Puh første gang væk fra lillemanden.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.363 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2016

Diosa85

Puh. På søndag skal T hjem til far for første gang alene. 

Han skal være der fra 12-17. Det bliver rigtig godt for både T og for far og far glæder sig helt vildt med rette. 

Men nøj hvor er det hårdt som mor og give slip i så mange timer. Men ved jo godt at jeg skal lærer det. Og T også for den sags skyld. 

Nogle gode råd til hvordan man ikk "panikker" alt for meget. Eller gode råd generelt?

hvordan gjorde i første gang baby skulle væk fra jer i flere timer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Newsence

Hold dig beskæftiget.. Find en god veninde der kan være sammen med dig og nyd tiden du nu har "fri" prøv at stole på at far godt kan og hvis der bliver problemer at han self. Vil ringe til dig. Forbered dig på at afleveringen bliver svær for T vil mærke din panik hvor meget du end vil skjule den og det vil T reagere på. Men mød T og lad ikke afleveringen tage for lang tid da det blot trækker pinen ud.. Men mest af alt sørg for du har noget at foretage dig. For det værste du kan gøre er at ringe/ skrive til far i deres timer.. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

An&Jo

Jeg tog hjemmefra, og det gjorde jeg hver eneste gang det første år.. Det gav weekender ved veninder, med snakke til langt ud på natten, lange byture med både veninder og kammerater hvor vi startede ud med mad på en cafe.. Men i starten da det kun var få timer, der valgte jeg at starte op på kørekort for så kunne jeg fokusere på det..  

generelt opholdte jeg mig langt væk fra min lejlighed i starten 

Jeg duer stadig ikke til det, men det bliver nemmere med tiden.. Min søn er 6 og vi har aldrig boet sammen med hans far.. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Diosa85

Newsence skriver:

Hold dig beskæftiget.. Find en god veninde der kan være sammen med dig og nyd tiden du nu har "fri" prøv at stole på at far godt kan og hvis der bliver problemer at han self. Vil ringe til dig. Forbered dig på at afleveringen bliver svær for T vil mærke din panik hvor meget du end vil skjule den og det vil T reagere på. Men mød T og lad ikke afleveringen tage for lang tid da det blot trækker pinen ud.. Men mest af alt sørg for du har noget at foretage dig. For det værste du kan gøre er at ringe/ skrive til far i deres timer.. 

jeg er slet ikke i tvivl om at far kan og vil ringe hvis jeg skal komme. 

Fik ikke sagt at T er 7 mdr så vil han blive ked når jeg går? Han reagerer ikk når jeg går over for at handle og min mor så lige ser efter ham. 

God ide med at tage til en veninde så jeg er beskæftiget. Det vil jeg gøre. Og vil selvfølgelig ikk kontakte far i de timer 

Anmeld Citér

2. marts 2016

migxher

jo yngre de er jo nemmere tror jeg faktisk det er at "forlade" dem. I den alder han har er han jo ikke rigtig kommet i seperations alderen endnu, der kan det nemlig være problematisk.
Og så er der jo nogen børn som er ganske trygge uden mor i nærheden. Dem er min søn en af (: Han reagere ikke rigtig endnu på hvis jeg går og han er hos en anden. Han er 11 måneder.
Og alt efter hvor tryg ham og far er og hvor godt de kender hinanden/hvor tit de ses (: 
Ammer du? Det tror jeg nemlig også tit kan gøre at barnet er lidt mere knyttet til mor, og ikke gerne accepterer andre helt så meget. 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Diosa85

migxher skriver:

jo yngre de er jo nemmere tror jeg faktisk det er at "forlade" dem. I den alder han har er han jo ikke rigtig kommet i seperations alderen endnu, der kan det nemlig være problematisk.
Og så er der jo nogen børn som er ganske trygge uden mor i nærheden. Dem er min søn en af (: Han reagere ikke rigtig endnu på hvis jeg går og han er hos en anden. Han er 11 måneder.
Og alt efter hvor tryg ham og far er og hvor godt de kender hinanden/hvor tit de ses (: 
Ammer du? Det tror jeg nemlig også tit kan gøre at barnet er lidt mere knyttet til mor, og ikke gerne accepterer andre helt så meget. 

Det er også derfor jeg vælger at gøre det nu fordi han stadig er så lille. han har aldrig reageret på at jeg går over og handler eller ned i vaskekælderen og mormor så er ved ham. Så ser egentlig ikk for mig at han skulle blive ked når jeg afleverer ham. Det der er hårdt er jo mere det her med at jeg har haft ham hver dag siden han blev født og kun været væk fra ham maks en time og nu det pludselig hele 5 timer.

