Anonym skriver:
Fordi jeg til kommunalvalget skulle stemme for første gang, så lyttede til min omgangskreds hvad der var bedst at stemme på.
Til folketingsvalget havde jeg sat mig lidt bedre ind i tingene, men endte dog med et valg jeg fortrød - er godt klar over de fleste lyver i en valgkampagne (eller i alt fald de fleste) men havde ikke regnet med at DF ville gøre det modsatte af deres valgløfter.
Med hvilke emner synes du DF har gjort det modsatte af deres valgløfter?
Husk på, at i valgkampagner fortæller man, hvordan man gerne vil have tingene, hvis man bliver valgt. Men selvom man bliver valgt, bliver man jo ikke enehersker, der kan diktere hele sit partiprogram igennem. Man er nød til at indgå kompromisser, hvis man vil have nogen form for indflydelse. Det er hele tiden en ballancegang, hvor meget man vil gå på kompromis. Og hvis ingen partier vil indgå kompromisser til forhandlingerne, kan der ikke blive gennemført noget som helst.
Ovenstående gælder ikke kun for DF. Jeg synes blot så ofte man hører: "jeg stemmer blankt næste gang, de holder jo alligevel ikke hvad de lover". Politik er så nuanceret, at jeg synes et sådant udsagn viser, at man ikke har sat sig ordentligt ind i tingene. Dette er ikke nødvendigvis henvendt til dig, jeg her har citeret. Du skrev netop at du ikke igen ville stemme på DF, og så blev jeg nysgerrig på hvorfor
Anmeld
Citér