hvad er det for et forhold? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2016

Zelinasmor

Håber ikke det er normalt. Med min datters far gik vi som regel i seng samtidig også efter 4 år. Var altid kærlige overfor hinanden og havde sex minimum 4 dage i ugen. Også efter 4 år, hvis man glemmer hinanden på den måde tror jeg ikke et forhold kan holde i det lange løb. Men hvad ved jeg. Jeg ville bare ikke kunne leve sådan.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2016

Tine B

Jeg ville ikke kunne leve sådan, men tænker også, at hvis du er ked af det, er det jo relativt nemt at gøre noget ved? 

Kys din mand - sig godnat til ham - Nup en lur midt på dagen, så du er lidt mere frisk om aftenen og foreslå at I kan se/lave noget sammen i stedet for computeren.. 

Jeg går nogle gange i seng tidligere end min mand, men han går altid med ind i seng og lige putter og siger godnat i 5-10 minutter, inden han går ud igen.. Han kysser mig farvel om morgenen, selvom jeg stadig sover, ligesom jeg gør ved ham.. 

Vi krammer ofte og kan begge mærke, hvis det er for længe siden vi har været tæt på hinanden.. For længe er gerne nogle timer eller fra morgen til eftermiddag.. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Der kommer ned perioder i alle forhold, men det handler om, hvordan man kommer videre på disse ned perioder... Og her må du selv begynde At handle aktiv.... Begynd at kysse på manden, går til ham så at sige... Bliv oppe nogle aftener om ugen... Bliv kærlig.. Hvis han så afviser dig hele tiden, så er jeres forhold nok dødt, men det er jo ikke ham, som skal tage teten hele tiden... Vi kvinder må ind i kampen.... Også selvom du er gravid.. Det er ingen undskyldning i min bog desværre.... 

Anmeld Citér

8. marts 2016

modesty

Anonym skriver:

Vi har været sammen i 5 år til maj, har et barn sammen og venter et mere. Jeg er meget træt og går i seng sammen med vores datter hver aften. Vi kysser aldrig, og nu har han ordnet køkken og sat sig ind og spille computer. Vi siger aldrig godnat til hinanden eller noget.

er det normalt?

savner at kunne ligge sig til at sove sammen, men det er jo også klart han ikke gider i seng kl 19. Han kom hjem fra job 18.15, så vi er stort set aldrig rigtig sammen andet end i weekender. Vi lever bare sammen

Der er jo nogle helt konkrete ting du kan gøre for at afhjælpe dine helt konkrete problemer:

1: Kys din kæreste. Sig godmorgen og godnat til ham.

2: Hold dig vågen længere end til kl. 19

Der er ikke så mange andre råd at give, umiddelbart. Udover måske at bruge weekenderne så konstruktivt som muligt ift. fællestid. Har I mulighed for at få passet jeres barn med overnatning? Eller en legeaftale hos en ven så I kan komme ud og spise en hyggelig frokost? 

Herhjemme er det også mig der kysser, krammer, siger godnat o.s.v. Hvis jeg ikke gør det, så sker det ikke - og det har intet med min mands kærlighed til mig at gøre, han elsker mig højt.

Så mit råd: tag sagen i egen hånd og gør noget proaktivt.

Anmeld Citér

8. marts 2016

mpr

Anonym skriver:

Vi har været sammen i 5 år til maj, har et barn sammen og venter et mere. Jeg er meget træt og går i seng sammen med vores datter hver aften. Vi kysser aldrig, og nu har han ordnet køkken og sat sig ind og spille computer. Vi siger aldrig godnat til hinanden eller noget.

er det normalt?

savner at kunne ligge sig til at sove sammen, men det er jo også klart han ikke gider i seng kl 19. Han kom hjem fra job 18.15, så vi er stort set aldrig rigtig sammen andet end i weekender. Vi lever bare sammen

