Hvorfor mister man delt forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.640 visninger
14 svar
2 synes godt om
6. marts 2016

Anonym trådstarter

Jeg spørger af ren nysgerrighed!

Et par af vores bekendte gik på et tidspunkt fra hinanden. De har et barn på idag 4 år. I starten havde de delt forældremyndighed 7-7.

Vi havde mistet kontakten til dem allerede før det skete, men var stadig venner på FB. På et tidspunkt kan vi så læse at fyren af Statsforvaltningen har fået fuld forældremyndighed (og moren har ikke afgivet den frivilligt), og vi kom bare til at snakke om om der ikke skal temmelig meget til førend sådan noget sker? Vi tænkte på ting som vold, stoffer, fængsel eller lignende....?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2016

klmf

Tror måske du blander begreberne lidt sammen. 7-7 henviser til samvær, altså den tid forældrene har børnene. Forældremyndighed er den juridiske myndighed, man har over sine børn. De to ting afgøres særskilt. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Sedigfor

Det kommer an på personerne altså forældrerne, jeg ved at jeg vil kunne få den fulde forældremyndighed og vil ik komme ind på hvorfor da det er privat. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg kender en Mand har fået den fulde forældremyndighed over sit barn, og jo der skal meget til desværre, en meget meget lang historie. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Newsence

De kan være mange ting.. Hvis samarbejdet er så dårligt at det går ud over barnet kan man vælge at give den fulde forældremyndighed til den forældre som 1. Barnet er mest knyttet til

2. Den man vurdere bedst vil kunne sikre samarbejdet i fremtiden

plus en masse andre grunde.

det skal være slemt før man fratager en forældre myndigheden men det behøver ikke være vold stoffer osv

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tip!

Der behøver langt fra at være stoffer, vold osv indblandet for at få frataget forældremyndighed. 

Jeg fik fuld fm over min søn for 2 år siden, da hans "far" aldrig har vist interesse i ham, søgt samvær men aldrig dukket op. Han søgte kun samvær og ville virke Ihh åhh så interesseret i min søn, når jeg søgte om forældremyndighed. 

Jeg er glad for at jeg har den fulde fm Idag, da det gør at jeg ikke skal være bange for ar han henter ham i SFO/skole, vi er flyttet uden at skulle informere ham, det er min kærestes og mit valg hvad Marcus skal osv. Når min søn skal have nyt pas, så er det kun mig som enemyndig der skal skrive under. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Love2

BC skriver:

Der behøver langt fra at være stoffer, vold osv indblandet for at få frataget forældremyndighed. 

Jeg fik fuld fm over min søn for 2 år siden, da hans "far" aldrig har vist interesse i ham, søgt samvær men aldrig dukket op. Han søgte kun samvær og ville virke Ihh åhh så interesseret i min søn, når jeg søgte om forældremyndighed. 

Jeg er glad for at jeg har den fulde fm Idag, da det gør at jeg ikke skal være bange for ar han henter ham i SFO/skole, vi er flyttet uden at skulle informere ham, det er min kærestes og mit valg hvad Marcus skal osv. Når min søn skal have nyt pas, så er det kun mig som enemyndig der skal skrive under. 

Må jeg gerne skrive PB til dig? 

Jeg står lidt i den situation at jeg er på bar bund med samvær. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Tip!

Love2 skriver:

Må jeg gerne skrive PB til dig? 

Jeg står lidt i den situation at jeg er på bar bund med samvær. 

Ja, det må du gerne, men svare sikkert først imorgen.  

Der er nemlig film og hygge med min kæreste nu. 

Anmeld Citér

6. marts 2016

Anonym trådstarter

blæksprutten skriver:

Tror måske du blander begreberne lidt sammen. 7-7 henviser til samvær, altså den tid forældrene har børnene. Forældremyndighed er den juridiske myndighed, man har over sine børn. De to ting afgøres særskilt. 

Ok, det er muligt jeg får det blandet sammen (har heldigvis ikke selv erfaring), ikke desto mindre havde de delt fm i starten med 7/7 ordning, og så på et tidspunkt får fyren tildelt fuld fm og nu må moren ikke se barnet mere

Anmeld Citér

6. marts 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

De kan være mange ting.. Hvis samarbejdet er så dårligt at det går ud over barnet kan man vælge at give den fulde forældremyndighed til den forældre som 1. Barnet er mest knyttet til

2. Den man vurdere bedst vil kunne sikre samarbejdet i fremtiden

plus en masse andre grunde.

det skal være slemt før man fratager en forældre myndigheden men det behøver ikke være vold stoffer osv

Ok, jeg kunne måske godt forestille mig det var noget omkring samarbejde - moren var/er lidt af en hystade. Men gør man så ikke bare sagen værre, nu må hun (tilsyneladende) ikke se barnet mere - det kan da ikke være barnets tarv hvis det "kun" er samarbejdsproblemer, og hun ellers er en ok mor...?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.