg indtil hvor mange lur hun har får om dagen, han sagde " 1 lur på ca en time " jeg stod der med åbne mund og kiggede på han som om han var helt væk. Han aflevere hende vildt træt og uoplagt, hun er faktisk til at smide i seng når han kommer med hende.. " kl 17 " 

nå.. Prøvede så en dag hvor hun havde fået hendes 2-3 lur, bare st ligge hende i seng kl 18:30 som jeg plejer, ingen bøvl men! Da kl så blev 22:00 vågnede hun og skreg helt sindssygt. Os tænker jeg, tvinger han hende virkelig til at være vågn en hel dag for at han ikke lige skal lave den skide flaske på 100 ml inden hun skal i seng, hun er snart 11 mdr, så ved godt at hun skal vænnes af med den, men at tage hendes lure fra hende.

Hvad synes i? Er jeg bare helt væk eller hvordan.

Skal siges er ved at trappe ned på mælken. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sedigfor skriver:

For ca en mdr siden kom min datters far og sagde at hun ikke havde fået flasken for hun var gået kold. Os tænker jeg gået kold?! Selv når hun har været i vuggestue i en hel dag hvor hun bare ikke vil sove, ej heller her hjemme, går hun ikke kold, der skal så sygt meget til før hun får kold, har faktisk aldrig oplevet det. Tænkte ik mere over det, igen da han skulle have hende, sagde han det samme, os spurgte jeg indtil hvor mange lur hun har får om dagen, han sagde " 1 lur på ca en time " jeg stod der med åbne mund og kiggede på han som om han var helt væk. Han aflevere hende vildt træt og uoplagt, hun er faktisk til at smide i seng når han kommer med hende.. " kl 17 " 

nå.. Prøvede så en dag hvor hun havde fået hendes 2-3 lur, bare st ligge hende i seng kl 18:30 som jeg plejer, ingen bøvl men! Da kl så blev 22:00 vågnede hun og skreg helt sindssygt. Os tænker jeg, tvinger han hende virkelig til at være vågn en hel dag for at han ikke lige skal lave den skide flaske på 100 ml inden hun skal i seng, hun er snart 11 mdr, så ved godt at hun skal vænnes af med den, men at tage hendes lure fra hende.

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår.
Din bekymring er at far vækker hender efter kun en times middagslur så hun falder i søvn uden flaske? Eller er der mere i det?

Selvfølgelig er det ikke ok at han vækker hende efter kun 1 time. - Min datter bliver 2 år til sommer og skal stadig have mindst 2 timers søvn for ikke at brænde fuldstændig sammen ved aftensmads tid.

Men er du sikker på at han vækker hende? Måske hun bare ikke sover lige så godt hjemme hos ham? Min datter har pt en periode hvor hun sover vildt dårligt nede i vs. Hele ugen her har hun sove ½-1½ time til middag dernede. Så jeg har haft en mega træt og pylret pige! Men herhjemme kan hun tage 2-3 timer uden problemer. Og så sover hun gerne lidt mere herhjemme når hun sover dårligt i vs. -

Anmeld Citér

11. marts 2016

Sedigfor

MummiT skriver:

Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår.
Din bekymring er at far vækker hender efter kun en times middagslur så hun falder i søvn uden flaske? Eller er der mere i det?

Selvfølgelig er det ikke ok at han vækker hende efter kun 1 time. - Min datter bliver 2 år til sommer og skal stadig have mindst 2 timers søvn for ikke at brænde fuldstændig sammen ved aftensmads tid.

Men er du sikker på at han vækker hende? Måske hun bare ikke sover lige så godt hjemme hos ham? Min datter har pt en periode hvor hun sover vildt dårligt nede i vs. Hele ugen her har hun sove ½-1½ time til middag dernede. Så jeg har haft en mega træt og pylret pige! Men herhjemme kan hun tage 2-3 timer uden problemer. Og så sover hun gerne lidt mere herhjemme når hun sover dårligt i vs. -

Ja er sikker på han gør det, for han siger selv at hun kun får den ene lur på en time, selvom hun er hammer træt kommer hun ikke ud og sove.

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Sedigfor skriver:

Min på 11 mdr sover altså også kun en gang om dagen. 

Er i skilt? Det er meget normalt at de ikke har samme.behov ved.mor og far. Min datter bruger sut, hos mig men ikke hus hendes far eks 

Anmeld Citér

11. marts 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Sedigfor skriver:

Ja er sikker på han gør det, for han siger selv at hun kun får den ene lur på en time, selvom hun er hammer træt kommer hun ikke ud og sove.

