D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Jeg er flyttede til en helt ny by hvor jeg ingen kendte, udover mine forældre, da jeg blev gravid. Jeg havde rigtig meget glæde af min mødregruppe, men vi er ligesom gledet lidt ud efter vi ikke er på barsel længere.
Jeg snakker lidt med nogle af dem fra mit studie, men det er ikke nogen jeg sådan ser privat.
Dog har jeg gjort en aktiv indsats for at skabe nogle venskaber/bekendtskaber med de andre forældre nede i vuggestuen. Det er meget forskelligt med hvad de forskellige gider. Nogle vil knapt nok hilse hvis man tilfældigvis afleverer/henter på samme tid, mens nogen er frisk på at tage en kop kaffe i ny og næ. Særlig en af de andre der også er singlemor har jeg fået et ret godt venskab med. Vi mødes af og til i weekenden (med børn da vi aldrig er børnefri på samme tidspunkt) og hygger, snakker og spiser af og til aftensmad sammen.
En anden er jeg kommet i snak med, da jeg købte noget børnetøj af hende, og vi ses nu jævnligt.
Så altså min erfaring er egentlig at det gælder om at turde at tage det første skridt og starte en samtale. Og hvis man så føler at man kunne klikke lidt med vedkommende, jamen så spørge om de har lyst til at tage en kop kaffe sammen eller noget lignende. Det er i hvert fald sådan jeg bærer mig ad 
Anmeld
Citér