Skal man kunne teste positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Det giver mig lidt håb så! Har jo kun min datter og se tilbage til hvor alt var negativt men jeg måtte have haft en lang cyklus som jo så gør jeg først kunne teste positivt på 45 dag . Har en app på telefonen som fortæller mig hvad min gennemsnit er i cyklus og kan se den bare stiger og stiger i dage ! :-( så kan faktisk ikke regne med den alligevel så helt stabil er jeg jo ikke. 

Det skal siges alt g test er 100% negativt og har ingen tegn udover jeg vil spise chokolade og skal hele tiden men sådan har det været siden jeg fødte med chokoladen og tissen får jeg altid op til mit mens såååe tror altså desværre den bliver uskudt eller kommer imorgen som min app fortæller hvis man kan regne med den tæller rigtigt og min mens er stabil :-D men jeg havde også en graviditet uden kvalme eller trang til noget så ved ikke engang hvordan det følels og være gravid haha 

det kunne ikke ses, og tog ikke på.. Ja hvem havde vist jeg var gravid dengang . 

Men jer der testede sent 5+ og opefter er det fordi i ikke testede før eller ventede i bare ? 

For måske i godt kunne før hvis i gjorde ?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2016

Mami

migxher skriver:

Man siger at man gerne kan(de fleste kan i hvertfald) teste positivt den dag menses udebliver, og det er når man er 4+0 uger henne (:
Nogle kan dog teste positivt ved 3+. Dog er der den risiko ved at teste før 4+ at man kan have fanget det der hedder en biokemisk graviditet, et æg som er befrugtet men som ikke har sat sig fast. Et sådan æg vil typisk blive udskildt som en almindelig menstruation, og den vil derfor slet ikke blive opdaget medmindre man tester tidlig. 
Men der er jo altid en risiko, risikoen for abort falder dog væsenlig efter uge 12+

bio kemisk graviditet er frem til uge 6+0 og har intet med om ægget sidder fast eller ej at gøre, det har noget med celle delingen at gøre

Anmeld Citér

21. februar 2016

Anonym trådstarter

Mami skriver:

bio kemisk graviditet er frem til uge 6+0 og har intet med om ægget sidder fast eller ej at gøre, det har noget med celle delingen at gøre

Præcis sådan har jeg også forstået det, for alle kan jo desværre få en bio men så gjorde kroppen bare en tjeneste og tog et valg for en ❤️

Anmeld Citér

21. februar 2016

SandraXOXO

Nej altså hvis du gravid vil det kunne ses i uge 4+0 til 6+0 og alt der er tester før er måske en bio der blir til en mens/ ikke graviditet. Sådan forklarede min læge det. Derfor tog jeg altid først en test i uge 5 og til lægen i uge 9. Men damn det er en svær ventetid. Men man gider jo heller ikke skuffe sig selv. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

migxher

Mami skriver:

Men derfor er chancen for at ramme en biokemisk graviditet stadig størrer hvis man tester før tid da langt de fleste går til grunder der. 

Anmeld Citér

21. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

Alle graviditeter er såkaldt "biokemiske" frem til 6. uge, og en "biokemisk abort" er således blot en betegnelse for en tidlig abort i dette tidsrum. Det skyldes sædvanligvis  "fejl" på fosteret og det gør ingen forskel om du tester før eller efter, ud over at du selvfølgelig risikerer skuffelse.

Du er ikke "sikker" efter uge 6-7 stykker ved blot at tage hjemmetest. Tidligere abort kan forekomme de første uger og det er langt fra altid at kroppen viser tegn herpå eller selv udstøder det.

Ligeledes er det også udbredt misforståelse at abortrisikoen  i selv daler drastisk ved lige præcis 12. uge. Det fald man ser i risikoen på dette tidspunkt handler om mange her vil enten have aborteret spontant af sig selv eller få en evt. abort konstateret ved NF scanning. Risikoen for abort falder på en løbende nedadgående kurve igennem de første mange uger af en graviditet.

De fleste vil kunne teste positiv ved tidspunkt for udeblev menstruation - det vil sige ca. 4+0. Nogle kan tidligere - andre senere. Held og lykke.

Anmeld Citér

21. februar 2016

ErDuHerIkkeSnart

SandraXOXO skriver:

Nej altså hvis du gravid vil det kunne ses i uge 4+0 til 6+0 og alt der er tester før er måske en bio der blir til en mens/ ikke graviditet. Sådan forklarede min læge det. Derfor tog jeg altid først en test i uge 5 og til lægen i uge 9. Men damn det er en svær ventetid. Men man gider jo heller ikke skuffe sig selv. 

Din lægemidler har givet dig en lidt forsimplet udgave af den korrekte forklaring - du kan evt. læse mere i svaret overfor

Anmeld Citér

21. februar 2016

Mami

Anonym skriver:

Præcis sådan har jeg også forstået det, for alle kan jo desværre få en bio men så gjorde kroppen bare en tjeneste og tog et valg for en ❤️

Lige præcis bio kemisk er bare betegnelsen for tidlig abort 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.