Læge konsultation - Udredning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. marts 2016

fo82

Hippo93 skriver:

Årh.. Tror bar jeg havde gjort hvad jeg kunne. 

Selvom det er skide hårdt at blive ved når man "ved" der ikke sker noget som helst ��

Haha ja - det er mere om gyn kan se/mærke/fornemme hvis man tager en omgang dagen før - lidt blufærdig er man vel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2016

Hippo93

FrederiksbergFruen skriver:

Hej Hippo93,

Jeg syntes ikke det var særlig slemt at få sprøjtet væsken op. Men det gik også meget hurtigt, da der var god passage i æggelederne. Jeg tror godt det kan være ret smertefuldt og for nogen kan det tage et par minutter før væsken løber igennem. Ligesom med andre gynækologiske undersøgelser, så gør det mindre ondt, hvis man trækker vejret dybt og ikke spænder musklerne Til gengæld er der højere chance for at blive gravid i måneden efter, hvis det har "åbnet op" for passagen i æggelederne.

Vi snakkede med vores egen læge i foråret 2015, så hvis vi er gravide nu, så tog det lidt under et år . Når man først har været igennem alle undersøgelserne og er kommet igennem ventetiden til fertilitetsklinikken, så tror jeg der er gode chancer for at blive gravid i en af de første 6 cyklusser, hvor man enten får inseminering eller reagensglasbehandling. Men det kommer nok også meget an på, hvilke komplikationer du og din partner eventuelt har.

jeg ved desværre ikke noget om korte cyklusser. Jeg har snarere det omvendte problem - mine er 30-35 dage lange. Men i behandlingen skal man tage hormoner, som sætter ægproduktion og -løsning i gang, så jeg tror de kan hjælpe dig med at "styre" din cyklus, hvis det altså overhoved bliver et problem.

Jeg kender så godt den følelse, når man prøver at tænke på noget andet, men det er næsten helt umuligt, når man ønsker sig det så meget Jeg vælger at tro, at man bliver en lidt mere taknemmelig forælder, når man har været igennem infertilitet, så er der i hvert fald noget godt ved det

Held og lykke til jer!

Tusind tak for dit svar så er jeg da en smule forberedt. 

Men hvor er det dejligt hvis det åbner op så det bliver nemmere at blive gravid cyklusserne efter.. 

Håber virkelig at det går lige så hurtigt for os som for jer og hvor er den bare tydlig din test!! Stort tillykke! 

Glæder mig til alt det her begynder på fredag så vi er inde i systemet ��

Anmeld Citér

2. marts 2016

Hippo93

fo82 skriver:

Haha ja - det er mere om gyn kan se/mærke/fornemme hvis man tager en omgang dagen før - lidt blufærdig er man vel 

Årh ja så forstår jeg  

men mon dog de kan det ja det ved jeg selvfølgelig ikke  håber det hele går dig godt! 

Anmeld Citér

2. marts 2016

fo82

Hippo93 skriver:

Årh ja så forstår jeg  

men mon dog de kan det ja det ved jeg selvfølgelig ikke  håber det hele går dig godt! 

Hehe

jaaaa - nervøsiteten begynder at melde sig, også fordi kæresten ikke kunne få fri, og han kunne ikke få svar på sædprøven ved egen læge �� Så jeg skal have svar på hans prøve ved gyn �� Det har jeg det ikke så godt med ��

Anmeld Citér

3. marts 2016

Hippo93

fo82 skriver:

Hehe

jaaaa - nervøsiteten begynder at melde sig, også fordi kæresten ikke kunne få fri, og han kunne ikke få svar på sædprøven ved egen læge �� Så jeg skal have svar på hans prøve ved gyn �� Det har jeg det ikke så godt med ��

Årh for pokker har du været afsted nu? Er jo en smule nysgerrig om hvordan det hele gik 

Anmeld Citér

3. marts 2016

fo82

Hippo93 skriver:

Årh for pokker har du været afsted nu? Er jo en smule nysgerrig om hvordan det hele gik 

Ja jeg var afsted i går.

tallene er heldigvis inden for normalen 

fibromen sidder udvendigt på bagsiden, så den er helt uden betydning 

sædprøven var så ikke klar til tiden - typisk!!!

jeg skal så til passagetest 7/4 - og sædprøven får vi svar på i næste uge 

vi er ikke helt i mål, men tæt på 

håber at det bare er et spørgsmål om tålmod i sidste ende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.