Hvorfor mister man delt forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2016

Anonym trådstarter

BC skriver:

Der behøver langt fra at være stoffer, vold osv indblandet for at få frataget forældremyndighed. 

Jeg fik fuld fm over min søn for 2 år siden, da hans "far" aldrig har vist interesse i ham, søgt samvær men aldrig dukket op. Han søgte kun samvær og ville virke Ihh åhh så interesseret i min søn, når jeg søgte om forældremyndighed. 

Jeg er glad for at jeg har den fulde fm Idag, da det gør at jeg ikke skal være bange for ar han henter ham i SFO/skole, vi er flyttet uden at skulle informere ham, det er min kærestes og mit valg hvad Marcus skal osv. Når min søn skal have nyt pas, så er det kun mig som enemyndig der skal skrive under. 

Det er selvfølgelig helt forståeligt i dit tilfælde, men moren her var skam (så vidt jeg ved/kunne se) en fin og involveret mor - så altså slet ikke den samme situation.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

Newsence

Anonym skriver:

Ok, jeg kunne måske godt forestille mig det var noget omkring samarbejde - moren var/er lidt af en hystade. Men gør man så ikke bare sagen værre, nu må hun (tilsyneladende) ikke se barnet mere - det kan da ikke være barnets tarv hvis det "kun" er samarbejdsproblemer, og hun ellers er en ok mor...?

Igen her bliver tingene blandet sammen.. Hun kan sakkens have samvær med barnet men ikke have forældremyndigheden.. Så det behøver ikke betyde hun ikke må se barnet mere overhoved. 

Forældremyndighed kan du have over et barn du aldrig ser.. 

Derudover kan man godt vælge at der ikke skal være samvær hvis konflikt niveauet er så højt netop for at skabe ro for barnet.. MEN jeg syntes du skal huske at det ikke altid er at retten eller statsforvaltningen bedømmer retfærdigt. Der er masser af historier hvor bopæls forælder har generet den anden forælder så meget at den anden forælder mister retten til sit barn.. Måske er moren offeret her.. Du ved det jo ikke.. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Igen her bliver tingene blandet sammen.. Hun kan sakkens have samvær med barnet men ikke have forældremyndigheden.. Så det behøver ikke betyde hun ikke må se barnet mere overhoved. 

Forældremyndighed kan du have over et barn du aldrig ser.. 

Derudover kan man godt vælge at der ikke skal være samvær hvis konflikt niveauet er så højt netop for at skabe ro for barnet.. MEN jeg syntes du skal huske at det ikke altid er at retten eller statsforvaltningen bedømmer retfærdigt. Der er masser af historier hvor bopæls forælder har generet den anden forælder så meget at den anden forælder mister retten til sit barn.. Måske er moren offeret her.. Du ved det jo ikke.. 

Indrømmet, jeg ved kun det lidt info jeg læser på FB, der lyder det som om at faren nægter hende adgang til barnet (hun har ikke set barnet i over en måned, og har hørt ad omveje at han er flyttet fra byen). Synes det er lidt chokerende at et barn der indtil hun var 3,5 bar boet minimum 50% af tiden hos sin mor nu pludselig slet ikke ser hende - altså medmindre der er en meget seriøs årsag.

Anmeld Citér

6. marts 2016

Newsence

Anonym skriver:

Indrømmet, jeg ved kun det lidt info jeg læser på FB, der lyder det som om at faren nægter hende adgang til barnet (hun har ikke set barnet i over en måned, og har hørt ad omveje at han er flyttet fra byen). Synes det er lidt chokerende at et barn der indtil hun var 3,5 bar boet minimum 50% af tiden hos sin mor nu pludselig slet ikke ser hende - altså medmindre der er en meget seriøs årsag.

Det lyder også voldsomt og det kunne da lyde til at far heller ikke samarbejder fint.. Men igen børn får det værste og det bedste op i folk.. Og når folk går fra hinanden så er det virkelig det værste der kommer op i folk 

Anmeld Citér

7. marts 2016

Zelinasmor

Altså min datters far mistede forældremyndigheden på vores datter fordi han nægtede at samarbejde og fokuserede på mig frem for vores datter. Dermed betød det ikke, at han ikke måtte se hende. Han har stadig ret til samvær selvom han ikke har del i forældremyndigheden. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.