Mandens manglende lyst...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
15 svar
6 synes godt om
23. februar 2016

Anonym trådstarter

Årh hvor synes jeg det er svært for tiden, hvor min kæreste ikke har så meget lyst som mig...  

Vi har været sammen 1,5 år og boet sammen siden i sommers... I starten var det MEGET hedt!  Havde sex hver gang vi så hinanden og faldt ofte først i seng kl 3-4 stykker, selvom det var hverdage og vi begge er "voksne mennesker med krævende jobs"...

Så faldt det til et naturligt passende niveau, da nyforelskelsen havde lagt sig (3-4 gange om ugen)... 

Men her de sidste par måneder har han ikke været særlig veloplagt og har mistet meget af lysten. Nu er vi nede på sex 1-2 gange om ugen - stort set altid initieret af mig... Jeg føler mig simpelthen så utiltrækkende og utilstrækkelig. Vi har snakket om det, hvor kan siger, at den manglende lyst skyldes, at han har det skidt (stresset og mild vinter depression). Tror ham også med min fornuft, men har meget svært ved at styre mine følelser. Bliver simpelthen så ulykkelig, hvis han afviser mig. Savner ham usigeligt meget - også selvom han er enormt god til at vise sin kærlighed med knus og kærtegn.

Hvordan hulan lærer jeg at styre disse følelser?  Har aldrig før været med en kæreste, der ikke "altid havde lyst" og har virkelig svært ved at takle det... 

Var gravid og mistede i januar (10 uger henne). Havde taget et par kg på - og bliver ved med at overbevise mig selv om, at det er pga dem, at han ikke er tiltrukket mere (selvom det nok nærmere er pga mine bekymringer).  

Synes virkelig det er svært at styre sine følelser med fornuften! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

B&J

Jamen du skriver jo selv hvad det er 

din mand har en depression og stress og sex lysten kan skrive over 1000 max og ned til - 1 hvis du forstår. Mit råd er hvis det ikke bliver bedre håber jeg han får noget hjælp ikke for din skyld eller jeres sex men for hans skyld 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Babilooo

Lad ham være !  Kort og godt

Ej - det er ment sødt. men der er virkelig ikke noget mere usexet end en som plager om sex, og som samtidig er usikker. 

Mænd kan også have perioder,  hvor de har mindre lyst end kvinder. Og det har med meget stor sandsynlighed ikke noget med 10 ekstra kg. 

Hvis du virkelig vil vende bøtten, må du lade helt være med at lægge op til sex. Så skal han nok selv gøre noget på et tidspunkt. Hvis han har en reel depression så skal den jo behandles. Men der er mange af os der bare er påvirket dårligt af det mørke vejr uden at det er en depression. Ham skal ikke have dårlig samvittighed over at I har mindre sex, og det virker som om at du giver ham dette.

Anmeld Citér

23. februar 2016

Babilooo

Du skriver du jo også, at du bliver ked af det når han afviser dig...... Som jeg skrev :så lad være.

Han har jo heller lyst til såre dig.

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym trådstarter

Ja I har helt sikkert ret... Og det er jo også det jeg prøver på allerede - Men jeg har virkelig svært ved ikke at blive ramt på min kvindelighed og blive usikker, selvom fornuften i mig jo godt ved, at det er tosset.. 

Der må da være andre, der kender til den situation og har en ide til, hvordan jeg takler mine følelser? 

PS: han har været til lægen, har fået taget blodprøver og er ved at få en henvisning til psykolog... 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Liv_86

Kære ano

jeg kender det selv alt for godt. Herhjemme er det også mig der har mest lyst. Da jeg mødte min kæreste fik han medicin for depression som han så er kommet ud af. Han mener selv det er derfor hans sexlyst er faldet. Jeg prøver ikke at lægge for meget i det og synes bare det er dejligt når han har lyst. 

Hvis jeg synes der går for lang tid ordner jeg det bare selv. Måske du kunne gøre det samme??

Der er ikke noget værre end en der vil have sex hele tiden når man ikke selv har lyst. Sådan er forhold har jeg også været i og det gjorde faktisk at jeg havde mindre lyst fordi jeg ikke blev accepteret. Måske din kæreste har det på samme måde? 

Jeg tror ærligt ikke at det har noget med dig eller dine ekstra kilo at gøre. Men I kan jo godt tage en snak om det og du kan fortælle det du har på hjertet uden at give dig selv offer rollen. Hvis du forstår? Vi snakker tit om sex og jeg kan godt sige hvis jeg er bekymret for noget, det hjælper at fortælle hvad man har på hjertet også for at få det udelukket. 

