hvad er det for et forhold? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.031 visninger
16 svar
20 synes godt om
7. marts 2016

Anonym trådstarter

Vi har været sammen i 5 år til maj, har et barn sammen og venter et mere. Jeg er meget træt og går i seng sammen med vores datter hver aften. Vi kysser aldrig, og nu har han ordnet køkken og sat sig ind og spille computer. Vi siger aldrig godnat til hinanden eller noget.

er det normalt?

savner at kunne ligge sig til at sove sammen, men det er jo også klart han ikke gider i seng kl 19. Han kom hjem fra job 18.15, så vi er stort set aldrig rigtig sammen andet end i weekender. Vi lever bare sammen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg tror det er mere normalt end du tror.

men hvis du ikke er tilfreds, så må du jo gøre noget ved det, og hvis han kommer hjem kl 18.15 og du går i seng kl 19, så levner det ikke meget tid til samvær, hvis jeres datter også er vågen.

måske kan i aftale en aften om ugen, hvor i hygger i sofaen, så må du se om du ikke kan holde dig vågen til kl 21. Eller finde andre måden og tidspunkter at være kærester på.

men altså børn, dagligdag osv kan godt få romantikken sat lidt på vågeblus. Herhjemme siger vi altid, at ægte kærlighed er at lade den sove til kl 9 i weekenden

men som sagt, hvis du vil noget andet, så er du jo nød til gøre noget aktivt. Tal sammen.

Anmeld Citér

7. marts 2016

Loa

Anonym skriver:

Vi har været sammen i 5 år til maj, har et barn sammen og venter et mere. Jeg er meget træt og går i seng sammen med vores datter hver aften. Vi kysser aldrig, og nu har han ordnet køkken og sat sig ind og spille computer. Vi siger aldrig godnat til hinanden eller noget.

er det normalt?

savner at kunne ligge sig til at sove sammen, men det er jo også klart han ikke gider i seng kl 19. Han kom hjem fra job 18.15, så vi er stort set aldrig rigtig sammen andet end i weekender. Vi lever bare sammen

Haha det lyder sgu som vores liv herhjemme lige pt. 

Selvom det ikke altid er drømmescenariet, så tror jeg på at det ikke kan være en dans på roser hver evig eneste dag i ens forhold. 

Der skal knokles og kæmpes, og især med børn i billedet også. 

Og er man så gravid også, så ryger alt andet på stand by i en periode, fordi søvn så er 1. prioritet 9 ud af 10 aftener. 

Men jeg vælger også at tænke at det er et øjebliksbillede i det store hele - og det skal nok blive bedre..

Anmeld Citér

7. marts 2016

Fremad

Her siges der altid god morgen, god nat, og ses hvis den ene skal noget. Sammen med et kys..

Vi kan godt gå i seng hver for sig, men vi ender altid i ske eller den ene fiser med hvis den anden går i seng...

Jeg ville nødig ha det anderledes... Og efter jeg har mærket at man kan miste lige pludselig sørger jeh altid for at få sagt ordentligt go nat mm... 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Tante15

Skyldes det ikke denne periode, hvor du er rigtig træt og går i seng kl. 19.00.  Kunne du forsøge at blive oppe nogle aftener, så I kunne være sammen indtil begge går i seng.  Jeg kan til dels godt forstå, at han sætter sig foran computeren, idet han jo er alene og skal bruge tiden på noget, når du er gået i seng.

Kunne du ikke sige til ham, at du vil begynde at blive længere oppe og foreslå, at i morgen ser i en god film, snakker etc. Jeg ville starte med at snakke med ham,for han ved jo ikke, at du tænker sådan og måske tænker han det samme, men vil ikke sige noget, fordi han viser forståelse for at du har et større behov for søvn lige nu. Det er dog svært at se, at det kan blive anderledes, hvis du fortsat går i seng kl. 19.00 alle aftener, for det er tidligt og meget få vil kunne sove så tidligt uden at vågne kl 3 igen.

Anmeld Citér

7. marts 2016

lillespir26

Anonym skriver:

er det normalt?

Vi har været sammen knap 8 år har en pige på knap 13 mdr venter en pige mere 11 maj og vores forhold var meget som du skriver jeg fandt så ud af i dec at min kæreste havde været mig "utro" fra dagen efter min fødselsdag 21 sep til 11 nov så jeg vil klart anbefale dig at snak sammen og læg kortene på bordet for hinanden inden det måske ænder galt som hos os og i skal prøve at kæmpe jer op igen  

Anmeld Citér

7. marts 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ved ikke om det er "normalt" - men det er da virkelig trist hvis det er tilfældet. Det ville ikke være noget jeg kunne leve med, hvis ikke det blev lavet drastisk om.

Børn og træthed kan selvfølgelig sikkert begrænsninger for energi-niveauet i en periode, bevares... men at man ikke siger godnat, putter, snakker sammen - det "vælger" man jo altså lidt selv?

Anmeld Citér

7. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg er enig med de andre - det er temmelig normalt - små børn tager rigtig meget energi, og kommer før alt andet. Og med en graviditet oveni - klart nok at du ikke har overskud til så meget lige nu.

Men obs på at det ikke nødvendigvis ændrer sig lige foreløbig - herhjemme er den mindste lige blevet 1 år, og det er faktisk først nu at de fleste nætter er ved at være ok - dvs jeg er kun oppe med ham 1-3 gange hver nat (mod 3-8 gange tidligere). Så jeg har været mere eller mindre "i koma" siden fødslen, og med en storesøster, der også skulle have lidt af min tid/energi, har det været virkelig svært at prioritere min mand og vores samliv.

Det der gør at man ikke ender med skænderier og utroskab er

1) at man snakker sammen - din kæreste er sikkert ligeså frustreret som dig - del jeres tanker med hinanden, og forsikr hinanden om, at det kun er en kort periode

2) skemalæg noget kærlighed - det lyder måske ikke romantisk, men det er bestemt bedre end ingenting (og med snart 2 børn er det uanset hvad jeres fremtid de næste par år!). Det behøver måske ikke være sex, men bare at du 1 aften om ugen forsøger at holde dig vågen lidt længere, og at han til gengæld den aften går tidligt i seng. Så må I ligge i ske, kysse, kramme og snakke lidt indtil du dejser om

Anmeld Citér

7. marts 2016

EnGodMor

Tror det er meget normal det er sådan for nogle. 

Herhjemme sørger jeg altid for og spørge om manden og børnene har haft en go dag. 

At sige hej, Farvel, jeg elsker dig, vi ses, Godnat, pas godt på dig selv osv siger jeg os altid, os selvom de andre herhjemme ikke Gør det til mig, men jeg vil have mit på det rene, og for mig er det super vigtigt at få de ting sagt til min mand  og elskede børn. 

Men igen, tror mange familier syntes det er normalt at leve på den måde i Gør, dagene ruller derudaf, og desværre glemmer man hinanden.

Anmeld Citér

7. marts 2016

B&J

Syntes i skal få snakket vi har snart været sammen i 8 år vi går altid i seng sammen på nær hvis en af os lige skal tidlig op så gpr den anden i seng ca en time efter eller ja hvis en af os er syge. Det er en kæmpe tryghed og elsker at sove sammen. Vi siger altid godnat til hinanden vi kysser nok ikke så meget mere som vi har gjord og vi snakker om det men ka der ryger for meget hverdag i den og det er endelig for dårligt vi skal sku være sammen i mange år inu 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.