Ved at miste modet!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Føler med dig! Har en på knap 5 der er ligesådan, og det er Hårdt til tider.

Hos os slipper vi for nogle af raserianfaldene hvis vi gør os umage i at svare hende når hun spørger om noget. 

F.eks. Hvis hun siger: "jeg vil gerne ud og lege", og vi svarer "nej det skal vi ikke lige nu", så kan hun godt flippe skråt. Hvis vi derimod svarer noget ala "jeg kan godt forstå at du gerne vil ud og lege lige nu, men mor er nødt til at tage opvasken først, men når jeg er færdig, SÅ kan vi godt gå ud og lege"

- så får vi faktisk som oftest er "ok" tilbage igen i stedet for at hun råber og skriger.

Er godt klar over at det kræver et enormt overskud til tider at svare så pædagogisk(læs: efter en laaang dag i børnehave), men jeg lover dig at det hjælper, og så er det umagen værd jo

Nu kan det godt være at du allerede prøver/har prøvet det  

Det lyder smart! Det har jeg faktisk ikke prøvet, tak for rådet  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

Er også glad for at jeg skrev her, nu kan jeg se at jeg ikke står alene i det her  

men min lyver også om alt muligt.. Hvilket irreterer mig gevaldigt, vi prøver bare at forklare de samme ting igen og igen, så håber vi bare på at den en dag fiser ind 

Ja man bliver nødt til at tro på det bliver bedre. Jeg forstår bare ikke hvor det kommer fra  synes bare det er enormt svært at blive ved med at være rolig, jeg er lidt for god til at ryge med på vognen og hæve stemmen mere end jeg ønsker og hader mig selv for at "synke ned på hendes niveau" 

men nøj hvor bliver man træt af kampene

Anmeld Citér

1. marts 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja man bliver nødt til at tro på det bliver bedre. Jeg forstår bare ikke hvor det kommer fra  synes bare det er enormt svært at blive ved med at være rolig, jeg er lidt for god til at ryge med på vognen og hæve stemmen mere end jeg ønsker og hader mig selv for at "synke ned på hendes niveau" 

men nøj hvor bliver man træt af kampene

ja sådan har jeg det også .. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.