Ivf snart. 1 forsøg :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
13 svar
1 synes godt om
1. marts 2016

Kærlighediminmave

så har vi været i Dronninglund idag til indledende samtale! Planen er kort protokol, han kunne se at jeg formentlig snart skal have ægløsning hvilket jeg også selv regner med. 

Vi skal melde os til næste gang jeg bløder. Jeg er meget spændt og også meget nervøs! 

Hvordan gik jeres første forsøg? 

Hvor meget kunne i mærke under ægudtagning? 

Hvordan havde i det bagefter? Nu tænker jeg i forhold til arbejde samme dag ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2016

Flødebollen

nullermand15 skriver:

så har vi været i Dronninglund idag til indledende samtale! Planen er kort protokol, han kunne se at jeg formentlig snart skal have ægløsning hvilket jeg også selv regner med. 

Vi skal melde os til næste gang jeg bløder. Jeg er meget spændt og også meget nervøs! 

Negativ 1. Forsøg, 13 æg ud, 1 tilbage og 2 på frost

mætkede meget til ÆU. Havde det skide og havde ondt. Jeg gik heldigvis ledig, men jeg havde nok nuppet 1-2 sygedage 

Anmeld Citér

1. marts 2016

grinny

Jeg lavede 'kun' 3 æg, 3 blev befrugtet, 1 delte sig rigtigt og jeg er gravid  I 1. Forsøg 

ÆU er ikke behageligt, men forventede faktisk mere smerte. Det der gjorde ondt på mig var, at min venstre æggestok ligger bag ved min livmoder så de måtte bruge en tang for at hive den frem fra sit skjul så de kunne få æggene ud.

Man er øm efter og godt rundtosset af piller og morfin så jeg synes klart man skal holde fri resten af dagen og bare slappe af 

ÆO er hurtigt, tror det tog 5 minutter og så er det på sin plads 

Har du flere spørgsmål så skriver du bare 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Kærlighediminmave

Flødebollen skriver:

Negativ 1. Forsøg, 13 æg ud, 1 tilbage og 2 på frost

mætkede meget til ÆU. Havde det skide og havde ondt. Jeg gik heldigvis ledig, men jeg havde nok nuppet 1-2 sygedage 

Okay jeg arbejder om natten så har det meste af dagen til at slappe af, men jeg kører meget bil i løbet af natten så måske det ikke er så smart 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Kærlighediminmave

grinny skriver:

Jeg lavede 'kun' 3 æg, 3 blev befrugtet, 1 delte sig rigtigt og jeg er gravid  I 1. Forsøg 

ÆU er ikke behageligt, men forventede faktisk mere smerte. Det der gjorde ondt på mig var, at min venstre æggestok ligger bag ved min livmoder så de måtte bruge en tang for at hive den frem fra sit skjul så de kunne få æggene ud.

Man er øm efter og godt rundtosset af piller og morfin så jeg synes klart man skal holde fri resten af dagen og bare slappe af 

ÆO er hurtigt, tror det tog 5 minutter og så er det på sin plads 

Har du flere spørgsmål så skriver du bare 

Okay tak for dit svar og tillykke jeg har fulgt lidt med på sidelinjen  håber sørme også jeg er så heldig  kan godt være jeg skriver en dag hvis der lige dukker noget op  hvor lang tid lå du efter æu før du tog hjem ?

Anmeld Citér

1. marts 2016

Flødebollen

nullermand15 skriver:

Okay jeg arbejder om natten så har det meste af dagen til at slappe af, men jeg kører meget bil i løbet af natten så måske det ikke er så smart 

Jeg kunne hver fald mærke hver bump i vejen de efterfølgende dage.. Jeg synes jeg var ramt. Vi var på klinikken i 1,5 time efter ÆU, hvor du får lidt mad og drikke.. 

Ikk for at gøre dig nervøs, men har du læst op på de udfordringer, natarbejde kan give ift graviditet? Jeg blev selv gravid mens jeg arbejdede nat og mistede desværre - ikke st det nødvendigvis hænger sammen; men lidt måske alligevel

bare vær OBS

Anmeld Citér

1. marts 2016

grinny

nullermand15 skriver:

Okay tak for dit svar og tillykke jeg har fulgt lidt med på sidelinjen  håber sørme også jeg er så heldig  kan godt være jeg skriver en dag hvis der lige dukker noget op  hvor lang tid lå du efter æu før du tog hjem ?

Tusind tak, jeg skal nok  for dig.

Jeg lå omkring en halv time efter, men da jeg ikke havde smerter eller blødte kunne jeg lige så godt komme hjem 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Kærlighediminmave

Flødebollen skriver:

Jeg kunne hver fald mærke hver bump i vejen de efterfølgende dage.. Jeg synes jeg var ramt. Vi var på klinikken i 1,5 time efter ÆU, hvor du får lidt mad og drikke.. 

Ikk for at gøre dig nervøs, men har du læst op på de udfordringer, natarbejde kan give ift graviditet? Jeg blev selv gravid mens jeg arbejdede nat og mistede desværre - ikke st det nødvendigvis hænger sammen; men lidt måske alligevel

bare vær OBS

Ja selvfølgelig. Og jeg er ikke nervøs. Jeg har arbejdet både dag, aften og nat. Og har det aller bedst med at arbejde nat. Kan slet ikke fungere i en dagvagt. Er godt tilpas og sover med det samme når jeg kommer hjem. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

Kærlighediminmave

grinny skriver:

Tusind tak, jeg skal nok  for dig.

Jeg lå omkring en halv time efter, men da jeg ikke havde smerter eller blødte kunne jeg lige så godt komme hjem 

Okay fint nok tak 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Rtjm05

nullermand15 skriver:

Jeg har også været ivf kort behandling, jeg fik taget 4 æg ud, på anden dagen efter æu, fik jeg lagt et æg op, de tre andre blev dyrket videre til blastocyst, desværre var kun et fryseegnet, men blev gravid med det æg jeg fik lagt op, jeg er 17+1 nu.....æu synes jeg ikke var slem, men jeg havde heller ikke ret mange æg, jeg har hørt at det er værre jo flere der er....jeg var der Ca 1,5 time efter æu, og havde ingen gener efter det, havde dog taget fri den dag.....krydser fingre for at det lykkes hurtigt for jer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.