Det skal nok komme igen, du må bare være tålmodig

Anmeld Citér

24. februar 2016

Anonym trådstarter

Liv_86 skriver:

Kære ano

jeg kender det selv alt for godt. Herhjemme er det også mig der har mest lyst. Da jeg mødte min kæreste fik han medicin for depression som han så er kommet ud af. Han mener selv det er derfor hans sexlyst er faldet. Jeg prøver ikke at lægge for meget i det og synes bare det er dejligt når han har lyst. 

Hvis jeg synes der går for lang tid ordner jeg det bare selv. Måske du kunne gøre det samme??

Der er ikke noget værre end en der vil have sex hele tiden når man ikke selv har lyst. Sådan er forhold har jeg også været i og det gjorde faktisk at jeg havde mindre lyst fordi jeg ikke blev accepteret. Måske din kæreste har det på samme måde? 

Jeg tror ærligt ikke at det har noget med dig eller dine ekstra kilo at gøre. Men I kan jo godt tage en snak om det og du kan fortælle det du har på hjertet uden at give dig selv offer rollen. Hvis du forstår? Vi snakker tit om sex og jeg kan godt sige hvis jeg er bekymret for noget, det hjælper at fortælle hvad man har på hjertet også for at få det udelukket. 

Det skal nok komme igen, du må bare være tålmodig

Tak liv... Jeg prøver virkelig også at slå koldt vand i blodet, men hvor er det bare svært nogle gange!  Synes ikke rigtig det hjælper det store at "klare det selv"...  Det er ikke så meget orgasmen, men mere nærværet, og følelsen af at han begærer mig... Han er ikke typen, der siger, jeg er lækker eller lignende - men plejer at berolige mig med, at han jo viser mig, at han synes det... 

Anmeld Citér

24. februar 2016

loop

Anonym skriver:

Årh hvor synes jeg det er svært for tiden, hvor min kæreste ikke har så meget lyst som mig...  

Vi har været sammen 1,5 år og boet sammen siden i sommers... I starten var det MEGET hedt!  Havde sex hver gang vi så hinanden og faldt ofte først i seng kl 3-4 stykker, selvom det var hverdage og vi begge er "voksne mennesker med krævende jobs"...

Så faldt det til et naturligt passende niveau, da nyforelskelsen havde lagt sig (3-4 gange om ugen)... 

Men her de sidste par måneder har han ikke været særlig veloplagt og har mistet meget af lysten. Nu er vi nede på sex 1-2 gange om ugen - stort set altid initieret af mig... Jeg føler mig simpelthen så utiltrækkende og utilstrækkelig. Vi har snakket om det, hvor kan siger, at den manglende lyst skyldes, at han har det skidt (stresset og mild vinter depression). Tror ham også med min fornuft, men har meget svært ved at styre mine følelser. Bliver simpelthen så ulykkelig, hvis han afviser mig. Savner ham usigeligt meget - også selvom han er enormt god til at vise sin kærlighed med knus og kærtegn.

Hvordan hulan lærer jeg at styre disse følelser?  Har aldrig før været med en kæreste, der ikke "altid havde lyst" og har virkelig svært ved at takle det... 

Var gravid og mistede i januar (10 uger henne). Havde taget et par kg på - og bliver ved med at overbevise mig selv om, at det er pga dem, at han ikke er tiltrukket mere (selvom det nok nærmere er pga mine bekymringer).  

Synes virkelig det er svært at styre sine følelser med fornuften! 

Ud over det andre allerede har skrevet vil jeg tilføje, at blot fordi du synes 3-4 gange om ugen er et passende naturligt niveau, er det jo ikke sikket at han har det sådan(depression eller ej). Det kan være at han synes 1-2 gange i ugen er et naturligt passende niveau. Det betyder ikke, at der er noget galt med hverken dig eller ham, i har bare forskellige behov. 

I må snakke om det. Ikke i en afvisningssituation eller lignende, men i en passende situation, hvor i begge er afslappede.

Anmeld Citér

24. februar 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror altså du er nødt til at slappe lidt af omkring det, for manden må da være stresset over at det skal være X antal gange om ugen at I har sex. 

Det er helt normalt, at det er 1-2 gange om ugen. 

Anmeld Citér

24. februar 2016

L-mor

Uf, jeg kan virkelig godt forstå dig. Jeg har været i parforhold, hvor vi havde lige meget lyst og forhold, hvor jeg havde mest lyst. 3-4 gange om ugen, når den første hede tid er ovre, passer også mig fint. Det er frygteligt ar blive afvist, droppe at gøre tilnærmelser, for 'så skal han nok', men dagene bliver til uger og dobbeltsengen bliver sådan en kold ørken, hvor man mindes om sin egen manglende tiltrækningskraft. 

Og svært fordi populærkulturen dikterer så entydigt, at mænd altid har lyst og kvinder har mindre sexdrive.

jeg har desværre ingen gode råd. Men jeg forstår virkelig din frustration. Lad mig høre, hvis du finder en løsning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.