Hvad ville i gøre? Job vs familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.287 visninger
16 svar
15 synes godt om
20. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej  

ved ikke om dette forum er det korrekte til mit indlæg, men here goes; 

Min kæreste og jeg vil meget gerne starte familie snart. Faktisk gerne begynde nu her, vi er begge i en alder hvor vi synes at nu er det tid.

men! Jeg er i totalt dilemma (synes jeg selv) over mit arbejde - jeg er pt i et vikariat med slut til november 16, hvor der er god chance for fastansættelse derefter. Det er virkelig et job jeg er glad for og som jeg kan se mig selv i, i mange år frem. 

Men hvis vi skulle være så heldige at blive hurtigt gravide, tænker jeg at min chance for at få jobbet er ret lille, da det er flere kandidater (som allerede har børn) 

Så ja, hvad havde i gjort? Stifte familie nu eller vente og se om jobbet er sikret efter vikariat?  

Vil både være ked af at vente med baby, men sørme også ked af at måske "vinke farvel" til mit drømmejob. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2016

Babilooo

Hej  

Min kæreste og jeg vil meget gerne starte familie snart. Faktisk gerne begynde nu her, vi er begge i en alder hvor vi synes at nu er det tid.

men! Jeg er i totalt dilemma (synes jeg selv) over mit arbejde - jeg er pt i et vikariat med slut til november 16, hvor der er god chance for fastansættelse derefter. Det er virkelig et job jeg er glad for og som jeg kan se mig selv i, i mange år frem. 

Men hvis vi skulle være så heldige at blive hurtigt gravide, tænker jeg at min chance for at få jobbet er ret lille, da det er flere kandidater (som allerede har børn) 

Så ja, hvad havde i gjort? Stifte familie nu eller vente og se om jobbet er sikret efter vikariat?  

Vil både være ked af at vente med baby, men sørme også ked af at måske "vinke farvel" til mit drømmejob. 

Med mindre du er gammel eller forventer at have svært ved at få børn synes jeg, at du skal satse på jobbet. Så har du også en rolig barsel og ved at du har et fast job at vende tilbage til. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville vente til november 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Aleah

Anonym skriver:

Hej  

Jeg ville helt sikkert vente.

Anmeld Citér

20. februar 2016

esioul

Anonym skriver:

Hej  

Hvor gamle er i? 

Mit svar afhænger lidt af det. 

Anmeld Citér

20. februar 2016

serinasmor

Hmm ... Mit svar afhænger af jeres alder  

Hvis du er over 32 så sæt i gang  

Hvis du er under 26 så vent - og meget gerne til marts 2017  

Hvis du er derimellem så kommer det an på om i har fået at vide at det bliver problematisk at få børn ... Hvis ikke så vent til november med at smide præventionen  

Anmeld Citér

20. februar 2016

Kay

Du skal mærke dybt nede i din mave om hvad der føres mest rigtigt 

Jeg blev selv gravid i et vikariat hvor jeg faktisk var lovet (dog ikke på skrift) en fastansættelse men den blev taget af bordet da jeg blev gravid danset joniske er attaktivt at ansætte en der skal på barsel om kort tid

Det var så Heller ikke drømme jobbet men vi valgte at prøve at blive gravide da det havde taget over 1 år at lave vores den første mener kig så pænt stærkt at lave nummer 2 

Anmeld Citér

20. februar 2016

ninibadini

Jeg tænker om I kan starte op med projekt baby efter sommerferien. Hvis du bliver hurtigt gravid, kan du alligevel skjule det til november og så fortælle det. Ja det er træls at skulle sige at man er gravid lige efter en fastansættelse, men sådan er gamet. Det kan hurtigt blive sommer! Så har du også tid til at tage folinsyre som anbefalet tre måneder inden man planlægger graviditet.

Anmeld Citér

20. februar 2016

B&J

jeg ville vente 1års tid så ved du om du har jobbet og hvis du har jamen så har du været der lidt også kan du jo gå i gang med projekt baby. men det er sådan jeg ville gøre det

Anmeld Citér

20. februar 2016

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar  

ja det ville jo nok være smart at vente... Hovedet siger vent, hjerter siger GO! Men puh det virker som lang tid, og ja det er nok lidt skørt. Vi har bare snakket om det så længe og NU føler vi os helt klar 

Vi er begge 26. Så der er selvfølgelig tid. Jeg frygter nok bare at vi venter, ikke bliver hurtigt gravide og jeg ikke får jobbet - muligvis lidt pessismistisk  man glæder sig jo!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.