Hjertelyd - hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2016

Rockertand

N_b9 skriver:

Så må man jo kunne se livstegn på andre måder, man går jo ikkerundt med en død bebs. 
Jeg ved daogså at hjertet allerede slår fra 5 uge så 25 uge lyder da dumt, men skal ikke gøre mig klog, det er min første...

Du kan få lyttet hjertelyd eller blive skannet hver dag, men det vil ikke gøre en forskel, hvis fostret går til!? Der er desværre mange, der har set eller hørt hjertet slå, hvor det så er gået til lige bagefter.

Har du frygt for, at fosteret dør eller har du frygt for at gå rundt med et dødt foster i et stykke tid? Har du tidligere oplevet dødt foster?

De fleste oplever katastrofetanker om det, men man er nødt til at slutte fred med tanken, ellers kan det drive en til vanvid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
N_b9 skriver:

Nej det er bare rent frygt, jeg ved ikke ret meget og har ikke snakket med en læge endnu, jeg er kun 20 og vil vente med at fortælle forældre til uge 10-12 pga chancerne for tidlig abort (eller hvad det hedder når man ufrivilligt abortere) 

Jeg var selv 21, synes det er en dejlig alder at blive forælder 

hvis jeg var dig ville jeg betale for en privat scanning omkring uge 9-10. Så er der ikke så længe til nf. 

Det er normalt at være nervøs. Det er en ny følgesvend du vil lære at leve med 

prøv at nyd graviditeten

tillykke

Anmeld Citér

22. februar 2016

N_b9

SDD skriver:

Jeg var selv 21, synes det er en dejlig alder at blive forælder 

hvis jeg var dig ville jeg betale for en privat scanning omkring uge 9-10. Så er der ikke så længe til nf. 

Det er normalt at være nervøs. Det er en ny følgesvend du vil lære at leve med 

prøv at nyd graviditeten

tillykke

Tak!  

Anmeld Citér

22. februar 2016

ønskebørn74

N_b9 skriver:

Så må man jo kunne se livstegn på andre måder, man går jo ikkerundt med en død bebs. 
Jeg ved daogså at hjertet allerede slår fra 5 uge så 25 uge lyder da dumt, men skal ikke gøre mig klog, det er min første...

Vi kunne høre vores i doppleren fra uge 10+ men vi ventede jo tvillinger. Jeg mærkede liv fra 11+ og scanningsdamen kunne bekræfte at det var dem jeg mærkede.. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Moster20

Jeg var hos JM sidste tirsdag, var 15+6, der hørte jeg "førstegang" hjertelyd!!! the thing is, jeg kunne ikke vente i så lang tid, fordi jeg også gik med den tanke om 'hvad nu hvis babyen egentlig er "død"?', så jeg købte en doppler og hørte hjertlyden hjemme da jeg var 11+5 <3 

Anmeld Citér

23. februar 2016

N_b9

Moster20 skriver:

Jeg var hos JM sidste tirsdag, var 15+6, der hørte jeg "førstegang" hjertelyd!!! the thing is, jeg kunne ikke vente i så lang tid, fordi jeg også gik med den tanke om 'hvad nu hvis babyen egentlig er "død"?', så jeg købte en doppler og hørte hjertlyden hjemme da jeg var 11+5 <3 

Fedt! Hvor kan man købe dem?

Anmeld Citér

23. februar 2016

Moster20

N_b9 skriver:

Fedt! Hvor kan man købe dem?

Jeg købte den brugt men tror du kan købe den over nette, søg fetal doppler eller angelsound 

Anmeld Citér

23. februar 2016

migxher

Jeg var 20+ første gang jordemoder lyttede (:
Til første besøg i uge 15 ville hun ikke lytte. Tit kan den være svær at finde der, og det giver unødig bekymring, så hun ville ikke forsøge der.
Min læge har aldrig lyttet efter hjertelyd, det er kun jordemoder der har det. 

Anmeld Citér

23. februar 2016

AnonymMor

N_b9 skriver:

Hej! Hvor lang tid skal man være henne for at lægen kan høre hjertelyd? 

Altså via apperart, ikke ultrascanning

Jeg fik det første gjort i går ved jordemoder i uge 29+1 :-) 

ved 25 ugers undersøgelse ville lægen ikke gøre det og heller ikke jordemorder da jeg var 18 uger henne.. 

Med min datter mener jeg at de høre hjertelyd første gang ved 25 ugers undersøgelse ved lægen, men det er vist meget forskelligt hvornår de forskellige vil gøre det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.