Fyringsgrundlag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2016

Babilooo

Føler meget med dig.. Men du har desværre dummet dig 

Arbejdsgiver er ikke forpligtet til at fastansætte dig, hvis det er en tidsbegrænset kontrakt. Og de kan bare ansætte en anden med dine kvalifikationer. 

Hvis du ikke har brug for en paragraf 56 hvorfor vil du søge om den?

Og havde du forventer en forlængelse når du signalerer, at du arbejder på at blive gravid... Med sandsynlig fravær til følge (du ønsker at søge en paragraf 56) og du bagefter skal have barsel. En virksomhed optimerer altid for sig selv. På samme måde som medarbejdere optimerer for sig selv.

Jeg arbejder til daglig med HR.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2016

Kærlighediminmave

Smølfine123 skriver:

Føler meget med dig.. Men du har desværre dummet dig 

Arbejdsgiver er ikke forpligtet til at fastansætte dig, hvis det er en tidsbegrænset kontrakt. Og de kan bare ansætte en anden med dine kvalifikationer. 

Hvis du ikke har brug for en paragraf 56 hvorfor vil du søge om den?

Og havde du forventer en forlængelse når du signalerer, at du arbejder på at blive gravid... Med sandsynlig fravær til følge (du ønsker at søge en paragraf 56) og du bagefter skal have barsel. En virksomhed optimerer altid for sig selv. På samme måde som medarbejdere optimerer for sig selv.

Jeg arbejder til daglig med HR.

Tjae ved ikke. Har altid lært at man kommer længst med ærlighed og fik bare anbefalet af flere at søge om en p56 når vi skulle i ivf. Det betyder ikke at jeg har 10 sygedage hver eneste måned men det tror min arbejdsgiver åbenbart. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

FruStolpe

nullermand15 skriver:

Tjae ved ikke. Har altid lært at man kommer længst med ærlighed og fik bare anbefalet af flere at søge om en p56 når vi skulle i ivf. Det betyder ikke at jeg har 10 sygedage hver eneste måned men det tror min arbejdsgiver åbenbart. 

Ærligt, så tror jeg ikke din arbejdsgiver er interesseret i at ha en gravid medarbejder, med dertil hørende barsel ..

Tror ikke de er få sygedage ifm. med behandlingen der er problemet. 

Desværre 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Chellie

Nej, når det er tidsbegrænset ansættelse har du ingen ret til forlængelse, uanset hvor dygtig du er, og uanset om de ansætter en anden istedet. Det er næppe fraværet i forbindelse med behandlingen, der giver problemet, men derimod, at en medarbejder på barsel er dyr for virksomheden. Så ja, der har du fået sagt noget rigtig uheldigt 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Kærlighediminmave

Fedt... Ris til egen røv så

Anmeld Citér

15. februar 2016

Babilooo

Ja desværre ris til egen røv.

men med mindre du bliver meget syg er der slet slet ikke behov for ennoaragraf 56...? Så du er kommet i en uheldig situation fuldstændigt unødvendigt ... Desværre

Anmeld Citér

17. februar 2016

Kærlighediminmave

Smølfine123 skriver:

Ja desværre ris til egen røv.

men med mindre du bliver meget syg er der slet slet ikke behov for ennoaragraf 56...? Så du er kommet i en uheldig situation fuldstændigt unødvendigt ... Desværre

Hun siger jeg gerne må søge den i tilfælde af at jeg får brug for det. Og jeg bliver forlænget med 3 måneder indtil videre. Da min kontrakt udløber den 6 marts. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.