2 graviditeter er ikke ens...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
15 svar
22 synes godt om
29. februar 2016

grinny

... Nej tak! Gud hvor er jeg dårlig! Lige så snart jeg ikke propper noget i munden har jeg voldsom kvalme så jeg ikke kan lave andet end at ligge ned 

Jeg ligner en der er meget længere henne for jeg er KONSTANT oppustet og har et par bukser jeg ikke kan knappe allerede 

Mine bryster er så ømme at det føles som om en bare står og river rundt i brystvorten hele tiden...

Med Isaac havde jeg hverken kvalme, ondt eller noget som helst andet - hvor er det dog utroligt der kan være så meget forskel.

Meeen... Jeg elsker det jo. Hver gang kvalmen bliver slem tænker jeg på den lille der vokser inde i mig. Når brysterne gør ekstra ondt tænker jeg på den mund jeg en dag skal mætte 

Så meget kærlighed til sådan et lille væsen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

KissMeKissMeKissMe

Du er så heldig med den kvalme  

Jeg håber det snart bliver min tur til kvalme (forestiller mig også at jeg næsten vil nyde det. På samme måde som du beskriver )

Ønsker dig alt det bedste - det har du om nogen fortjent. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

migxher

Jeg har heldigvis ingen kvalme endnu(6+4) (:
I graviditeten med min søn slap jeg faktisk helt for det, til gengæld havde jeg appetit for 2 og kunne spise konstant, vågne op om natten og være sulten som en ulv. 
Men oppustet kan jeg godt være med på. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

grinny

KissMeKissMeKissMe skriver:

Du er så heldig med den kvalme  

Jeg håber det snart bliver min tur til kvalme (forestiller mig også at jeg næsten vil nyde det. På samme måde som du beskriver )

Ønsker dig alt det bedste - det har du om nogen fortjent. 

Jeg krydser for at kvalmen snart rammer dig 

Og tak 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Mullesmith

Jeg har godt nok haft to meget ens graviditeter, men dog med noget mere udpræget bækkenløsning 2. Gang trods det kun var et barn der groede inde i mig i modsætningen til 1. Gang med tvillinger. Held og lykke med det hele og nyd det, det går simpelthen alt for sindssygt hurtigt, fødte 12/2 og går allerede og savner spark i maven, savner dog ikke besværet med at være højgravid, smerten ved at føde og smerterne i tiden efter  heldigvis er det det hele værd i den sidste ende, men hvor er det egentligt vildt vi gider ligge krop til sådan en omgang som det er at få et barn. 

Anmeld Citér

29. februar 2016

grinny

migxher skriver:

Jeg har heldigvis ingen kvalme endnu(6+4) (:
I graviditeten med min søn slap jeg faktisk helt for det, til gengæld havde jeg appetit for 2 og kunne spise konstant, vågne op om natten og være sulten som en ulv. 
Men oppustet kan jeg godt være med på. 

Jeg har egentlig ikke den vilde appetit, jeg bliver bare nød til at proppe i munden for at holde kvalmen nogenlunde nede - og det gør mig så oppustet 

Men om jeg så bliver bundet til hjemme gør jeg gerne det 

Anmeld Citér

29. februar 2016

grinny

Mullesmith skriver:

Jeg har godt nok haft to meget ens graviditeter, men dog med noget mere udpræget bækkenløsning 2. Gang trods det kun var et barn der groede inde i mig i modsætningen til 1. Gang med tvillinger. Held og lykke med det hele og nyd det, det går simpelthen alt for sindssygt hurtigt, fødte 12/2 og går allerede og savner spark i maven, savner dog ikke besværet med at være højgravid, smerten ved at føde og smerterne i tiden efter  heldigvis er det det hele værd i den sidste ende, men hvor er det egentligt vildt vi gider ligge krop til sådan en omgang som det er at få et barn. 

Haha, ja hvad man ikke gør for at få en lille 

Jeg glæder mig til spark og liv, men det er egentlig også det jeg frygter mest for hvad nu hvis det pludselig en dag stopper som sidst? Åh ja, har da heldigvis kun 7 1/2 måned tilbage 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Mullesmith

grinny skriver:

Haha, ja hvad man ikke gør for at få en lille 

Jeg glæder mig til spark og liv, men det er egentlig også det jeg frygter mest for hvad nu hvis det pludselig en dag stopper som sidst? Åh ja, har da heldigvis kun 7 1/2 måned tilbage 

7 1/2 måned de flyver afsted, det føler man ihvertfald når man til sidst sidder med den lille baby i armene  vi er sku seje os kvinder, jeg er stadig høj over at have født en basse dreng på 4600g for 17 dage siden  mistede du et barn sidst, siden du skriver at sparkene holdt op? I såfald håber jeg og tror på at det nok skal gå helt fantastisk denne gang. Kram herfra

Anmeld Citér

29. februar 2016

grinny

Mullesmith skriver:

7 1/2 måned de flyver afsted, det føler man ihvertfald når man til sidst sidder med den lille baby i armene  vi er sku seje os kvinder, jeg er stadig høj over at have født en basse dreng på 4600g for 17 dage siden  mistede du et barn sidst, siden du skriver at sparkene holdt op? I såfald håber jeg og tror på at det nok skal gå helt fantastisk denne gang. Kram herfra

Det var også en stor dreng  Men man kan jo alt når man ligger der 

Ja jeg mistede 5 dage før termin sidst, så tror det bliver et mindre helvede denne gang, men samtidig kan jeg også mærke at jeg virkelig glæder mig til det hele, så måske frygter jeg bare frygten? 

Anmeld Citér

29. februar 2016

Christine

grinny skriver:

... Nej tak! Gud hvor er jeg dårlig! Lige så snart jeg ikke propper noget i munden har jeg voldsom kvalme så jeg ikke kan lave andet end at ligge ned 

Jeg ligner en der er meget længere henne for jeg er KONSTANT oppustet og har et par bukser jeg ikke kan knappe allerede 

Mine bryster er så ømme at det føles som om en bare står og river rundt i brystvorten hele tiden...

Med Isaac havde jeg hverken kvalme, ondt eller noget som helst andet - hvor er det dog utroligt der kan være så meget forskel.

Meeen... Jeg elsker det jo. Hver gang kvalmen bliver slem tænker jeg på den lille der vokser inde i mig. Når brysterne gør ekstra ondt tænker jeg på den mund jeg en dag skal mætte 

Så meget kærlighed til sådan et lille væsen 

Altså man kan faktisk have så meget kvalme at man ikke kan tænke på andet! Seriøst jeg troede jeg skulle dø 

Og jeg kan lige afsløre at det med de tre første måneder, dét passer ikke. Det kan lige så godt være 5-9 måneder 

Og det vilde er jo at det er det hele værd!!

Man siger at kvalme er et godt tegn på en sund graviditet, så det er jo virkelig positivt  kan anbefale masser af søvn, hvile og så aldrig blive for sulten!

Er det ikke også tidligt kvalmen starter for dig? Stakkel - eller på den anden side, heldige kartoffel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.