Knas i mit forhold :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2016

Anonym trådstarter

Ccamilla skriver:

Har du prøvet at sige 'skat, jeg har brug for at der bliver gjort rent. Har du mulighed for at gøre det inden kl. xx ? Så slapper jeg meget bedre af'.

Ja jeg siger tit til ham det vigtigt for mig der er pænt og orden i tingene herhjemme det får  mig til at slappe af  kan ikke sidde i sofaen og bare vide det hele roder og ignorer det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2016

TNBC

Anonym skriver:

mig og kæresten venter vores første barn her til marts, men synes hans attitude over for mig er så tarvelig engang imellem og nogle gange er der bare for meget for mig som fir eksempel idag   vi passer hans lille nevø og han lå og sov middagslur og så tænker jeg bare at så var det nu man lige skulle gribe chancen og få gjort lidt rent, men han vælger og ligge sig på sofaen og ja det irritere mig helt vildt faktisk men vælger ikke at sige noget til ham, han ved jeg lider af mange plukveer for tiden og har et bækken der gør rigtig ondt, han havde mere travlt med ligge på sofaen og sige jeg skulle passe på mig selv og slappe af  og det irriteret mig så meget til sidst at jeg fik sagt at det også er lidt svært for mig og slappe af når jeg skal gøre alting selv, og så blev han sur og rejser sig fra sofaen og siger han vidste han ikle kunne få lov til at ligge og slappe af. Og så tog han støvsugeren og støvsuger over det hele... 

Men synes hans attitude over for mig lige siden har været mega tarvelig og han taler ikke pænt og jeg får kun sure svar så sagde til ham at jeg gik ovenpå så kunne han komme op og tale med mig når han gad for gad ikke flere sure svar og jeg ligger så bare her i sengen og tuder som et lille barn  mine hormoner er på højtryk i øjeblikket, synes bare ikke det retfærdig at skal have sådan en sur kæreste herhjemme og synes det er tit efterhånden   havde bare lige brug for komme af med det 

Jeg ville også blive irriteret hvis jeg passede min nevø, han var lige lagt til en lur og jeg lige ville slappe af, og sagde til min kæreste: slap af og pas på dig selv og fik den der besked tilbage.

Fordi du har behov for at gøre rent med det samme, skal da ikke gå udover ham. Han skal lige have en pause og så kunne i hjælpes ad bagefter...

Det er dig, der vil noget, så du kan da ikke blive sur p ham over at han ikke hjælper.

Anmeld Citér

19. februar 2016

EnGodMor

Undskyld, men tænkte "bare jeg havde sådan en mand" syntes bestemt han lyder sød, når han netop tænker på DIG og siger du skal slappe af. 

Syntes det er meget betænksomt af ham, at han tænker på dig, og nok selv mener, at hus sgu må være hus for en tid.

Anmeld Citér

19. februar 2016

AnoMe

Anonym skriver:

mig og kæresten venter vores første barn her til marts, men synes hans attitude over for mig er så tarvelig engang imellem og nogle gange er der bare for meget for mig som fir eksempel idag   vi passer hans lille nevø og han lå og sov middagslur og så tænker jeg bare at så var det nu man lige skulle gribe chancen og få gjort lidt rent, men han vælger og ligge sig på sofaen og ja det irritere mig helt vildt faktisk men vælger ikke at sige noget til ham, han ved jeg lider af mange plukveer for tiden og har et bækken der gør rigtig ondt, han havde mere travlt med ligge på sofaen og sige jeg skulle passe på mig selv og slappe af  og det irriteret mig så meget til sidst at jeg fik sagt at det også er lidt svært for mig og slappe af når jeg skal gøre alting selv, og så blev han sur og rejser sig fra sofaen og siger han vidste han ikle kunne få lov til at ligge og slappe af. Og så tog han støvsugeren og støvsuger over det hele... 

