Hippo93 skriver:
Hej FrederiksbergFruen.
Tusind tak fordi du gad bruge din tid på at skrive sådan en lang besked til mig. Jeg kan i hvertfald bruge en hel del af det.
Det væske man får "sprøjtet" op gør det ondt når det kommer ind eller er det bare ligesom hvis det var sæd? :O Jeg spørger da jeg før har haft en dårlig oplevelse i forhold til en gynækologisk undersøgelse så vil helst være så forberedt som muligt.
Når jeg sådan lige tænker over vores ting der kan være galt så har det måske noget med mit BMI at gøre det er meget lavt og min cyklus er meget uregelmæssig. Men jeg har været gravid før i 2014 men har ikke været det efterfølgende. Så har jeg forsøgt med Vitex som får cyklussen til at skulle være mere regelmæssig det er resulteret i at min cyklus er på kun 22 dage nu hvilket er for kort men den er regelmæssig og det er kun godt...
Jeg håber så meget den er der for dig nu men fra du var ved lægen til udredning og til nu hvor lang tid er der gået nu?? 
Tusind tak håber også det bedste for jer. Jeg har også selv altid ønsket mig børn har været omringet af børn jeg har passet siden jeg var 12 år og så er man selv nået der til hvor man gerne vil have nogen selv og så sker det bare ikke..
Men mon ikke det sker på et tidspunkt. Der er rigtig mange som siger at så snart de er inde i systemet når det faktisk at ske naturligt alligevel.. Jeg håber!
Hver gang jeg tænker på børn sørger jeg for at tage mig til noget andet enten gå en tur eller se tv for ikke at tænke for meget over det men det er altså svært når det er ens allerstørste ønske!
Kh Hippo93
Hej Hippo93,
Jeg syntes ikke det var særlig slemt at få sprøjtet væsken op. Men det gik også meget hurtigt, da der var god passage i æggelederne. Jeg tror godt det kan være ret smertefuldt og for nogen kan det tage et par minutter før væsken løber igennem. Ligesom med andre gynækologiske undersøgelser, så gør det mindre ondt, hvis man trækker vejret dybt og ikke spænder musklerne
Til gengæld er der højere chance for at blive gravid i måneden efter, hvis det har "åbnet op" for passagen i æggelederne.
Vi snakkede med vores egen læge i foråret 2015, så hvis vi er gravide nu, så tog det lidt under et år
. Når man først har været igennem alle undersøgelserne og er kommet igennem ventetiden til fertilitetsklinikken, så tror jeg der er gode chancer for at blive gravid i en af de første 6 cyklusser, hvor man enten får inseminering eller reagensglasbehandling. Men det kommer nok også meget an på, hvilke komplikationer du og din partner eventuelt har.
jeg ved desværre ikke noget om korte cyklusser. Jeg har snarere det omvendte problem - mine er 30-35 dage lange. Men i behandlingen skal man tage hormoner, som sætter ægproduktion og -løsning i gang, så jeg tror de kan hjælpe dig med at "styre" din cyklus, hvis det altså overhoved bliver et problem.
Jeg kender så godt den følelse, når man prøver at tænke på noget andet, men det er næsten helt umuligt, når man ønsker sig det så meget
Jeg vælger at tro, at man bliver en lidt mere taknemmelig forælder, når man har været igennem infertilitet, så er der i hvert fald noget godt ved det 
Held og lykke til jer!