Qtv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

966 visninger
18 svar
0 synes godt om
24. september 2009

jannilaursen

Så i afsnittet på QTV ? .. om piger der er for unge at få børn..

Der var en 16 årigt med der fik fjernet  sit barn da det bare var 5 dage gammel fordi de mente hun  ikke var ansvarlig nok når hun gik til psykolog, ???
nu har jg ikke særlig meget lyst til at starte til psykolog ,...

og den 17 årig pige der skal ha sin 5 mdr datter fjernet fordi der mangler blik kontakt ?? .. hvad er det det fornoget? .. barnet havde det jo godt. det kunn man jo se i inslaget

hvorfor fjerner de ikke børn der har forældre der tager stoffer, har et alcohol misbrug.. og tæver dem ?? .. 
jeg forstår det ikk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2009

jannilaursen

jannilaursen skriver:

Der var en 16 årigt med der fik fjernet  sit barn da det bare var 5 dage gammel fordi de mente hun  ikke var ansvarlig nok når hun gik til psykolog, ???

og den 17 årig pige der skal ha sin 5 mdr datter fjernet fordi der mangler blik kontakt ?? .. hvad er det det fornoget? .. barnet havde det jo godt. det kunn man jo se i inslaget

hvorfor fjerner de ikke børn der har forældre der tager stoffer, har et alcohol misbrug.. og tæver dem ?? .. 
jeg forstår det ikk

glemte lige at sige at afsnittet kan ses under

www.nutv.dk
Under 
 QTV
og afsnittet hedder
For ung til at være mor

Anmeld

24. september 2009

Honningblomst

jannilaursen skriver:

jeg forstår det ikk

Børn fjernes ikke uden der er en grund og forud går masser af undersøgelser af pædagoger og psykologer.
Jeg synes der fjernes for få børn og at økonomi og forældres behov tit fylder for meget.
Nu så jeg ikke programmet, men mine oplevelser er gennem job og nu min udd. Det er sørgeligt og et barn på 5 mdr. kan jo være ødelagt for livet....
Knus Eva.

Anmeld

24. september 2009

N&J

Mener også at man bestemt ikke fjerner et barn blot fordi moderen går til psy og hun er ung. Det handler om barnet og faktisk så kan et barn godt i 5 mdr. alderen blive skadet for livet, fagfolk går jo ikke ind og fjerner, bare for at have noget at lave, selvfølgelig sker der fjernelser som måske ikke skulle være sket, men efter min erfaring sker der alt for lidt og for sent, og størstedelen er jo ikke "tvangsfjernelser", men en frivillige fjernelse, så forældrene altid har mulighed for at bevise at de er i stand til at tage sig af deres barn og derved få barnet tilbage. Jeg er enig med Eva, der er simpelthen ikke nok tvangsfjernelser - og her mener jeg i ordet bogstavligste forstand, alt for mange forældre får deres børn igen uden at kunne tage sig af dem..
(Men selvfølgelig findes der undtagelser, og det er tilfældet her kan man jo ikke vide)

Hvis du har brug for psykolog hjælp, så kan du selvfølgelig gå til psykolog, det viser bare du ansvarlig og tager dig selv og dit barn seriøst...

fra Jane

Anmeld

25. september 2009

Bondepigen

jannilaursen skriver:

jeg forstår det ikk

Jeg kender en der fik fjernet sit barn af kommunen, da barnet var omk. et halv år. Eneste grund var hendes unge alder (16 år). Nu har de dog måttet give hende barnet tilbage, da hun har fået medhold i at det ikke var grund nok.... Nogle gange er de bare ikke fair, og andre gange tager de for let på tingene...

Anmeld

25. september 2009

Ansemusen

Jeg så det med tårer i øjnene! Det var SÅ forfærdeligt synd for de piger! Udfra det jeg kunne se skete det uden en god begrundelse! Det er en skrøne at tvangsfjernelser altid er berettigede. Nogle får alt for lang snor andre for kort, som tilsyneladende i dette program  Den ene pige havde kun fået begrundelsen at hun var umoden og de tog slet ikke hendes mor i betragtning. De er alt alt for dårlige til at se sig om i familien efter støtte eller en evt. plejefamilie i stedet for at bruge en fremmed. Her taler jeg af erfaring fra nogle i min familie.

Jeg blev også selv helt bange, fordi jeg har gået til psykolog pga. at min Mor døde og jeg havde en depression. Men jeg regner sandelig med at mit barn får lov til at blive hos mig!

Anmeld

25. september 2009

Tina2

Nu har jeg ikke set omtalte program, men alt i alt synes jeg der bliver tvangsfjernet for få børn!!!! Mange får for mange chancer.........

