ErDuHerIkkeSnart skriver:
Åh ja ... fertilitetsbehandling og gråzoner ... det går desværre hånd i hånd. Manglen på entydige svar er selvfølgelig også grunden til at det er svært for dig at finde hjælp via fx Google - og som du allerede selv er inde på, er det jo en vurderingssag.
I jeres tilfælde må den bero bedst muligt på hensyntagen til både de fysiske, psykiske og økonomiske aspekter...
Umiddelbart er 2 IUI jo ikke mange forsøg. Dertil kommer at det vil være uansvarligt af den behandlende klinik at lade jer fortsætte, hvis ikke de vurderer at der er en chance. Samtidig er det væsentligt mere belastende med IVF (i jeres tilfælde bliver det vel næsten ICSI?)... så der er meget som spiller ind.
Jeg tror faktisk, hvis jeg var jer, at jeg ville spille på flere heste. Jeg ville påbegynde den (indrømmet, langsommelige) process mod IVF/ICSI i det offentlige, samtidig med at I snuppede et par IUI forsøg mere hos jeres nuværende klinik. I oplyser selvfølgelig begge parter og sikre journaloverførsel mv. - men i de mange måneders forventet ventetid, er der ikke noget til hindring for denne model.
På den måde giver i dels IUI et par chancer mere - men handler samtidig i venterummet - og skal ikke til lommerne (i hvert fald i første omgang), når I så overgår til IVF/ICSI.
Rigtig meget held og lykke...
Tusind tak for dit svar. 
Jeg tror egentlig også, at klinikken vurderer, at der er en chance, for som du også siger, ellers ville de vel ikke behandle os med IUI.
Vi er faktisk i gang med det, du siger (altså er skrevet op til det offentlige), men det er ikke kun ventetiden på at komme i gang, jeg ikke er vild med, men også ventetiden imellem forsøg. Det er som om, at mit ventetålmodighed er brugt så meget op, at bare en måneds ventetid imellem forsøg virker helt uoverskuelig, hvilket gør det private meget tillokkende, fordi de ikke tvinger en til ventetid.
Men din model er helt sikkert den mest cost-effektive. Ved bare ikke om jeg kan klare at have en masse inseminationsforsøg henover sommeren, når jeg ikke rigtigt tror på det. Det der med at have fri og være i fertilitetsbehandling er bare det værste. Klarer klart det psykiske pres bedst, når jeg også er under andet psykisk pres (f.eks. ved eksamensskrivning) 
Men omvendt vi jeg jo ikke tage IVF hvis det er at skyde gråspurve med kanoner...
Vist et lidt rodet svar tilbage. Mit hoved er fyldt med tanker...