nogen overvægtige forældre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2016

Lomm

Profilbillede for Lomm

Altså børn er jo ofte slanke fordi de brænder ufattelig meget krudt af. Så tror ikke du skal bekymre dig for dit barns vægt i de tidlige år, men det er da klart at hvis han i 10 år ser dig spise lidt for meget usundt, og ligge lidt for meget på sofaen - ja så vokser han jo op med at det er det rigtige - børn spejler sig i de voksne, og så kan han jo ende med også at blive overvægtig.

Så hvis du ønsker noget andet for din søn, ja så hedder det vel permanent livsstilsændring med fokus på det sunde samt motion - så han vokser op med det ideal. Bare husk på også at have det sjovt undervejs - at være slank er jo ikke det vigtigste i verden 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2016

B&J

Molly90 skriver:

jeg er overvægtig og førstegangs gravid har termin om godt og vel 24 dage, jeg er en stor pige og kan ikke lade vær med at tænke på det kommer til st gå ud over min kommende søn, vil for alt i verden leve sundt og gøre mit bedste for ham og tænker meget over det allerede, har fået smidt i hoved rigtig mange gang at når man er overvægtig er chancen for ens børn er og bliver det også stort 

min plan er jo selvfølgelig at amme første halve år, men keg tænker meget over hvad der skal ske bagefter der. Er faktisk villig til alt! 

så vil endelig bare hører jeres erfaringer med det, har i sunde børn trods i selv har for meget på sidebenene og hvad gør i for at de er sunde osv? Er jeres børn "normale" 

Daniel fødte vores søn vejede jeg 149kg og min søn var en lille tut på 2810 lige nu et han en dejlig og rask fuld af liv og glæde en spinkel dreng faktisk så den runde del har han ikke fået af mig for den har han ikke dog har jeg tabt mig rigtig meget fordi jeg ville ikke kunne ha været der for min søn som jeg er idag. 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Molly90 skriver:

jeg er overvægtig og førstegangs gravid har termin om godt og vel 24 dage, jeg er en stor pige og kan ikke lade vær med at tænke på det kommer til st gå ud over min kommende søn, vil for alt i verden leve sundt og gøre mit bedste for ham og tænker meget over det allerede, har fået smidt i hoved rigtig mange gang at når man er overvægtig er chancen for ens børn er og bliver det også stort 

min plan er jo selvfølgelig at amme første halve år, men keg tænker meget over hvad der skal ske bagefter der. Er faktisk villig til alt! 

så vil endelig bare hører jeres erfaringer med det, har i sunde børn trods i selv har for meget på sidebenene og hvad gør i for at de er sunde osv? Er jeres børn "normale" 

Jeg var overvægtig og vores søn er et lille skravel og var det også da han blev født...

Så længe du spiser fornuftigt under graviditeten og mens du ammer så er det kun hvis det løber i familien med generne at være stor der kan gøre en forskel...

Men selvom det er en stor baby betyder det ikke at det hele er fedt eller at de forbliver store...

Min ældste niece var meget stor 6.5 kg da hun blev født men i dag er hun en smuk bredskuldret pige med en meget normalvægt i forhold til højden...

Så tag den med ro og lad være med at straffe dig selv mht mad... men overvej en gulerod fremfor kage når du har brug for et minimåltid ;)

Jeg sørgede for at jeg havde en dag om ugen hvor jeg skrællede gulerødder og delte æbler og skyllede druer og andet frugt og grønt så jeg havde til en uges tid ad gangen til når jeg blev lækkersulten...

Det var en stor hjælp at jeg kun en gang skulle finde energien til det og så havde jeg noget nemt i lang tid efter...

Anmeld Citér

8. marts 2016

LLT.

