FrederiksbergFruen skriver:
Hej Hippo93,
Jeg syntes ikke det var særlig slemt at få sprøjtet væsken op. Men det gik også meget hurtigt, da der var god passage i æggelederne. Jeg tror godt det kan være ret smertefuldt og for nogen kan det tage et par minutter før væsken løber igennem. Ligesom med andre gynækologiske undersøgelser, så gør det mindre ondt, hvis man trækker vejret dybt og ikke spænder musklerne
Til gengæld er der højere chance for at blive gravid i måneden efter, hvis det har "åbnet op" for passagen i æggelederne.
Vi snakkede med vores egen læge i foråret 2015, så hvis vi er gravide nu, så tog det lidt under et år
. Når man først har været igennem alle undersøgelserne og er kommet igennem ventetiden til fertilitetsklinikken, så tror jeg der er gode chancer for at blive gravid i en af de første 6 cyklusser, hvor man enten får inseminering eller reagensglasbehandling. Men det kommer nok også meget an på, hvilke komplikationer du og din partner eventuelt har.
jeg ved desværre ikke noget om korte cyklusser. Jeg har snarere det omvendte problem - mine er 30-35 dage lange. Men i behandlingen skal man tage hormoner, som sætter ægproduktion og -løsning i gang, så jeg tror de kan hjælpe dig med at "styre" din cyklus, hvis det altså overhoved bliver et problem.
Jeg kender så godt den følelse, når man prøver at tænke på noget andet, men det er næsten helt umuligt, når man ønsker sig det så meget
Jeg vælger at tro, at man bliver en lidt mere taknemmelig forælder, når man har været igennem infertilitet, så er der i hvert fald noget godt ved det 
Held og lykke til jer!
Men hvor er det dejligt hvis det åbner op så det bliver nemmere at blive gravid cyklusserne efter.. 
Håber virkelig at det går lige så hurtigt for os som for jer og hvor er den bare tydlig din test!! Stort tillykke!