Ægløsningsteste - gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Erfaringer med strimmelteste fra billige-teste.dk?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.010 visninger
21 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2016

pb2017

Hej alle 

Da min menstruation har været lidt uregelmæssig og blevet lidt længere over de sidste måneder, vil jeg nu forsøge mig med at teste præcis hvornår ÆL falder. 

Jeg har stort set altid haft en ret regelmæssig cyklus på omkring 28-29 dage, hvor jeg har kunnet mærke ÆL. Det har ændret sig gradvist efter jeg fik taget kobberspiral ud i september - nu har jeg en cyklus svingende mellem 30-35 dage og kan ikke længere mærke ÆL! Vi har forsøgt siden september, og der er ikke sket det fjerneste på trods af sex regelmæssigt (3-4 gange om ugen i gennemsnit, ugen op til formodet ÆL flere gange). 

Nu skal der drastiske midler i brug   Har testet en gang før, men det lykkedes ikke at fange ÆL på test. Jeg bruger strimmelteste fra billige-teste.dk. Pga. mit arbejde har jeg MEGET svært ved at teste mellem kl 7.30-15.30 - kan jeg gøre det før og efter de tider? Har hørt man helst skal teste kl 10 og 16 eller så tæt på der, som muligt  

Hvornår skal man begynde at teste? Det er jo egentlig ret individuelt, hvornår ÆL falder, men går udfra at jeg er rimelig normal - har dog to gange siden september oplevet at ÆL faldt meget sent (første gang testet postitiv ÆL og kunne mærke det, anden gang kunne jeg mærke det), og var skyld i, at min menstruation kom en uge senere end normalt  

Undskyld det laaaange indlæg, men håber der sidder nogle med lidt erfaringer, de vil dele ud af? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

pb2017

Slet ingen? 

Anmeld Citér

23. februar 2016

pb2017

Der må da sidde nogen derude, som kan give et godt råd med på vejen 

Anmeld Citér

23. februar 2016

Anonym

pb2016 skriver:

Hej alle 

Da min menstruation har været lidt uregelmæssig og blevet lidt længere over de sidste måneder, vil jeg nu forsøge mig med at teste præcis hvornår ÆL falder. 

Jeg har stort set altid haft en ret regelmæssig cyklus på omkring 28-29 dage, hvor jeg har kunnet mærke ÆL. Det har ændret sig gradvist efter jeg fik taget kobberspiral ud i september - nu har jeg en cyklus svingende mellem 30-35 dage og kan ikke længere mærke ÆL! Vi har forsøgt siden september, og der er ikke sket det fjerneste på trods af sex regelmæssigt (3-4 gange om ugen i gennemsnit, ugen op til formodet ÆL flere gange). 

Nu skal der drastiske midler i brug   Har testet en gang før, men det lykkedes ikke at fange ÆL på test. Jeg bruger strimmelteste fra billige-teste.dk. Pga. mit arbejde har jeg MEGET svært ved at teste mellem kl 7.30-15.30 - kan jeg gøre det før og efter de tider? Har hørt man helst skal teste kl 10 og 16 eller så tæt på der, som muligt  

Hvornår skal man begynde at teste? Det er jo egentlig ret individuelt, hvornår ÆL falder, men går udfra at jeg er rimelig normal - har dog to gange siden september oplevet at ÆL faldt meget sent (første gang testet postitiv ÆL og kunne mærke det, anden gang kunne jeg mærke det), og var skyld i, at min menstruation kom en uge senere end normalt  

Undskyld det laaaange indlæg, men håber der sidder nogle med lidt erfaringer, de vil dele ud af? 

Jeg prøvede gennem flere år med ægløsningstest jeg kunne ikke fange den, jeg købte er fertilitetsmonitor, som så kunne fange den....

Jeg ved at nogen tester både morgen og aften, da det kan være svært at ramme....

Jeg tænker første gang du tester, skal du starte på cd 6 og frem til positiv test, næste cyklus kan du nok nøjes med at teste nogen dage før forventet æl 

Held og lykke med projektet 

Anmeld Citér

23. februar 2016

sportsbaby

Jeg tester når jeg står op, og det har fungeret fint i de måneder hvor jeg har testet!

Anmeld Citér

23. februar 2016

Christabelle

Jeg testede når jeg stod op og så når jeg kom hjem fra arbejde. Det gik fint og min datter blev til i den første måned jeg brugte ægløsningstests  

Brugte de billige fra billigeteste.dk

Anmeld Citér

23. februar 2016

ninibadini

Jeg har også altid testet om morgenen når jeg stod op, og har opnået fine positive tests i de måneder jeg har testet. Hvis du nu får én der er tæt på positiv kan du jo teste igen når du kommer hjem.

Det er svært at sige hvornår du skal starte med at teste. Jeg plejede omkring dag 10. Der kan jo ikke ske noget ved at teste tidligere end det, men hvis du har en stabil cyklus, vil æl typisk ligge mellem dag 12 og 17

Og jeg har altid brugt dem fra billig-teste.dk. Synes de fungerer meget fint. Kan bedst lide strimmel. Synes plastikhylsteret på stave er overflødigt, da jeg bedst kan lide at samle urinen i et bæger og sænke strimlen i. Så er der mere kontrol over det. Og det er nemmere at se når der ikke er et plastvindue at kigge igennem. Jeg har også altid sat strimlerne op med tape på et papir, så jeg bedre kan sammenligne. Så for mig er det dumt at købe de dyre stave

Anmeld Citér

23. februar 2016

pb2017

Anonym skriver:

Jeg prøvede gennem flere år med ægløsningstest jeg kunne ikke fange den, jeg købte er fertilitetsmonitor, som så kunne fange den....

Jeg ved at nogen tester både morgen og aften, da det kan være svært at ramme....

Jeg tænker første gang du tester, skal du starte på cd 6 og frem til positiv test, næste cyklus kan du nok nøjes med at teste nogen dage før forventet æl 

Held og lykke med projektet 

Tak for svar! Håber jeg kan fange den med alm test 

CD 6 - er det 6. dag efter mens? 

Anmeld Citér

23. februar 2016

pb2017

sportsbaby skriver:

Jeg tester når jeg står op, og det har fungeret fint i de måneder hvor jeg har testet!

Tak for svar  Tænker jeg kan starte med at teste om morgenen og se hvordan det fungerer 

Anmeld Citér

23. februar 2016

pb2017

Christabelle skriver:

Jeg testede når jeg stod op og så når jeg kom hjem fra arbejde. Det gik fint og min datter blev til i den første måned jeg brugte ægløsningstests  

Brugte de billige fra billigeteste.dk

Krydser fingre for det også virker her 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.