Ang det du nævnte med et barn manglede blik-kontakt..... Har du nogensinde set det program om Anni der fik drengen Jørn??
Han fik ingen øjenkontakt og kan huske han faktisk var ødelagt fra 18. dagen  Jamen det er jo HELT forfærdeligt!!!!

Når man så så hvordan Jørn er idag, så er manglende øjenkontakt jo slet ikke så ligegyldigt..... Det betyder RIGTIG meget for et nyfødt barn.....

Jeg siger slet ikke at de piger du snakker om fra QTV er nogle der skal/bør få deres børn fjernet, men jeg synes virkelig der i mange tilfælde bliver givet alt for mange chancer.... Der er kun et offer og det er det lille barn.....
Og der skal faktisk ikke SÅ meget til før de er ødelagte fra start

Og ja børn af narkomaner osv bør faktisk fjernes lige med det samme!!!!!! Synes det må være et skrækkeligt job at skulle tage stilling til den slags og ha en masse hensyn at tage pga lov osv. I mange tilfælde må det virkelig være sådan at man har lyst til bare at hente det barn LIGE med det samme fordi man ved det har det forfærdeligt........

Anmeld

25. september 2009

jannilaursen

bondepigen skriver:

Jeg kender en der fik fjernet sit barn af kommunen, da barnet var omk. et halv år. Eneste grund var hendes unge alder (16 år). Nu har de dog måttet give hende barnet tilbage, da hun har fået medhold i at det ikke var grund nok.... Nogle gange er de bare ikke fair, og andre gange tager de for let på tingene...

det er jo forfærdeligt..
Jeg er pisse bange for at miste min datter . jeg er jo selv ung mor ..

Anmeld

25. september 2009

jannilaursen

Tina2 skriver:

Nu har jeg ikke set omtalte program, men alt i alt synes jeg der bliver tvangsfjernet for få børn!!!! Mange får for mange chancer.........

Ang det du nævnte med et barn manglede blik-kontakt..... Har du nogensinde set det program om Anni der fik drengen Jørn??
Han fik ingen øjenkontakt og kan huske han faktisk var ødelagt fra 18. dagen  Jamen det er jo HELT forfærdeligt!!!!

Når man så så hvordan Jørn er idag, så er manglende øjenkontakt jo slet ikke så ligegyldigt..... Det betyder RIGTIG meget for et nyfødt barn.....

Jeg siger slet ikke at de piger du snakker om fra QTV er nogle der skal/bør få deres børn fjernet, men jeg synes virkelig der i mange tilfælde bliver givet alt for mange chancer.... Der er kun et offer og det er det lille barn.....
Og der skal faktisk ikke SÅ meget til før de er ødelagte fra start

Og ja børn af narkomaner osv bør faktisk fjernes lige med det samme!!!!!! Synes det må være et skrækkeligt job at skulle tage stilling til den slags og ha en masse hensyn at tage pga lov osv. I mange tilfælde må det virkelig være sådan at man har lyst til bare at hente det barn LIGE med det samme fordi man ved det har det forfærdeligt........

nej det har jeg aldrig set . desværre.
´Synes virkelig det er forfærdeligt .
Da jeg var indlagt med min datter , der var der et par der havde fået en lille en for tidligt og begge lignede virkelig nogen alcoholiker..
dagen efter så min mor parret oppe i byen pisse stive. hvor de sad og drak mens deres lille barn ´lå i barnevognen ved siden af.
de burde virkelig få det fjernet

Anmeld

25. september 2009

jannilaursen

Ansemusen skriver:

Jeg så det med tårer i øjnene! Det var SÅ forfærdeligt synd for de piger! Udfra det jeg kunne se skete det uden en god begrundelse! Det er en skrøne at tvangsfjernelser altid er berettigede. Nogle får alt for lang snor andre for kort, som tilsyneladende i dette program  Den ene pige havde kun fået begrundelsen at hun var umoden og de tog slet ikke hendes mor i betragtning. De er alt alt for dårlige til at se sig om i familien efter støtte eller en evt. plejefamilie i stedet for at bruge en fremmed. Her taler jeg af erfaring fra nogle i min familie.

Jeg blev også selv helt bange, fordi jeg har gået til psykolog pga. at min Mor døde og jeg havde en depression. Men jeg regner sandelig med at mit barn får lov til at blive hos mig!

Jeg tror ikke de ´kunne finde på at fjerne dit barn. fordi du ikke er under de 21 som er ung mor..
De holder jo rigtig meget opsyn med unge mødre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.