Ægløsningsteste - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2016

pb2017

ninibadini skriver:

Jeg har også altid testet om morgenen når jeg stod op, og har opnået fine positive tests i de måneder jeg har testet. Hvis du nu får én der er tæt på positiv kan du jo teste igen når du kommer hjem.

Det er svært at sige hvornår du skal starte med at teste. Jeg plejede omkring dag 10. Der kan jo ikke ske noget ved at teste tidligere end det, men hvis du har en stabil cyklus, vil æl typisk ligge mellem dag 12 og 17

Og jeg har altid brugt dem fra billig-teste.dk. Synes de fungerer meget fint. Kan bedst lide strimmel. Synes plastikhylsteret på stave er overflødigt, da jeg bedst kan lide at samle urinen i et bæger og sænke strimlen i. Så er der mere kontrol over det. Og det er nemmere at se når der ikke er et plastvindue at kigge igennem. Jeg har også altid sat strimlerne op med tape på et papir, så jeg bedre kan sammenligne. Så for mig er det dumt at købe de dyre stave

Det var en god ide  Tror jeg vil prøve det! Tænker at starte på lørdag - der er det 8 dage siden min mens begyndte. 

Jeg har det på samme måde, synes strimmelteste er meget nemmere at bruge! Så er kun glad for at flere herinde helst anvender dem - så må de virke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2016

MorTilEn2013Dreng

Jeg blev bims af og skulle kigge på streger så jeg købte digitale testes meget nemmere

Anmeld Citér

23. februar 2016

pb2017

MorTilEn2013Dreng skriver:

Jeg blev bims af og skulle kigge på streger så jeg købte digitale testes meget nemmere

Der bliver jeg nok en tand for nærig - vil ikke give så meget, når der skal bruges forholdsvis mange 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

pb2016 skriver:

Hej alle 

Da min menstruation har været lidt uregelmæssig og blevet lidt længere over de sidste måneder, vil jeg nu forsøge mig med at teste præcis hvornår ÆL falder. 

Jeg har stort set altid haft en ret regelmæssig cyklus på omkring 28-29 dage, hvor jeg har kunnet mærke ÆL. Det har ændret sig gradvist efter jeg fik taget kobberspiral ud i september - nu har jeg en cyklus svingende mellem 30-35 dage og kan ikke længere mærke ÆL! Vi har forsøgt siden september, og der er ikke sket det fjerneste på trods af sex regelmæssigt (3-4 gange om ugen i gennemsnit, ugen op til formodet ÆL flere gange). 

Nu skal der drastiske midler i brug   Har testet en gang før, men det lykkedes ikke at fange ÆL på test. Jeg bruger strimmelteste fra billige-teste.dk. Pga. mit arbejde har jeg MEGET svært ved at teste mellem kl 7.30-15.30 - kan jeg gøre det før og efter de tider? Har hørt man helst skal teste kl 10 og 16 eller så tæt på der, som muligt  

Hvornår skal man begynde at teste? Det er jo egentlig ret individuelt, hvornår ÆL falder, men går udfra at jeg er rimelig normal - har dog to gange siden september oplevet at ÆL faldt meget sent (første gang testet postitiv ÆL og kunne mærke det, anden gang kunne jeg mærke det), og var skyld i, at min menstruation kom en uge senere end normalt  

Undskyld det laaaange indlæg, men håber der sidder nogle med lidt erfaringer, de vil dele ud af? 

Dette kunne ha været mig der skæv dette indlæg.. 

Vi har osse prøvet siden September (fik fjernet spiralen i August).. Og der er ikke sket en dyt ! 

Jeg købte mig nærmest fattig i de billige teste fra Billige-teste.dk.

Men jeg har åbenbart osse svært ved at ramme det perfekte tidspunkt! 

Så i December fik jeg NOK og lagde testene væk! 

Jeg bruger så en App, så jeg har præcis styr på min Mens og en rigtig god ide om hvornår min ÆL ligger. 

Men der er endnu ik sket noget  

Anmeld Citér

24. februar 2016

Imaong

pb2016 skriver:

Hej alle 

Da min menstruation har været lidt uregelmæssig og blevet lidt længere over de sidste måneder, vil jeg nu forsøge mig med at teste præcis hvornår ÆL falder. 

