Brug for lidt opmuntring :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2016

cille1012

Folliklen der gerne skal indeholde et æg Det de måler på scanningen

Det ved jeg ikke, det har min gyn. Ikke nævnt noget om 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2016

Flødebollen

cille1012 skriver:

Det ved jeg ikke, det har min gyn. Ikke nævnt noget om 

Det du kalder ægget. Det er en follikel. Hvor stor er den, hun scanner og som du kan se på skærmen ? (Det dine hormoner skal få til st vokse)

Anmeld Citér

10. marts 2016

Tine B

Jeg var på Puregon.. Startede på 50 ie, men sluttede på 200, 28 dage senere, hvor der var et enkelt æg..
Min gyn sagde, at de bare ville blive ved med at sætte dosis op og scanne hver 2-3. dag indtil folliklen var stor nok til ægløsning..

De tager det så langsomt, fordi de skal finde ud af hvad de krop kan håndterer uden du bliver overstimuleret, som jo er en ret stor risiko ift pcos.. 

Anmeld Citér

10. marts 2016

Tine B

De skal nok få det til at lykkes... Bare rolig.. Her skete det i første forsøg.. Var lige så modløs som du og tænkte at det bare ALDRIG skete... Går ud fra det er iui I skal? 

Er 28 uger henne efter vores første omgang iui...

En follikel er den "skal" der er udenom ægget og det er den der skal vokse sig til mellem 18-20 mm, før den er klar til at åbne sig og ægget kan blive løsnet og begynde at vandre = ægløsningen.. 

Min gyn gav mig besked på at tage ægløsningssprøjten 1½ døgn efter hun kunne se, at folliklen var 16 mm, for så vidste hun den ville være stor/moden nok på tidspunktet for ægløsningen..  

Anmeld Citér

11. marts 2016

cille1012

Flødebollen skriver:

Det du kalder ægget. Det er en follikel. Hvor stor er den, hun scanner og som du kan se på skærmen ? (Det dine hormoner skal få til st vokse)

Det største hun fik målt var kun 6 mm. :-)

Anmeld Citér

11. marts 2016

cille1012

Tine B skriver:

De skal nok få det til at lykkes... Bare rolig.. Her skete det i første forsøg.. Var lige så modløs som du og tænkte at det bare ALDRIG skete... Går ud fra det er iui I skal? 

Er 28 uger henne efter vores første omgang iui...

En follikel er den "skal" der er udenom ægget og det er den der skal vokse sig til mellem 18-20 mm, før den er klar til at åbne sig og ægget kan blive løsnet og begynde at vandre = ægløsningen.. 

Min gyn gav mig besked på at tage ægløsningssprøjten 1½ døgn efter hun kunne se, at folliklen var 16 mm, for så vidste hun den ville være stor/moden nok på tidspunktet for ægløsningen..  

Se det var lige præcis sådan et var jeg håbede på! Tak, for jeg er virkelig modløs lige nu, har ellers været ret optimistisk..

hvor er det dejligt det lykkes for dig i første forsøg jeg skal ikke iiui, jeg og min kæreste skal selv ordne det eller hvad vi skal kalde det 

Anmeld Citér

11. marts 2016

Anonym

Hejsa, 

Jeg startede selv med Gonal F, måtte igennem det a 2 forsøg. Så skiftet jeg til Menopur og så lykkedes det os at blive gravide. Grunden til at de begynder med lav dosis hormon, er for ikke at overstimulere, da flere end 3 æg vil medføre afbrydelse af graviditetsforsøget. Man vil jo ikke risikere trillinger eller flere. 

Desuden er det også hårdt at få hormonerne, jeg mærkede i hvert fald en del til mavegener samt hedeture, særligt om natten. 

Pøj pøj med jeres projekt. Det skal nok ske, bare vær tålmodig og forsøg ikke at stresse din krop. 

Anmeld Citér

11. marts 2016

123.

cille1012 skriver:

Okay, ja jeg er på gonal f  men tænker hvis det slet ikke kommer til at virke går vi andre veje næste gang måske?

havde bare et lille håb for vi måske kunne være det par det skete for i 1 forsøg

du kunne prøve at sprøge dem ad, men tror de afslutter snart, hvis der ikke er kommet et æg. min allerførste behandling blev også mislykkes fordi jeg ikke dannede der var stort nok.. så fik jeg puregon, nu er de 3 dage om at voske.  tror bare min krop lige skulle fatte, at ikke skulle være i ''dvale''

Anmeld Citér

11. marts 2016

Tine B

Newgirl. skriver:

du kunne prøve at sprøge dem ad, men tror de afslutter snart, hvis der ikke er kommet et æg. min allerførste behandling blev også mislykkes fordi jeg ikke dannede der var stort nok.. så fik jeg puregon, nu er de 3 dage om at voske.  tror bare min krop lige skulle fatte, at ikke skulle være i ''dvale''

Det er altså ikke sikkert at de afslutter.. Som sagte sagde min gyn at når man er på hormon-sprøjte, kan man blive ved med at sætte dosis op, indtil der er gevinst.. Selvfølgelig ikke i 4 mdr, men altså.. 

Mit første forsøg, hvor jeg var på Pergotime tabletter, blev heller ikke til noget, fordi mine æg ikke reagerede på det..  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.