Hjertelyd - hvor tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.785 visninger
18 svar
1 synes godt om
21. februar 2016

N_b9

Hej! Hvor lang tid skal man være henne for at lægen kan høre hjertelyd? 

Altså via apperart, ikke ultrascanning

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Tiggi

Vores jordemoder gjorde ved første besøg, mener jeg var 18 uger men husker måske forkert. Men hun sagde også at hun ikke kunne garanterer at finde det men gerne ville prøve. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

N_b9

Tiggi skriver:

Vores jordemoder gjorde ved første besøg, mener jeg var 18 uger men husker måske forkert. Men hun sagde også at hun ikke kunne garanterer at finde det men gerne ville prøve. 

men jeg tænker bare på den måde så de sikre sig at barnet stadig er i live... det er vel vigtigt

Man kan få en scanning i uge 8-10 og det får jeg, men hvad hvis det er dødt og jeg går i flere uger med det før jeg finder ud af det?

Anmeld Citér

21. februar 2016

Vilgerneværegravid

Som udgangspunkt lytter lægen først efter hjertelyd ved 25-ugersundersøgelsen. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

N_b9

Vilgerneværegravid skriver:

Som udgangspunkt lytter lægen først efter hjertelyd ved 25-ugersundersøgelsen. 

Så må man jo kunne se livstegn på andre måder, man går jo ikkerundt med en død bebs. 
Jeg ved daogså at hjertet allerede slår fra 5 uge så 25 uge lyder da dumt, men skal ikke gøre mig klog, det er min første...

Anmeld Citér

21. februar 2016

Vilgerneværegravid

Nu spørger du jo specifikt, hvornår lægen lytter efter med apparat. Og det er ved besøg i uge 25. Det er ikke fordi den ikke kan høres før, men den kan godt være svært at finde. Men når du kommer til den første scanning (nakkefoldscanning i uge 12 cirka) kan de jo se om den er i live (se hjertet slå) og de kan lytte efter hjertelyden og ved jordemoderen efterfølgende kan hun også lytte med apparat.

Anmeld Citér

22. februar 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Du kan komme til en scanning(nf) omkring uge 12. Der kan man se om hjertet slår.

Derudover skal du først til jm i uge 14 ca. Det er ikke sikkert at hun overhovedet vil forsøge at lytte med en doppler. Det er fordi at det kan være svært at finde den med maskinen når baby ikke er større. 

Dit 2. lægebesøg ligger i uge 25. Der vil de formentlig forsøge. 

Er der en bestemt grund til at din graviditet er truet? Tænker at det er jo normalt ikke at der bliver tjekket liv oftere end dette. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Krydserfingre

Hos mig blev jeg scannet i uge 7 hvor man så hjertet slå. 

Også hørte vi det til nakkefoldsscanning i uge 12. Og har hørt det jævnt siden da  

hørte det også til jordmoder samtale i uge 20. 

Anmeld Citér

22. februar 2016

Doubleup

N_b9 skriver:

Hej! Hvor lang tid skal man være henne for at lægen kan høre hjertelyd? 

Altså via apperart, ikke ultrascanning

Jeg var 14 uger henne 

Anmeld Citér

22. februar 2016

N_b9

SDD skriver:

Du kan komme til en scanning(nf) omkring uge 12. Der kan man se om hjertet slår.

Derudover skal du først til jm i uge 14 ca. Det er ikke sikkert at hun overhovedet vil forsøge at lytte med en doppler. Det er fordi at det kan være svært at finde den med maskinen når baby ikke er større. 

Dit 2. lægebesøg ligger i uge 25. Der vil de formentlig forsøge. 

Er der en bestemt grund til at din graviditet er truet? Tænker at det er jo normalt ikke at der bliver tjekket liv oftere end dette. 

Nej det er bare rent frygt, jeg ved ikke ret meget og har ikke snakket med en læge endnu, jeg er kun 20 og vil vente med at fortælle forældre til uge 10-12 pga chancerne for tidlig abort (eller hvad det hedder når man ufrivilligt abortere) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.