Men synes hans attitude over for mig lige siden har været mega tarvelig og han taler ikke pænt og jeg får kun sure svar så sagde til ham at jeg gik ovenpå så kunne han komme op og tale med mig når han gad for gad ikke flere sure svar og jeg ligger så bare her i sengen og tuder som et lille barn  mine hormoner er på højtryk i øjeblikket, synes bare ikke det retfærdig at skal have sådan en sur kæreste herhjemme og synes det er tit efterhånden   havde bare lige brug for komme af med det 

det kunne ha været mig som skrev det der

jeg har termin 11. marts og jeg har, som dig, også mange plukveer og bækkensmerter... og min kæreste og jeg er lige flyttet og vi snakker hele tiden om at det stresser os fordi vi gerne vil i orden inden den lille kommer... og så er der også dagligdagens gøremål som opvask og tøjvask... tøjvask foregår i kælderen og vi bor på 2. sal i en stor blok... og han siger hele tiden "vi skal også ha ordnet opvasken" eller "der skal vaskes tøj" men hvem ender med at ordne det?? det gør jeg... han rør ikke en finger af sig selv... jeg skal bede ham om at hænge hylder op eller pakke en flyttekasse ud og jeg er så træt af det... og når jeg så vasker op eller vasker tøj eller pakker flyttekasser ud, så siger han at jeg skal passe på mig selv og den lille, men alligevel hjælper han mig ikke af sig selv... og han er virkelig sur på det sidste og han tager alting for nært og jeg skal virkelig tænke over hvad jeg siger og i hvilket tonefald... det er blevet rigtig slemt den sidste måneds tid... og jeg kan ikke holde til det... han tørre lorten af på mig ved at sige at humør smitter, og at det er pga. graviditetshormonerne jeg har...

så jeg forstår dig virkelig godt... vi er i samme båd

sender dig et kram med på vejen

Anmeld Citér

19. februar 2016

lineog4

Anonym skriver:

Ja jeg siger tit til ham det vigtigt for mig der er pænt og orden i tingene herhjemme det får  mig til at slappe af  kan ikke sidde i sofaen og bare vide det hele roder og ignorer det 

Men det kan han og til trods for du er gravid så overrumlet dine behov ikke hans. I skal have et fælles hjem og i det skal man finde kompromiser, ja han skal lytte til dine behov om at alt skal være i orden hele tiden, men du skal også vide at det kan du ikke kræve af en anden, du kan ikke kræve en anden skal underordne sig dine behov og tilsidesætte egne. 

Jeg er en af dem der sagtens kan leve med rod og vasketøj, jeg kan midt i kaos finde på at spille matador med ungerne og sige: det venter til i morgen, eller midt i kaos sætte mig ved symaskinen og lave endnu mere kaos - det gover mig ro og glæde. Hvis nu jeg var gift med dig, så ville jeg gå dig på nerverne, men jeg ville da forvente vi kunne finde et kompromis og du også forstod en tur på sofaen, bag symaskinen, matadoret gav mig ro på samme måde som jeg skulle forstå orden gav dig ro. Det er ligesom det ofte er sådan at de der ikke vil orden konstant er dovne og skal lære at være "rigtige", men som en af dem så synes jeg jo det er de der vil støvsuge konstant der skal lære at lade rod være rod og nyde nuet 

Anmeld Citér

19. februar 2016

Babilooo

Nu ved jeg ikke hvordan jere økonomi er, men når I har forskellige standarder for ryddelighed kunne det måske være en ode med en rengøringsdame..?

Anmeld Citér

19. februar 2016

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Anonym skriver:

Men har du prøvet, at sætte et decideret tidspunkt på ? 

Min far sagde en gang, at mænd skal have et tidsrum, for ellers ved de jo ikke hvornår der skal være pænt, vasket op, lagt tøj sammen, etc ..

Anmeld Citér

19. februar 2016

Sedigfor

Ccamilla skriver:

Men har du prøvet, at sætte et decideret tidspunkt på ? 

Min far sagde en gang, at mænd skal have et tidsrum, for ellers ved de jo ikke hvornår der skal være pænt, vasket op, lagt tøj sammen, etc ..

Passer ikke, min eks kæreste gjorde det først to uger efter jeg havde bet ham om det, trods os st det var hans egen hund som fældede som jeg ved ikke hvad. 

os selvom jeg kunne be ham om det 40 gange på en uge. Han sagde selv " jeg skal mok gøre rent skat " -.-.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.