Skal man kunne teste positiv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.761 visninger
17 svar
3 synes godt om
19. februar 2016

Anonym trådstarter

Vil gerne være anonyme af visse grunde  

men vi vil gerne have nr 2, og læste igår at hvis man ikke kunne teste positivt i uge. 3+ 

så er man ikke gravid, er der sandt ? Lyder alligevel vildt nok , ved self godt at det først er uge 6 man sådan kan regne 100% med det. 

Men kan det virkelig passe hvis man ikke tester positivt i den kommende uge 3 så har man altså ikke en befrugtet æg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

MorTilN

Anonym skriver:

men vi vil gerne have nr 2, og læste igår at hvis man ikke kunne teste positivt i uge. 3+ 

så er man ikke gravid, er der sandt ? Lyder alligevel vildt nok , ved self godt at det først er uge 6 man sådan kan regne 100% med det. 

Men kan det virkelig passe hvis man ikke tester positivt i den kommende uge 3 så har man altså ikke en befrugtet æg? 

Nej den passer ikke altid der er nogle kvinder der først kan få en positiv test i 6.-7. uge, andre kan teste svagt positiv allerede 3+2-3 

Anmeld Citér

19. februar 2016

migxher

Man siger at man gerne kan(de fleste kan i hvertfald) teste positivt den dag menses udebliver, og det er når man er 4+0 uger henne (:
Nogle kan dog teste positivt ved 3+. Dog er der den risiko ved at teste før 4+ at man kan have fanget det der hedder en biokemisk graviditet, et æg som er befrugtet men som ikke har sat sig fast. Et sådan æg vil typisk blive udskildt som en almindelig menstruation, og den vil derfor slet ikke blive opdaget medmindre man tester tidlig. 
Men der er jo altid en risiko, risikoen for abort falder dog væsenlig efter uge 12+

Anmeld Citér

19. februar 2016

VN

Anonym skriver:

Nej det tror jeg bestemt ikke er rigtigt  Jeg har læst efterhånden flere der først kunne teste svagt positiv i uge 4 og op efter. Det afhænger vel lidt af hvor meget hormon man danner, og hvor hurtigt. 

Jeg testede først positiv i uge 5 ca. Tabte så desværre nogle uger efter, men vi er allerede igang med at prøve igen. Og her til aften kommer der en slags lyserød farve når jeg har tisset på papiret. Jeg ved ikke om det er et tegn, men jeg skal først have menstruation om 10 dage. 

Kan du ikke teste positiv endnu, og hvor langt skulle du være? 

Husk at de fleste teste også er til at teste ved første udeblevne menstruation. Så det er jo 4+0 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Ved min datter testede jeg nemlig hurtigt positivt havde vi fundet ud af, 

jeg havde min mens den 18 sep og alt var negativt frem til 3 nov - efter lægens hovede regning var jeg uge 9 men efter en scanning viste det sig jeg kun var i uge 5. 

Så vi regnede ud på jeg testede positivt 3+4. 

Men efter jeg har født så er mit mens blevet ret stabil og min cyklus er 33-34 dage hvor før hen den kunne være 40+ dage (har pco) 

hvis jeg gravid hvilket vi håber 

så vil jeg nemlig være i uge 4+0 på

mandag. 

Det eneste jeg har fået frem er en sindssyg svag graviditest EFTER tid ca 1 time efter kan man fornemme noget, hvis man lyser ned i det og det var nemlig den måde jeg opdagede med min datter at den var sindssyg svag efter tid , det var først omkring uge 6-7 stykker streg nr 2 kom :/

Anmeld Citér

20. februar 2016

Rtjm05

Anonym skriver:

Jeg testede 3+6 og den var negativ, testede igen 4+0 og der var den svag positiv, prøvede også en i min fertilitetsmonitor den var også positiv, prøvede også med et andet mærke test og der var den negativ.....er idag 15+4 så den var god nok, men der er åbenbart forskel på hvad test du bruger 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Annemette07

Anonym skriver:

Jeg testede først positiv 5+ et eller andet og min søn er nu snart 2,5 år :-) så nej, det passer ikke

Anmeld Citér

20. februar 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Nej det passer ikke..

Anmeld Citér

20. februar 2016

Gittep

Altså jeg har ikke haft min menstruation i 2 måneder nu, alle tests har været negative, igår var jeg så hos lægen og fik i første omgang bare en test der som også var negativ, trods at han tror jeg er gravid og det bare ikke kan testes før sent, så vi giver det lidt tid endnu!  Måske han ville kunne se det i en blodprøve, men vi prøver bare at være tålmodig! 

Anmeld Citér

20. februar 2016

Dorthe1986

Da jeg ventede min søn testede jeg første gang da jeg var 6-7 uger henne så ved ikke hvornår jeg kunne have testet. Med den pige jeg har i maven nu kan jeg regne mig frem til at jeg testede positiv 3+4. Og den var ret tydelig testen.  Men har så lige fundet ud af at den test jeg brugte var den fra rfsu sådan en tidlig test. Det så jeg ikke da jeg købte den .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.