Jeg har stort set altid haft en ret regelmæssig cyklus på omkring 28-29 dage, hvor jeg har kunnet mærke ÆL. Det har ændret sig gradvist efter jeg fik taget kobberspiral ud i september - nu har jeg en cyklus svingende mellem 30-35 dage og kan ikke længere mærke ÆL! Vi har forsøgt siden september, og der er ikke sket det fjerneste på trods af sex regelmæssigt (3-4 gange om ugen i gennemsnit, ugen op til formodet ÆL flere gange). 

Nu skal der drastiske midler i brug   Har testet en gang før, men det lykkedes ikke at fange ÆL på test. Jeg bruger strimmelteste fra billige-teste.dk. Pga. mit arbejde har jeg MEGET svært ved at teste mellem kl 7.30-15.30 - kan jeg gøre det før og efter de tider? Har hørt man helst skal teste kl 10 og 16 eller så tæt på der, som muligt  

Hvornår skal man begynde at teste? Det er jo egentlig ret individuelt, hvornår ÆL falder, men går udfra at jeg er rimelig normal - har dog to gange siden september oplevet at ÆL faldt meget sent (første gang testet postitiv ÆL og kunne mærke det, anden gang kunne jeg mærke det), og var skyld i, at min menstruation kom en uge senere end normalt  

Undskyld det laaaange indlæg, men håber der sidder nogle med lidt erfaringer, de vil dele ud af? 

Jeg bruger dem for billigteste og synes de er gode jeg har en app der dækker de 5 dage man kan blive gravid da sæd kan lege op i en i tre dage. Så de 5 dage tester jeg hver dag kl 18 

Anmeld Citér

24. februar 2016

pb2017

Anonym skriver:

Dette kunne ha været mig der skæv dette indlæg.. 

Vi har osse prøvet siden September (fik fjernet spiralen i August).. Og der er ikke sket en dyt ! 

Jeg købte mig nærmest fattig i de billige teste fra Billige-teste.dk.

Men jeg har åbenbart osse svært ved at ramme det perfekte tidspunkt! 

Så i December fik jeg NOK og lagde testene væk! 

Jeg bruger så en App, så jeg har præcis styr på min Mens og en rigtig god ide om hvornår min ÆL ligger. 

Men der er endnu ik sket noget  

Ja, man må da sige vores historier ligner hinanden på en prik  Jeg tror ikke en app fungere for mig, da vores PB er en "hemmelighed", og ved at der er flere der ville blive mistænksomme, hvis jeg har sådan en app på min mobil! Så jeg forsøger mig med test, så må vi se om det vil lykkedes  

Jeg har et lille lager på 20 test strimler af de billige fra billige-teste.dk, så de skal i hvert fald bruges inden jeg indkøber andet 

Anmeld Citér

24. februar 2016

pb2017

Imaong skriver:

Jeg bruger dem for billigteste og synes de er gode jeg har en app der dækker de 5 dage man kan blive gravid da sæd kan lege op i en i tre dage. Så de 5 dage tester jeg hver dag kl 18 

Kan du godt fange ÆL, når du kun tester en gang i døgnet? 

Anmeld Citér

24. februar 2016

Bshizzle

25. februar 2016

Imaong

pb2016 skriver:

Kan du godt fange ÆL, når du kun tester en gang i døgnet? 

Det kan jeg og ja så gemmer jeg dem altid fra dag til dag så jeg ser udviklingen 

Anmeld Citér

25. februar 2016

Imaong

pb2016 skriver:

Ja, man må da sige vores historier ligner hinanden på en prik  Jeg tror ikke en app fungere for mig, da vores PB er en "hemmelighed", og ved at der er flere der ville blive mistænksomme, hvis jeg har sådan en app på min mobil! Så jeg forsøger mig med test, så må vi se om det vil lykkedes  

Jeg har et lille lager på 20 test strimler af de billige fra billige-teste.dk, så de skal i hvert fald bruges inden jeg indkøber andet 

Jeg har en der hedder p-log der er en blomst på så man tænker ikk det er en app der tjekker cyklus og du kan sætte kode på det har jeg. Så det kun dig der kan kom ind i selve appen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.