Anonym skriver:
Ja jeg siger tit til ham det vigtigt for mig der er pænt og orden i tingene herhjemme det får mig til at slappe af
kan ikke sidde i sofaen og bare vide det hele roder og ignorer det 
Men det kan han og til trods for du er gravid så overrumlet dine behov ikke hans. I skal have et fælles hjem og i det skal man finde kompromiser, ja han skal lytte til dine behov om at alt skal være i orden hele tiden, men du skal også vide at det kan du ikke kræve af en anden, du kan ikke kræve en anden skal underordne sig dine behov og tilsidesætte egne.
Jeg er en af dem der sagtens kan leve med rod og vasketøj, jeg kan midt i kaos finde på at spille matador med ungerne og sige: det venter til i morgen, eller midt i kaos sætte mig ved symaskinen og lave endnu mere kaos - det gover mig ro og glæde. Hvis nu jeg var gift med dig, så ville jeg gå dig på nerverne, men jeg ville da forvente vi kunne finde et kompromis og du også forstod en tur på sofaen, bag symaskinen, matadoret gav mig ro på samme måde som jeg skulle forstå orden gav dig ro. Det er ligesom det ofte er sådan at de der ikke vil orden konstant er dovne og skal lære at være "rigtige", men som en af dem så synes jeg jo det er de der vil støvsuge konstant der skal lære at lade rod være rod og nyde nuet 
Anmeld
Citér