Jeg ved ikk hvor tryg han er ved far. Han græder ikke ved ham, tværdigmod så griner han hver gang han ser ham og nyder tiden med ham. Far ser ham mandag og onsdag. 

Jeg har ammet ham siden spæd, men siden 4 måneders alderen, suppleret med flaske, og den sidste 1,5 måned ca kun nat ammet. Og nu er amning helt slut. Har fået ammestop piller Idag 

Anmeld Citér

2. marts 2016

migxher

Diosa85 skriver:

Det er også derfor jeg vælger at gøre det nu fordi han stadig er så lille. han har aldrig reageret på at jeg går over og handler eller ned i vaskekælderen og mormor så er ved ham. Så ser egentlig ikk for mig at han skulle blive ked når jeg afleverer ham. Det der er hårdt er jo mere det her med at jeg har haft ham hver dag siden han blev født og kun været væk fra ham maks en time og nu det pludselig hele 5 timer.

Jeg ved ikk hvor tryg han er ved far. Han græder ikke ved ham, tværdigmod så griner han hver gang han ser ham og nyder tiden med ham. Far ser ham mandag og onsdag. 

Jeg har ammet ham siden spæd, men siden 4 måneders alderen, suppleret med flaske, og den sidste 1,5 måned ca kun nat ammet. Og nu er amning helt slut. Har fået ammestop piller Idag 

Mon ikke det nok skal gå (:
Jo oftere han ser far, jo tættere er båndet naturligt nok.
Men prøv at nyd timerne, gør et eller andet du normalt ikke ville kunne gøre. Lidt selvforkælelse måske

Anmeld Citér

2. marts 2016

Diosa85

migxher skriver:

Mon ikke det nok skal gå (:
Jo oftere han ser far, jo tættere er båndet naturligt nok.
Men prøv at nyd timerne, gør et eller andet du normalt ikke ville kunne gøre. Lidt selvforkælelse måske

Jo selvfølgelig skal det nok gå. Han er en fantastisk far selvom han stadig har rigtig meget at lærer. Men det lærer han jo så nu. Er helt tryg ved selve situationen ved at han skal have ham selv. 

Det er bare svært at give slip. Og er så bange for at han føler sig svigtet af mor fordi jeg går fra ham.  Men ved jeg jo så slligevel godt at selvfølgelig gør han ikke det. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Newsence

Diosa85 skriver:

jeg er slet ikke i tvivl om at far kan og vil ringe hvis jeg skal komme. 

Fik ikke sagt at T er 7 mdr så vil han blive ked når jeg går? Han reagerer ikk når jeg går over for at handle og min mor så lige ser efter ham. 

God ide med at tage til en veninde så jeg er beskæftiget. Det vil jeg gøre. Og vil selvfølgelig ikk kontakte far i de timer 

Hvis du er utryg eller nervøs eller andet så vil T reagere.. T mærker dine følelser og hvis mor er nervøs så må noget jo være galt og så vil T ikke slippe mor. Så selvom T er meget lille vil T nemt kunne blive ked af det.. 

Min datter vi desværre 4 måneder da jeg blev nød til at lade hende starte i dp ( dog kun enkelte dage om ugen som så blev trappet op til flere i takt med alderen) men hun fik alligevel den der separationsangst da hun blev gammel nok. Især når hin skulle afleveres i DP så den kan godt komme stadig senere.. 

Anmeld Citér

3. marts 2016

Diosa85

Newsence skriver:

Hvis du er utryg eller nervøs eller andet så vil T reagere.. T mærker dine følelser og hvis mor er nervøs så må noget jo være galt og så vil T ikke slippe mor. Så selvom T er meget lille vil T nemt kunne blive ked af det.. 

Min datter vi desværre 4 måneder da jeg blev nød til at lade hende starte i dp ( dog kun enkelte dage om ugen som så blev trappet op til flere i takt med alderen) men hun fik alligevel den der separationsangst da hun blev gammel nok. Især når hin skulle afleveres i DP så den kan godt komme stadig senere.. 

Er slet ikk nervøs eller sådan noget i den forstand. Ved nemlig han er i trygge hænder hos far. Det er bare vemodigt og svært at give slip synes jeg. Føler jeg svigter ham på en måde ved at gå fra ham. Selvom jeg jo godt ved jeg ikke gør 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.