Okay. Tror nu det er ret normalt for den alder kun at sove 1 gang om dagen. Min datter kan heller ikke puttes til 2 lure, selvom hun f.eks. kun har sovet 30 minutter til middag. Så er eneste løsning at hun kommer tidligt i seng. 

Men altså, så må du jo snakke med ham om at det altså er vigtigt for jeres datters trivsel at hun får den søvn hun har brug for. Hvis han er så træt at flasken så kan han jo evt forsøge sig med bare at lade være med at lave den. Måske falder jeres datter fint i søvn uden, eller måske får han så en kamp med at få hende til sove om aftenen. Så må han jo selv erfare hvad han helst vil. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Newsence

Du skal måske passe på med at dømme på forhånd. I den alder hun har er en lur altså meget normal. Tilgengæld skal hun så helst sove 2-3 timer af gangen..

jeg tror jeg ville spørge far stille og roligt ( og uden at dømme) om hvad der sker siden hun går kold.. Og så forsøge at sige pænt at det er vigtigt hun får sine lure( hvis det er det der er problemet) men hør nu lige far ad før du beslutter dig for at han gør ting af egoistiske grunde.. MÅSKE er der en helt logisk forklaring 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Sedigfor

Newsence skriver:

Du skal måske passe på med at dømme på forhånd. I den alder hun har er en lur altså meget normal. Tilgengæld skal hun så helst sove 2-3 timer af gangen..

jeg tror jeg ville spørge far stille og roligt ( og uden at dømme) om hvad der sker siden hun går kold.. Og så forsøge at sige pænt at det er vigtigt hun får sine lure( hvis det er det der er problemet) men hør nu lige far ad før du beslutter dig for at han gør ting af egoistiske grunde.. MÅSKE er der en helt logisk forklaring 

Har skam os spurgt mange gange på en pæn måde. Lige så vel som hvorfor han ryger hvor hendes ting er. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Sedigfor skriver:

Har skam os spurgt mange gange på en pæn måde. Lige så vel som hvorfor han ryger hvor hendes ting er. 

Men du skrev i dit første indlæg:"igen da han skulle have hende, sagde han det samme, os spurgte jeg indtil hvor mange lur hun har får om dagen, han sagde " 1 lur på ca en time " jeg stod der med åbne mund og kiggede på han som om han var helt væk." 

Det lyder jo ikke som en særligt åben, ikke-dømmende reaktion. Mht. rygning kan jeg til gengæld ikke se, der er så meget at spørge pænt om - det kan vel være ligemeget, hvorfor han gør det, han skal bare lade være. 

Du har haft en del udfordringer i forhold til samværet - bl.a. kæmpet hårdt for, at han skulle se hende meget. Jeg ved ikke helt, om du reelt er indstillet på, at det betinger, du har fuld tillid til ham og ikke "ser på ham, som om han er helt væk", når han gør noget anderledes end du. For mig er det ikke overraskende, at et lille barn reagerer anderledes hos far end hos mor - men hvis du er decideret utryg og ikke stoler på hans dømmekraft, er det nok en god idé at droppe samvær med overnatning, til hun er lidt større. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

jenny4

Jeg tænker at det da må være mere besværligt at have en pige der er træt fra lur til putning med alt hvad det indebærer af skrig og skrål end det er at skulle putte med flaske. Er du sikker på din x vækker hende efter en time? At han måske har problemer med at få hende til at tage flasken? At han ikke kender hendes rytme?

Anmeld Citér

11. marts 2016

lineog4

Først tænker jeg 3 lure er mange for en pige på 11 mnd, men alle børn er jo forskellige. 

Og så tænker jeg, at du kan komme med anbefalinger, forklare hvordan det er hjemme hos dig osv. Men tiden hjemme hos far bestemmer du ikke over og hvis rytmen der er hun sover en gang i en time så er det dets rytme. Du kan forklare det er hårdt fordi hun er møg træt dagen efter hjemme hos dig pg håbe han er forstående. 

Og ja nu får jeg nok også tæsk, men jeg tænker heller ikke du kan kræve der ikke er røg i nærheden af hende. Du kan tale til alt hans rationale, du kan give ham tusind tekster om hvor sundhedsskadeligt det er osv. Men du kan ikke kræve et røgfrit hjem hos far på samme måde som du kan kræve han ikke er påvirket af alkohol. Men du kan formodentlig nægte at give ting med når de skal stå i røg og så må han selv investere i tingene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.