Anonym1985 skriver:
Jeg synes generelt at man skal passe på med at indrette sit privatliv alt for meget efter ens arbejdsliv og hvad karrieren/chefen dikterer.
Helt kynisk sat op så tænker jeg ikke at du skylder din arbejdsplads noget. Hvis du er kommet i betragtning til den pågældende stilling en gang, så kan det helt sikkert også lade sig gøre igen.
Du kan risikere at du planlægger dit fremtidige familieliv efter arbejdspladsens behov og chefens rangfordeling. Noget som kan vende på en tallerken uden at du vil kunne har den mindste indflydelse.
Jeg kan sagtens følge dig i at det er sindssygt ærgerligt at lade drømmejobbet passere, men om 50 år når du sidder tilbagelænet i din din lænestole kan jeg forsikre dig om at det ikke er din loyalitet overfor din chef du vil mindes. Nærmere de børn og den mand du istedet valgte til og som du har skabt dit liv med uafhængigt af hvad en chef dikterede var bedst for virksomheden eller ej.
Til syvende og sidst vil din kommende families eksistens mangle uden dig, det kan man ikke just sige om virksomheden. Den vil stadig fungere i bedste velgående uden dig på den pågældende post, så hvor meget tror du egentlig du er med i deres bønner når alt kommer til alt? Hvor meget tror du egentlig at virksomheden tager højde for dig og dit? Du er jo selv inde på at bliver du gravid så går stillingen højst sandsynligt nok til en anden.
Derfor mener jeg at du skal følge dit og din kærestes store ønske og vægte familieliv/baglandet højere end stillingen til hver en tid.
Er sådan ser overordnet enig i dine betragtninger, men når nu jeg sidder her i min sofa vil jeg sige den mest rolige barsel, sen barsel uden en masse hvis tanker, uden frustration der poppede op en gang imellem, den barsel hvor jeg kunne nyde nuet hundrede procent var den hvor jeg havde et arbejde at vende tilbage til. Jeg har prøvet en barsel som specialestuderende, en barsel som arbejdsløs og en barsel i en fast stilling og ærligt jeg vil til hver en tid foretrække barslen i den faste stilling - vil dog foretrække små børn som studerende, men det er en anden historie.
Så er man 26 som ts og det handler om lige at se tiden an i 6 mnd, om man kunne ende med en barsel hvor man ved man har en okay økonomi, man ved man har er arbejde at vende tilbage til, så ville jeg godt turde vente de 6 mnd. Det handler jo ikke om at indrette sig efter arbejdspladsen, men at indrette sig efter sine egne fremtidsdrømme, eget liv.
Så ts, ja man skal hundrede procent følge sir hjerte. Men det at vide man kan forsørge sig selv og ikke mindst gå på barsel og vide der er er arbejde bag efter, det ville foretrække især når det handler om så kort tid, det er jo ikke er studie på 3 år du mangler eller....