Julemusen skriver:
Da jeg havde drengene til almindelig kontrol tjek blev de selvfølgelig målt som normalt. Han tastede deres værdier ind i systemet og viste mig kurverne ift hvis meget de er vokset fra besøg til besøg. Han havde sådan et skema som han tjekkede da han synes at min ældste vokser utrolig meget. Vi har været sendt til børnelæge af den grund. Men vurderingen var at han vokser jævnt gennem barndommen og ikke tager det store ryk i teenage alderen. De har et eller andet skema hvor de sammenholder årlig tilvækst, almindelige vækstkurver og dernæst ift min og min mands højde. Og der kunne de så "vurdere" at de blivet nogle høje drenge. Om det er eksakt videnskab kan jeg ikke sige. Jeg er ikke læge. Men det er nok et meget kvalificeret bud

Okay kunne være han havde fået taget røntgen af hånden mener jeg det er hvor man kan se om de vokser mere osv.
Synes nemlig ikke man kan se det på mine, og fx min datter der var lang som nyfødt, bette lort da hun startede i skole er nu før hun bliver 13 omkring de 170 og 39+ i sko og det var der absolut intet der indikerede. Ja de fleste forventede nok hun blev mindre end mig (174) for far er 173.
Drengene har jeg ingen anelse om hvor store er, men må da hjem og måle ham på 5, for synes han er lille (eneste jeg ved er han bruger 116 i det jeg syr og 30 i sko).
Den mellemste på 8 synes jeg er lille (han var en stor dreng som lille), men det snyder måske fordi han næsten er et pr yngre end de fleste i klassen. Men ved han bruger str 35 og er i str 140 i tøj (hans mave bare for tynd, synes ellers han er robust)
Anmeld
Citér