Molly90 skriver:

Min søster (som os findes her inde) har lidt ekstra på sidebenene, men min nevø er det slankeste lange siv, han får helt alm kost med plads til fredags hygge

Jeg selv er barn af en overvægtig mor og MEGET overvægtig far, jeg har hele mit liv været TYND, meget tynd, min mor har gået til kontrol ovs med mig. det på trods af at vokse op i en familie hvor kosten var friture stegt, FED og uden grønt. I dag er jeg knap 26, 157cm høj og vejer 46kg

Tror du måske bare skal sørge for at tage det som det kommer og så sørge for at følge kostrådene for børn

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mullesmith

Molly90 skriver:

Jeg fik søn nr.3 her d.12. Februar og jeg er også en stor pige, jeg vejer 105kg. Jeg sørger for at vi får ganske almindelig mad herhjemme og vi får også take away, måske 1 gang hver 2. Måned, ellers får vi altid en form for grønt til vores mad og så har vi altid frugt til at stå fremme. Vi prøver at fokusere meget lidt på mad, så de ikke ligesom mig bliver overspiser og konstant tænker på mad. Vi har heller ikke en spis op regel, man skal have lov at mærke efter om man er mere sulten.

Anmeld Citér

8. marts 2016

Sedigfor

Rikke Rasmussen skriver:

Havde også igennem min tid, er 25 år nu, prøvet alverden og intet hjalp, faldt altid tilbage i gamle madvaner.. 

Har altid været den "tykke" pige .. 

Jeg valgte simpelthen at sige til mig selv, at jeg ikke ville på slankekur, men lave en livstilsændring 

det der gav mig "springet" og motivationen for min livstilsændring var min søn - var ude at spille bold i haven med ham, en sen sommerdag, efter 5 minutter orkede jeg ikke mere, ville bare ind på sofaen, så jeg sagde til min søn "mor går ind" da jeg så skuffelsen i hans øjne, at jeg ikke ville spille mege bold, tænkte jeg dæleme nej, min søn skal ikke lide under at jeg ikke kan styre mine usunde vaner, dagen efter jeg vågende var jeg mere motiveret end nogensinde før 

vedhæfter lige et før og efter billede, har nu holdt min vægt i 6 mdr 

Hvad er din hemmelighed? . Vil os sygt gerne tabe mig men mit bækken stopper mig i mere eller mindre alt.

Anmeld Citér

8. marts 2016

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg tror ikke, at du (og andre generelt) skal bekymre dig så meget om din vægt men mere om din sundhed. Spiser du (nogenlunde) sundt og varieret? Er du aktiv i hverdagen? Så bliver dit barn det nok også :-) Nogle mennesker er jo bare større end andre fra naturens side og kan i princippet være sundere end deres spinkle modpart.

Anmeld Citér

8. marts 2016

Babydreams

Sedigfor skriver:

Hvad er din hemmelighed? . Vil os sygt gerne tabe mig men mit bækken stopper mig i mere eller mindre alt.

Årh ingen hemmelighed, som sagt har jeg blot lavet en livstilsændring, med fokus hovedsageligt på min kost, motion blev det ikke ret meget i starten, da jeg var alene med mit barn, kun småting så som at tage trappen i stedet for elevatoren og gik til købmanden i stedet for st starte bilen 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Mortil2drenge<3

PUHK skriver:

Jeg tror ikke, at du (og andre generelt) skal bekymre dig så meget om din vægt men mere om din sundhed. Spiser du (nogenlunde) sundt og varieret? Er du aktiv i hverdagen? Så bliver dit barn det nok også :-) Nogle mennesker er jo bare større end andre fra naturens side og kan i princippet være sundere end deres spinkle modpart.

Spiser sundt og varieret, før jeg blev gravid gik jeg til spinning 2 gange om ugen og svømmer nogle gange plus jeg går med min hund hverdag det er min plan også gøre det efter fødslen ligger bestemt ikke på den lade ende  er også meget natur menneske og elsker en gå tur i skoven og stranden 

Anmeld Citér

8. marts 2016

Krussedulle

Molly90 skriver:

Jeg er overvægtig. 

Men mine unger er fuldstændige "normale", sunde og raske

jeg tror det handler meget om egne vaner. og måden man præsenterer mad på, overfor ens børn

Fx: jeg tilbød mine unger avokado, selvom jeg (den gang) ikke selv brød mig om det..

jeg glæder mig til at komme igang med et vægttab (igen) når jeg har født 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.