Spørgsmål ang glutenallergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. februar 2016

Dagge

StineW79 skriver:

Nej det er min veninde der ik ka tåle det. Jeg holder fødselsdag på lørdag, og vil jo gerne lave noget mad vi alle ka spise.

Jeg har købt en oksesteg, som bare ska ha noget hvidløg og urter, men er lidt blank på hva jeg ka servere til, som hun også må få.

Til desserte ska vi ha brownie og cheescake. Vh stine

Hun kan mere eller mindre få alt :-) 

Nogle pomfritter har dog tilsat hvede - det kan du læse på ingredienslisten.. Når jeg er ude og spise plejer folk at gemme bøtter (fx. fra sovsen)så jeg kan tjekke for at være sikker - hun vil helt sikkert hellere at du spørger ėn gang for meget end ėn gang for lidt :-)

Og nej, det er ikke vigtigt at hun kan få det hele - jeg har ingen problemer med at folk får brød Osv, til dessert kan du evt have lidt frugt til hende (fx rester af det du har pyntet kagen med) jeg ved ikke hvor sensitiv hun er, men nogle reagerer også på husblas Osv..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

Dagge

StineW79 skriver:

Det er mere om der er nogle skjulte ting, man ska være obs på. Vh stine

Der er mange skjulte ting. Heldigvis er det blevet nemmere pga.  Nye regler i ingredienslisten. Det skal stå med fremhævet skrift :-) 

Men rug, hvede, byg (malt)og havre er vigtige at holde sig fra.. 

Anmeld Citér

1. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
modesty skriver:

Alt hvad der er grønsager, må hun spise. Lav kartofler og en lækker salat. Eller evt. bare en lækker salat (eller to).

Og der er jo ingen der siger at der ikke kan være brød til de andre, bare fordi hun ikke kan spise det.

Jeg har købt sådan en brødblanding uden gluten, så bager selv brødet (gør jeg alligevel altid) så vi ska ha hvidløgsbrød til.

Har købt en glutenfri brownie melblanding og glutenfri kiks til cheescaken, som jeg laver med frugt til.

Regner med at lave 1-2 salater og nogle rodfrugter i ovnen.

Har fundet sådan noget sovsejævner uden gluten, som en anden anbefaler.

Så tænker jeg er ved at være klar, for har enda fundet chips uden gluten. Vh stine

Anmeld Citér

1. marts 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79
Dagge skriver:

Hun kan mere eller mindre få alt :-) 

Nogle pomfritter har dog tilsat hvede - det kan du læse på ingredienslisten.. Når jeg er ude og spise plejer folk at gemme bøtter (fx. fra sovsen)så jeg kan tjekke for at være sikker - hun vil helt sikkert hellere at du spørger ėn gang for meget end ėn gang for lidt :-)

Og nej, det er ikke vigtigt at hun kan få det hele - jeg har ingen problemer med at folk får brød Osv, til dessert kan du evt have lidt frugt til hende (fx rester af det du har pyntet kagen med) jeg ved ikke hvor sensitiv hun er, men nogle reagerer også på husblas Osv..

Jeg har købt en glutenfri brownie blanding, glutenfri kiks til cheescaken og en glutenfri melblanding, så jeg ka bage hvidløgsbrød som jeg plejer, så det er såmænd ik fordi det er bøvlet at købe det uden gluten tænker jeg ( håber jeg)

Jeg har lige skrevet til hende om hun ka tåle husblads, da jeg slet ik var klar over at det ku være et problem, så tak for det! Vh stine

Anmeld Citér

2. marts 2016

Dagge

StineW79 skriver:

Jeg har købt en glutenfri brownie blanding, glutenfri kiks til cheescaken og en glutenfri melblanding, så jeg ka bage hvidløgsbrød som jeg plejer, så det er såmænd ik fordi det er bøvlet at købe det uden gluten tænker jeg ( håber jeg)

Jeg har lige skrevet til hende om hun ka tåle husblads, da jeg slet ik var klar over at det ku være et problem, så tak for det! Vh stine

Altså.. Jeg kan ikke sige andet end: Stor respekt til dig! Det lyder til at blive en fantastisk middag! 

Anmeld Citér

2. marts 2016

Skouboe

StineW79 skriver:

Nej det er min veninde der ik ka tåle det. Jeg holder fødselsdag på lørdag, og vil jo gerne lave noget mad vi alle ka spise.

Jeg har købt en oksesteg, som bare ska ha noget hvidløg og urter, men er lidt blank på hva jeg ka servere til, som hun også må få.

Til desserte ska vi ha brownie og cheescake. Vh stine

Lav en god salat med noget fylde i, fx broccolisalat.

Anmeld Citér

2. marts 2016

minbaby

Kan varmt anbefale hjemmesiden gluten fri fristelser. 

Lyder som en skøn menu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.