Jeg er enig med de andre - det er temmelig normalt - små børn tager rigtig meget energi, og kommer før alt andet. Og med en graviditet oveni - klart nok at du ikke har overskud til så meget lige nu.
Men obs på at det ikke nødvendigvis ændrer sig lige foreløbig - herhjemme er den mindste lige blevet 1 år, og det er faktisk først nu at de fleste nætter er ved at være ok - dvs jeg er kun oppe med ham 1-3 gange hver nat (mod 3-8 gange tidligere). Så jeg har været mere eller mindre "i koma" siden fødslen, og med en storesøster, der også skulle have lidt af min tid/energi, har det været virkelig svært at prioritere min mand og vores samliv.
Det der gør at man ikke ender med skænderier og utroskab er
1) at man snakker sammen - din kæreste er sikkert ligeså frustreret som dig - del jeres tanker med hinanden, og forsikr hinanden om, at det kun er en kort periode
2) skemalæg noget kærlighed - det lyder måske ikke romantisk, men det er bestemt bedre end ingenting (og med snart 2 børn er det uanset hvad jeres fremtid de næste par år!). Det behøver måske ikke være sex, men bare at du 1 aften om ugen forsøger at holde dig vågen lidt længere, og at han til gengæld den aften går tidligt i seng. Så må I ligge i ske, kysse, kramme og snakke lidt indtil du dejser om
Anmeld
Citér