Når jeg har migræne og ikke kan overskue at tage pillerne sørger min mand for det. Han spørger mig om jeg har taget piller, for jeg er måske ikke selv frisk nok til at bede om det selv 
Oftest tager jeg treo, de skal jo opløses i vand. Min mand laver det klar og står ved sengekanten til jeg har taget dem. Han må som regel ikke sidde på sengen, for alene bevægelse i madressen kan skabe eksplosioner i mit hoved.
Når (hvis) pillerne virker har jeg ikke længere ondt i hovedet, men min krop tror den har løbet maraton og jeg er uendeligt træt og kan have svært ved at tænke hurtigt og konstruktivt og svært ved at finde de rigtige ord.
Efter et anfald plejer min mand at hente saltchips og cola i brugsen. For det er som regel det min krop skriger på bagefter.
Måske tager din mand ikke pillerne fordi han ikke kan overskue det når migrænen raser. Eller måske hjælper de ikke godt nok. Der er flere facebook grupper for migræne ramte. Der kan man læse andres erfaringer med behandling og forebyggelse.
Det kræver meget tålmodighed af mand/kone og børn når ægtefællen har migræne. Jeg kan godt forstå hvis du bliver træt af det engang i mellem 
Jeg hader migrænen og at mine børn og mand skal opleve at jeg må trække stikket ud en gang i mellem.
Anmeld
Citér