nej det har jeg aldrig set . desværre.
´Synes virkelig det er forfærdeligt .
Da jeg var indlagt med min datter , der var der et par der havde fået en lille en for tidligt og begge lignede virkelig nogen alcoholiker..
dagen efter så min mor parret oppe i byen pisse stive. hvor de sad og drak mens deres lille barn ´lå i barnevognen ved siden af.
de burde virkelig få det fjernet
Ja der er virkelig nogen der ikke bør få børn.. det er jo tragisk at nogen vælger deres misbrug frem for deres barn, men jeg har også set den med Jørn, og selvom hans skade slet ikke var nær så slemt som det kunne have været, så var det bare slemt nok... hans mor fik endnu et barn, som igen blev fjernet.. altså man kan jo aldrig vide hvorfor de piger fik fjernet deres børn, de har en opfattelse og vi kommer aldrig til at høre den anden, da der er tavshedspligt fra pæd./socialråd., men de har jo muligheden for at få agtindsigt, og har virkelig svært ved at tro at der ikke har været andre begrundelser, men selvfølgelig kan det ske.. Samtidigt vil jeg sige at de sociale myndigheder holder ikke nødvendigvis øje med kvinder/piger, der bliver gravide selvom de er under 20, selvfølgelig vil myndighederne skulle ind over når en kvinde under 18 bliver gravid, da hun jo så ikke er myndig (ift. loven), men det betyder jo ikke at der nødvendigvis sker mere.. sundhedsplejeskerne skal jo også være med til at sikre sig at barnet når det er blevet født har nogle ordentlige levebetingelser og at barnets trives... Altså så fordi man er under 18, bor i en to vær. og ellers er i stand til (kompetent nok.. her mener jeg at man vil være i stand til at kunne yde den nødvendige omsorg for barnet, så det ikke bliver udsat for omsorgssvigt) at tage sig af barnet, så behøver der så jo ikke at ske mere end at sundhedsplejesken kommer og tjekker op, men det gør hun jo med os alle sammen.. Og selvfølgelig kan pæd./de sociale myndigheder ikke altid vide på forhånd at et barn bliver svigtet, men det er jo deres arbejde og indimellem sker der fejl, da det er mennesker, men nogen gange redder de altså også børn fra at få alvorlige udviklings- og soiale problemer i fremtiden. Men helt undgå fejl kan man nok ikke, og så er jeg ligeså meget i risiko gruppen som alle andre da jeg er alene med min datter i en to. vær. :O)
Men igen det at gå til psykolog, betyder jo ikke at man ikke er i stand til at tage sig af sit barn..
Og til Ansemusen.. syntes helt klart også at det er grotesk at der ikke bliver kigget mere i familien og den nære omgangskreds når man skal sætte børn i pleje... men det kræver nok endnu en lovændring før det sker.. indtil videre er loven ihvertfald ikke særlig god på det område..
Anmeld