Et strejf af frygt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

755 visninger
16 svar
3 synes godt om
12. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har pco og har efter lang tids kamp fået 2 børn som vi ønskede os, siden da garanti jeg fået en tilstødende diagnose der har gjort at jeg har ændret meget på min livsstil og pludselig har jeg en normal cyklus for første gang i mit liv

Da jeg ikke kan tåle hormon prevension og Heller ikke kondomer har vi bare brugt ''stå af i Roskilde" metoden ja ja det er jo ikke sikkert men med pco og alt det har det nu virket rimelig sikkert indtil nu... 

Nu sidder jeg her alene hjemme (i mine forældres hus) med den lille på 15 måneder, da manden er til firmafest og jeg burde egentlig bløde nu 

Før i tiden blødte jeg 2-3 gange om året så har egentlig aldrig Været bange for den udeblev  

Og har ikke en test og kan ikke skaffe en lige pt... så sidder bare her og er lidt skræmt!  Havde en ret stor efterfødselsreaktion efter vores nummer 2 blev født og ved ikke om jeg kan klare en omgang til... selvom jeg egentlig altid har ønsket mig 3 (min mand vil kun ha 2)  men jeg ved at jeg ikke ville kunne få en abort og det er vi også afklaret med, hvis noget skulle ske er det meningen og så tager vi det med 

Det skal så også lige siges at min mand har bestilt tid til at få "kappet" sædtilførslen   så vi har "gjort" noget for at komme til at kunne "beskytte" os 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har pco og har efter lang tids kamp fået 2 børn som vi ønskede os, siden da garanti jeg fået en tilstødende diagnose der har gjort at jeg har ændret meget på min livsstil og pludselig har jeg en normal cyklus for første gang i mit liv

Da jeg ikke kan tåle hormon prevension og Heller ikke kondomer har vi bare brugt ''stå af i Roskilde" metoden ja ja det er jo ikke sikkert men med pco og alt det har det nu virket rimelig sikkert indtil nu... 

Nu sidder jeg her alene hjemme (i mine forældres hus) med den lille på 15 måneder, da manden er til firmafest og jeg burde egentlig bløde nu 

Før i tiden blødte jeg 2-3 gange om året så har egentlig aldrig Været bange for den udeblev  

Og har ikke en test og kan ikke skaffe en lige pt... så sidder bare her og er lidt skræmt!  Havde en ret stor efterfødselsreaktion efter vores nummer 2 blev født og ved ikke om jeg kan klare en omgang til... selvom jeg egentlig altid har ønsket mig 3 (min mand vil kun ha 2)  men jeg ved at jeg ikke ville kunne få en abort og det er vi også afklaret med, hvis noget skulle ske er det meningen og så tager vi det med 

Det skal så også lige siges at min mand har bestilt tid til at få "kappet" sædtilførslen   så vi har "gjort" noget for at komme til at kunne "beskytte" os 

Ved godt det er sent men kunne sgu godt lige bruge en kommentar om at der er rimelig lille risiko  for at jeg er gravid

Anmeld Citér

12. februar 2016

Trine89

Som du selv er inde på, er den der 'stå af i Roskilde' jo ikke en sikker løsning. Så på den måde vil der altid være en chance.  

Men hvor lang tid er du gået over forventet mens? 

Der kan være flere grunde til at den måske ikke er dukket op. Måske er den her cyklus bare lidt længere end de andre. 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Trine89 skriver:

Som du selv er inde på, er den der 'stå af i Roskilde' jo ikke en sikker løsning. Så på den måde vil der altid være en chance.  

Men hvor lang tid er du gået over forventet mens? 

Der kan være flere grunde til at den måske ikke er dukket op. Måske er den her cyklus bare lidt længere end de andre. 

Altså cyklus er ikke 100% fast men det sidste halve år har den kommet så det passer med senest i dag og har altid kunne mærke den et par dage Før som i alt tid siden første gang den kom

Men vi har også Været mere aktive end vi plejer det sidste  år har der godt kunne gå en måned eller mere imellem da det har Været meget hårdt med den lille der har nogle specielle behov  (født med handicap) og den sidste måned er det da blevet til 3-4 gange tror jeg 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Ai sha

Anonym skriver:

Ved godt det er sent men kunne sgu godt lige bruge en kommentar om at der er rimelig lille risiko  for at jeg er gravid

Kommer hermed hehe. 

Der er ikke stor chance for at du er gravid. Når man tænker på pco osv. 

Men hvis du nu er. Så se det en gave du ikke havde ventet 

Anmeld Citér

13. februar 2016

xStinepigen

Anonym skriver:

Har selv pco .. Min dreng er lavet op Roskilde metoden .. Aå ingen trøst her fra 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg begyndte heldigvis at bløde i nat 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Har selv pco .. Min dreng er lavet op Roskilde metoden .. Aå ingen trøst her fra 

Når man har brugt rigtig lang tid på at lave de 2 vi har har jeg bare så svært ved at tro på at stå af i Roskilde ville ende med en baby til os

Anmeld Citér

13. februar 2016

Carina:-)

Anonym skriver:

Tillykke hvis man kan sige det 

Men ja stå af metoden har givet  to børn her så det vil jeg ikke anbefale hvis man  slet ikke ønsker flere børn 

Anmeld Citér

13. februar 2016

Trine89

Anonym skriver:

Dejligt der er kommet ro på alle bekymringerne. 

Med hensyn til det med prævention, når nu du siger ikke kan tåle det med hormon har du så overvejet om en kobber spiral kunne være noget? Om ikke andre så frem til at manden får snittet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.