Kan godt forstå du savner lidt nærhed, men vil sige vi har kun min mands datter og det er kun deltid, alligevel har vi også perioder hvor jeg simpelthen går kold så tidligt, men til gengæld er oppe før en hvis en får sko på :p Og min mand måske er fanget i noget computer spil så han sidder oppe til midnat eller senere og derfor sover til sent (i hvert fald i weekenderne) og på hverdage er han afsted fra 6.30 og først hjemme kl 17 cirka.. Dog vil jeg sige, at sørge for omsorg for hinanden er en ting man begge har ansvar for, måske tænker han ikke over det eller har ikke et kæmpe behov uden at det betyder at han ikke elsker dig 

Hvis jeg har en periode hvor jeg virkelig er træt om aftenen så sørger jeg for at gå hen til ham og få sagt godnat med et kram (om det så er ned over stolen og uden at få et kram igen), og så et kys på enten kinden eller munden, det skifter lidt, men det giver alligevel MIG lige det jeg har brug for inden jeg går i seng.  

Tænker også at det at man ikke går og kysser på hinanden hele tiden er meget normalt :p Vi kysser primært når jeg kysser ham godnat, og ellers (normalt) hvis jeg ligger op til et kys i køkkenet eller igen imens han spiller  

Det jeg prøver at sige er, at måske han ikke tænker over det og måske du skal gå imod ham på en anden måde, altså bare gå hen og giv ham et kys på kinden, måske forslå at i skal se en film sammen - så kan det godt være man måske lige skal tvinge sig selv til at være vågen lidt længere end man føler man kan, men det giver måske lige en det boost der er behov for. Hvis du lige har brug for noget nærhed, så helt afslappet gå hen og se hvad han laver på computeren og måske lig en hånd på hans ryg og nus den lidt, hvis han laver mad kan du gå ud og give ham et kram bagfra. 

Normalt ville jeg sige man skulle snakke om at det manglede, men lige med det her tænker jeg også det kan give en akavet og hurtigt en beskyldende stemning hvis man siger "du giver mig ikke nok nærhed". Nogengange hvis det er længe siden jeg har følt vi har været rigtig tætte, så kan jeg godt finde på at gå hen og kramme ham og sige jeg savner ham. Det plejer at være hint nok til at jeg får noget respons  

At få forholdet til at fungere når der er børn, er en balance gang, men man må ikke begge glemme forholdet, for så ryger man ud i en ond spiral. At du har opdaget det mangler er GODT! for så kan der blive taget hånd om det inden det er helt forsent

Vi har været sammen lidt over 4½ år

Anmeld Citér

8. marts 2016

Rsa

Anonym skriver:

er det normalt?

det lyder som vores forhold!!!! 

Min mand møder mellem kl.2 og 3 om morgenen, han går derfor i seng kl.19 aller senest kl.20... Vores hverdage går med eftermiddage med børnene og aftensmad, det er dét vi ser til hinanden i hverdagene. Nogle dage er jeg ved at kaste op over det og andre dage, synes jeg faktisk det er rart at have aftenen HELT FOR MIG SELV.

vores weekender er dem der holder os kørende, det er der vi laver ting sammen som familie og dér hvor vi også har mulighed for at være et par uden børn. Vi sørger for at huske at komme ud bare os to, husker at have det sjovt og grine sammen og det er de stunder der for os holder den kørende. 

håber I finder en løsning på den manglende romantik og måske det hele ændrer sig når trætheden fra din side af forsvinder igen 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Babilooo

Altså ikke for at lyde hård. Men du kan jo selv tage tyren ved hornene og kysse og kramme din mand godmorgen og godnat..? Det er jo lige så meget din som hans indsats... Eller mangel på samme... der gør at I ikke får det gjort.

Jeg ville begynde at nusse og gøre noget af det du selv efterspørger. Og fortælle ham at du savner det fra ham også.

Jeg ville prioritere at holde mig vågen længere tid og eller få udnyttet weekenderne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.