Migræne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.053 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. februar 2016

Anonym trådstarter

Min mand har migræne og tager ikke hans piller. Dette resultere ofte som idag, han sover hele dagen og fordi jeg kom til at tænde lyset fik han kvalme og kastede op. Han er som altid svimmel, lys og lyd følso. Heldigvis er vores børn ikke helt små! Så de lamer ikke. Men jeg er så træt af ham hvorfor passer han ikke på sig selv ? Og hvordan tvinger jeg hans migræne piller i ham! Hvorfor er sådan noget som lægelig piller ikke vigtigt i hans verden  skullebare ud med det. Nu har jeg fået luft ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når jeg har migræne, er det eneste der virker, at sove.

Jeg fik nogle piller før i tiden, men syntes ik de hjalp, og jeg blev bare mere sløv. Her hjælper søvn bedst "desværre" Vh stine

Anmeld Citér

22. februar 2016

Monski

Anonym skriver:

Min mand har migræne og tager ikke hans piller. Dette resultere ofte som idag, han sover hele dagen og fordi jeg kom til at tænde lyset fik han kvalme og kastede op. Han er som altid svimmel, lys og lyd følso. Heldigvis er vores børn ikke helt små! Så de lamer ikke. Men jeg er så træt af ham hvorfor passer han ikke på sig selv ? Og hvordan tvinger jeg hans migræne piller i ham! Hvorfor er sådan noget som lægelig piller ikke vigtigt i hans verden  skullebare ud med det. Nu har jeg fået luft ! 

Migrænepiller virker heller ikke på mig, det eneste der virker er et bad og når migrænen er stilnet lidt af så hjælper det at sove. 

Men kan sagtens forstå din frustration! Min far led (gør stadig) rigtig meget af migræne og har det flere dage ad gangen. Kan så tydeligt huske hvordan det var da vi var små og selvom han er en mand der ofte "bider det i sig" så er det virkelig svært at se. For der er ingen tvivl om at man har det fuldstændig elendigt når man har migræne 

Anmeld Citér

23. februar 2016

FruHolm <3

Anonym skriver:

Hej

døjer selv med kronisk migræne , og helt ærligt så får jeg det endnu dårligere af migrænepillerne 

lægen har dog tilbudt mig betablokkere som jeg så skal tage hver dag da de vegrænser antallene af migræne anfald samt hvor kraftige de er , men har ikk besluttet mig endnu , kører pt på 3 dag i nuv anfald 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Leneur

Anonym skriver:

Hvis hans piller hjælper ham, kan jeg ikke forstå han ikke tager dem. Hvis de ikke gør må du få ham af sted til lægen, så han evt kan få noget der virker.

Lider desværre selv af migræne, dog uden medicin men når jeg har et anfald, er der bare ikke andet der kan klare det end at ligge i et mørkt og køligt rum, helst med en kold klud på panden. Vente på det er overstået og så er man sgu' så udmattet bagefter, føles som 10 elefanter har trampet rundt på en og jeg kan have det sådan op til en uge efter anfaldet, så det er noget der trækker tænder ud.

Kan også sagtens følge dig, da hans anfald griber ind i hele jeres familie. Der skal vises hensyn osv. Kunne du og børnene ikke gøre en fest ud af det? Tage i bio, svømmehal, gåtur eller lignende, så i får hygget jer mens han kommer lidt til hægterne igen? 

Anmeld Citér

23. februar 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg føler med din mand, men endnu mere med dig og jeres børn. 

Synes i den grad at han skal tage ansvar for sin sygdom, og ikke lade der gå ud over resten af familien.  Hvis hans piller virker,  så SKAL han da tage dem og hvis ikke så må han til lægen igen. Nu siger nogen at de bare skal ligge mørkt og koldt mm,  så må han indrette sig sådan. Men det kan altså ikke være meningen at hele familien skal lide under der og ikke kunne være i eget hus

Selvom man er syg må man tage hensyn til resten af familien -det er i hvert fald sådan jeg har det

Anmeld Citér

23. februar 2016

Dorthe1986

Åhh, migræne er noget af det ondeste.  Jeg lider selv af migræne, men heldigvis ikke så meget mere. I gymnasiet begyndte det og det var hver dag fra klokken 10 formiddag til jeg gik i seng. Nogle gange var det, der også når jeg vågnede igen. Jeg kunne intet! Det mindste lys fra sprækker var tortur.

Det er så invaliderende, at jeg personligt hellere vil føde, have influenza i en uge sov, end jeg vil have et migræneanfald.

Du skal først og fremmest finde frem til hvorfor han ikke tager pillerne - jeg kunne dårligt forestille mig han ville lade være, hvis de virker. Mine virkede men gav mig andre bivirkninger, der var så problematiske at det var et valg mellem pest eller kolera.

Men derefter må du kræve af ham at han tager ansvar i sin sygdom og tager til lægen og de så sammen kan finde en løsning, hvis altså det er fordi pillerne ikke virker. Jeg bruger ikke migræne piller mere, men det er også meget sjældent jeg får det. Og når jeg gør så tager jeg stærke ibumetiner sammen med panodil. Det letter trykket så man kan fungere.

Anmeld Citér

23. februar 2016

mpr

Anonym skriver:

Jeg led af voldsom hovedpine i mine yngre dage (fra 6 år - 19 år) på daglig basis.. I de sidste år blev det til så voldsomme hovedpiner at det blev betegnet som migræne, og får dem stadig engang imellem i dag. Men personligt så vil jeg virkelig nødigt tage piller uanset hvor slemt det er.. Tager faktisk kun piller hvis jeg får ondt andre steder i kroppen på samme tid.. 

Hvis han er med og på og hjælper dig når han ikke har migræne så kan jeg egentlig kun blive harm over at du vil tvinge piller i ham.. For mit vedkommende hjælper det kun at sove, for den uro og ubehag man har i kroppen under et migræne anfald, forsvinder ikke bare fordi smerten i hovedet forsvinder (hvilket den heller ikke gør altid bare fordi man har fået et par piller). 

I har børn, de er ikke helt små længere som du selv skriver, så du har kendt til problemet i nogen år må man gå ud fra.. Hvad er så forfærdeligt ved det nu, som var anderledes inden børnene blev født?? 

Hvor ofte har han sine anfald? 

Anmeld Citér

23. februar 2016

CH2012

Anonym skriver:

Har han prøvet akupunktur?

Anmeld Citér

23. februar 2016

annecatrine88

Jeg led også meget af migræne fra jeg var 18 til 24. Jeg fik migræne piller som i det helt voldsomme af lægen. De virkede ikke så jeg valgte ikke at tage dem. 

Nu kan jeg læse at mange af jer har migræne. Har I overvejet at droppe jeres p-piller og få noget andet. Min migræne stoppede da jeg stoppede med min p-piller. Og det var alle piller jeg fik migræne af.

Men nu er din mand jo en mand og tager ikke p-piller så jeg har ondt af både ham, men også jer. Det tager hårdt på forholdet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.