Spørgsmål ang glutenallergi?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

928 visninger
16 svar
5 synes godt om
28. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Er der nogen her som har glutenallergi, som ka komme med et par lækre opskrifter/forslag til en lækker middag uden gluten? Vh stine

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2016

modesty

StineW79 skriver:

Er der nogen her som har glutenallergi, som ka komme med et par lækre opskrifter/forslag til en lækker middag uden gluten? Vh stine

Du kan jo lave alt så længe det ikke involverer kornprodukter.

Gå amok i kød og grønsager. 

Anmeld Citér

28. februar 2016

Kløver

StineW79 skriver:

Af samme årsag lever jeg lchf da det for mit vedkommende gør det ikke kun er korn/mel jeg reagerer på, det er bla også stivelse, så har glæde af lchf kosten 

feks kan man servere selleri mos eller fritter og kød samt grønt  

feks har jegg selv serveret tomatsalat, sellerimos og cuvette steg med rødvinssovs lavet på fløde og jævnet med johannesbrødkernemel  

Anmeld Citér

28. februar 2016

B&J

I vores meny i Hjørring har et kæmpe udvalg af gluten produkter samt pasta som jeg selv har smagt det var lækkert ��

Anmeld Citér

29. februar 2016

Dagge

Er det dig der ikke kan tåle gluten?

Jeg har selv cøliaki,  og der er nogle "regler"! Tjek ingredienserne på ALT. Rug, hvede, byg (fx. Bygmalt i jensens favorit sauce er No go) og havre.

Har du tænkt på nogle retter? Pas på med kød der er marineret i forvejen i butikken, der kan være skjult gluten.

Ved fx. Madlavningsfløde er creme fine ok. Pomfritter på frost skal også tjekkes..

Der er skjult gluten i mange ting fx. Karry (!) 

Det er en god idé at skolde skærebræt og knive du bruger til madlavningen, da selv små mængder KAN give reaktioner.. 

Skriv endelig hvis du ønsker opskrifter mv :-)

Anmeld Citér

29. februar 2016

StineW79

modesty skriver:

Du kan jo lave alt så længe det ikke involverer kornprodukter.

Gå amok i kød og grønsager. 

Det er mere om der er nogle skjulte ting, man ska være obs på. Vh stine

Anmeld Citér

29. februar 2016

StineW79

Årgangs Mor skriver:

Af samme årsag lever jeg lchf da det for mit vedkommende gør det ikke kun er korn/mel jeg reagerer på, det er bla også stivelse, så har glæde af lchf kosten 

feks kan man servere selleri mos eller fritter og kød samt grønt  

feks har jegg selv serveret tomatsalat, sellerimos og cuvette steg med rødvinssovs lavet på fløde og jævnet med johannesbrødkernemel  

Hvor ka man købe johannesmel henne? Vh stine

Anmeld Citér

29. februar 2016

StineW79

B&J skriver:

I vores meny i Hjørring har et kæmpe udvalg af gluten produkter samt pasta som jeg selv har smagt det var lækkert ��

Må lige en tur i menu inden jeg ska på arbejde. Vh stine

Anmeld Citér

29. februar 2016

StineW79

Dagge skriver:

Er det dig der ikke kan tåle gluten?

Jeg har selv cøliaki,  og der er nogle "regler"! Tjek ingredienserne på ALT. Rug, hvede, byg (fx. Bygmalt i jensens favorit sauce er No go) og havre.

Har du tænkt på nogle retter? Pas på med kød der er marineret i forvejen i butikken, der kan være skjult gluten.

Ved fx. Madlavningsfløde er creme fine ok. Pomfritter på frost skal også tjekkes..

Der er skjult gluten i mange ting fx. Karry (!) 

Det er en god idé at skolde skærebræt og knive du bruger til madlavningen, da selv små mængder KAN give reaktioner.. 

Skriv endelig hvis du ønsker opskrifter mv :-)

Nej det er min veninde der ik ka tåle det. Jeg holder fødselsdag på lørdag, og vil jo gerne lave noget mad vi alle ka spise.

Jeg har købt en oksesteg, som bare ska ha noget hvidløg og urter, men er lidt blank på hva jeg ka servere til, som hun også må få.

Til desserte ska vi ha brownie og cheescake. Vh stine

Anmeld Citér

29. februar 2016

modesty

StineW79 skriver:

Nej det er min veninde der ik ka tåle det. Jeg holder fødselsdag på lørdag, og vil jo gerne lave noget mad vi alle ka spise.

Jeg har købt en oksesteg, som bare ska ha noget hvidløg og urter, men er lidt blank på hva jeg ka servere til, som hun også må få.

Til desserte ska vi ha brownie og cheescake. Vh stine

Alt hvad der er grønsager, må hun spise. Lav kartofler og en lækker salat. Eller evt. bare en lækker salat (eller to).

Og der er jo ingen der siger at der ikke kan være brød til de andre, bare fordi hun ikke kan spise det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.