Mand på kh, mine feriepenge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.412 visninger
20 svar
13 synes godt om
15. februar 2016

Anonym trådstarter

Hej. Min mand er på "syge"kontanthjælp pga nogle psykiske lidelser han har. Jeg er elev ansat i kommunen og pga barsel osv har jeg en masse ferie, 10 uger for og være helt præcis. Dem på kommunen, altså som har med mig og os elever og gøre, har så valgt og udbetale 5 ugers ferie ellers kan det ikke hænge sammen med at jeg starter i skole efter praktik, her i næste mdr. Det er 14000 før skat.. mit spørgsmål lyder, kan vi forvente min mand bliver trukket i hans kh? Eller at vi ikke får boligsikring?  Det ville jeg godt nok blive ked af da dette er hvad vores økonomi har brug for så vi kan få budgettet til og køre igen efter et par efterregninger ..... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2016

pastry26

Anonym skriver:

Hej. Min mand er på "syge"kontanthjælp pga nogle psykiske lidelser han har. Jeg er elev ansat i kommunen og pga barsel osv har jeg en masse ferie, 10 uger for og være helt præcis. Dem på kommunen, altså som har med mig og os elever og gøre, har så valgt og udbetale 5 ugers ferie ellers kan det ikke hænge sammen med at jeg starter i skole efter praktik, her i næste mdr. Det er 14000 før skat.. mit spørgsmål lyder, kan vi forvente min mand bliver trukket i hans kh? Eller at vi ikke får boligsikring?  Det ville jeg godt nok blive ked af da dette er hvad vores økonomi har brug for så vi kan få budgettet til og køre igen efter et par efterregninger ..... 

Jeg kender ikke til reglerne når man er på kontanthjælp, men umiddelbart tænker jeg det bliver medregnet som en indtægt, hvorfor jeg tror du kan regne med det har en indflydelse på din boligsikring. I alt fald den månede du får dem udbetalt.

men det må du jo lige ind og se på i skemaet eller ringe til kommunen. Også reglerne for hvad der sker med dine feriepenge, når manden er på kontanthjælp. Better safe than sorry! 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Jeg tror også du skal regne med at det bliver modregnet..

Min mand er på sygedagpenge.. og jeg er på kontanthjælp.. de uger han fik for en 5 ugers periode der mistede jeg lige 2.xxx... 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Fremad

Du skal have kontakt til kommunen men du kan tag som en selvfølge at alt ekstra der kommer ind, bliver modregnet ved den på kh...

Anmeld Citér

15. februar 2016

Sandratoft

Anonym skriver:

Så vidt jeg har forstået, så bliver de modregnet i din mands kontanthjælp, hvilket egentlig giver god mening, når det er penge i kan forsørge jer selv med. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

SandraXOXO

De bliver modregnet. Har selv stået der. 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym trådstarter

Så vidt jeg har forstået, så bliver de modregnet i din mands kontanthjælp, hvilket egentlig giver god mening, når det er penge i kan forsørge jer selv med. 

Tak for dit svar, men der var ingen grund til også lige og smide din mening med. Min mand har lige fået konstateret kræft , han kan ikke helbredes. Han er 29 år gammel og fsr til 2 små børn under 5 år!!! og vi har brugt tid og penge på hans sygdom og på tiden inden han fik beskeden og på efterregninger som vi knap har haft til pga ovenstående . Derfor ville det være rigtig rart med de ekstra penge så bugdetten kunne komme op og køre igen . Bare indtil der er styr på vores situation som der langt fra er pt. Men tak, tak fordi du lige skal trampe. Ja det giver da så super god mening det hele. Hold nu helt op man. God aften!!!! 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar,  jeg ringer til kommunen imorgen så vi ikke går mere i uvished. Det er jo rart og vide hvad man kan regne med  

Anmeld Citér

15. februar 2016

Fremad

Anonym skriver:

Tak for dit svar, men der var ingen grund til også lige og smide din mening med. Min mand har lige fået konstateret kræft , han kan ikke helbredes. Han er 29 år gammel og fsr til 2 små børn under 5 år!!! og vi har brugt tid og penge på hans sygdom og på tiden inden han fik beskeden og på efterregninger som vi knap har haft til pga ovenstående . Derfor ville det være rigtig rart med de ekstra penge så bugdetten kunne komme op og køre igen . Bare indtil der er styr på vores situation som der langt fra er pt. Men tak, tak fordi du lige skal trampe. Ja det giver da så super god mening det hele. Hold nu helt op man. God aften!!!! 

Åh det gør mig ondt at høre....

På jeres alle vegne.... Som datter til en uhelbredelig syg, så være obs på i kan søge legater. Få fra forsikringen mm...  Jeg ved hvor meget det også tære på økonomien når sygdommen rammer, så håber i kan få lidt de forskellige steder fra så der er lidt mindre at tænke på økonomisk 

Anmeld Citér

15. februar 2016

Anonym trådstarter

sscm skriver:

Åh det gør mig ondt at høre....

På jeres alle vegne.... Som datter til en uhelbredelig syg, så være obs på i kan søge legater. Få fra forsikringen mm...  Jeg ved hvor meget det også tære på økonomien når sygdommen rammer, så håber i kan få lidt de forskellige steder fra så der er lidt mindre at tænke på økonomisk 

Tusind tak. Vi kæmper for og finde ud af det hele pt. Måske det var hårdt skrevet, og han har været på kh lidt tid før beskeden om kræften, derfor ved jeg og vi også hvordan mange Idag ser ned på folk på kh og det iretere mig grænseløst at man altid lige skal sparkes til. Jeg har arbejdet hele mit liv indtaget når jeg har været på barsel, og er igang med uddannelse og holder ved så længe min mand er så meget med og "på" herhjemme som nu, så vi er altså ikke bare sådan et par der rager til os og brokker os over for lidt penge eller hvad ved jeg, men gu er det da træls at mine feriepenge alligevel ikke giver os noget ekstra , især lige pt ... Men tusind tak, som sagt er vi i gang med og finde ud af det hele i kaosset, var ikke klar over der er legater man kan søge, det vil jeg kigge på. Tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.