Mand på kh, mine feriepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Anonym skriver:

Tusind tak. Vi kæmper for og finde ud af det hele pt. Måske det var hårdt skrevet, og han har været på kh lidt tid før beskeden om kræften, derfor ved jeg og vi også hvordan mange Idag ser ned på folk på kh og det iretere mig grænseløst at man altid lige skal sparkes til. Jeg har arbejdet hele mit liv indtaget når jeg har været på barsel, og er igang med uddannelse og holder ved så længe min mand er så meget med og "på" herhjemme som nu, så vi er altså ikke bare sådan et par der rager til os og brokker os over for lidt penge eller hvad ved jeg, men gu er det da træls at mine feriepenge alligevel ikke giver os noget ekstra , især lige pt ... Men tusind tak, som sagt er vi i gang med og finde ud af det hele i kaosset, var ikke klar over der er legater man kan søge, det vil jeg kigge på. Tak 

http://www.legatmidler.dk/forside.php

Kig evt på jeres bibliotek om de har Legathåndbogen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Tak for dit svar, men der var ingen grund til også lige og smide din mening med. Min mand har lige fået konstateret kræft , han kan ikke helbredes. Han er 29 år gammel og fsr til 2 små børn under 5 år!!! og vi har brugt tid og penge på hans sygdom og på tiden inden han fik beskeden og på efterregninger som vi knap har haft til pga ovenstående . Derfor ville det være rigtig rart med de ekstra penge så bugdetten kunne komme op og køre igen . Bare indtil der er styr på vores situation som der langt fra er pt. Men tak, tak fordi du lige skal trampe. Ja det giver da så super god mening det hele. Hold nu helt op man. God aften!!!! 

Rolig rolig, det var bestemt ikke et spark. Mere en bemærkning om at i fremover kan regne med at al ekstra indtægt vil blive modregnet din mands kontanthjælp.  Selvfølgelig er det ikke godt at din mand har kræft, men det ændrer stadig ikke på reglerne.  

Anmeld Citér

16. februar 2016

Dorthe1986

Sandratoft skriver:

Rolig rolig, det var bestemt ikke et spark. Mere en bemærkning om at i fremover kan regne med at al ekstra indtægt vil blive modregnet din mands kontanthjælp.  Selvfølgelig er det ikke godt at din mand har kræft, men det ændrer stadig ikke på reglerne.  

Hvem snakker om at ændre reglerne? Der er en regel i et system, som lige nu gør det rigtig svært for ts og hendes familie. Det er vel for pokker i orden hun føler det er træls. Hvad skulle hun ellers føle i hendes situation? Der er forskel på regler og følelser. Selvom en regel er fair nok i det store billede kan det jo sagtens have store konsekvenser for det enkelte menneske. 

Anmeld Citér

16. februar 2016

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Tak for dit svar, men der var ingen grund til også lige og smide din mening med. Min mand har lige fået konstateret kræft , han kan ikke helbredes. Han er 29 år gammel og fsr til 2 små børn under 5 år!!! og vi har brugt tid og penge på hans sygdom og på tiden inden han fik beskeden og på efterregninger som vi knap har haft til pga ovenstående . Derfor ville det være rigtig rart med de ekstra penge så bugdetten kunne komme op og køre igen . Bare indtil der er styr på vores situation som der langt fra er pt. Men tak, tak fordi du lige skal trampe. Ja det giver da så super god mening det hele. Hold nu helt op man. God aften!!!! 

Føler meget med dig og din familie, men synes du bliver lidt aggrasiv i din tone. I dit startoplæg melder historien jo slet ikke noget om det og folk svarer jo bare ud fra hvad du skriver først. Håber at i kommer godt igennem det.

Anmeld Citér

16. februar 2016

Abracadabra

Overvej om der på nogen måde er mulighed for at afholde ferien, så du i hvert fald får FRIHEDEN, hvis der ingen økonomisk gevinst er. 

Derudover gør nogle helt særlige forhold sig gældende for uhelbredeligt syge. Snak med hans sagsbehandler. 

Anmeld Citér

16. februar 2016

lineog4

Kunne du ikke gemme noget af barslen og afholde det som ferie i stedet? Så er du tilbage på samme tid, men har en rest barsel du kan tage senere enten som en fridag i en periode eller til en længere ferie eller....

Anmeld Citér

16. februar 2016

alenemor42

Jamen.... hvis din man har fået konstateret kræft skal han da have sygedagpenge og ikke kontant hjælp !

Anmeld Citér

16. februar 2016

sandramor

alenemor42 skriver:

Jamen.... hvis din man har fået konstateret kræft skal han da have sygedagpenge og ikke kontant hjælp !

Det skal "desværre" i følge lovgivningen være berettiget til.... Selvom det i det her tilfælde ville være "nemmere" for ham og resten af familien hvis han kunne modtage sygedagpenge 

Anmeld Citér

16. februar 2016

Rockertand

Anonym skriver:

Anmeld Citér

16. februar 2016

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Anonym skriver:

Jeg ved hvordan det er at miste sin mand til kræft og stå alene med små børn. Min mand døde for snart tre år siden, og vores børn var dengang knap 3 og 5 (næsten 6) år.

Jeg ved ikke meget om systemet, når man er terminal, da min mand kun var diagnosticeret i 14 dage inden hans død, og derfor stadig fik alm. løn fra sit arbejde, men det følelsesmæssige har jeg stået i. Hvis jeg på nogen måde kan hjælpe, må du gerne skrive. Det er en voldsom situation at stå i.

Mange tanker fra mig....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.