Hvor stor er jeres 5 årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. februar 2016

hekran

Aisha skriver:

Min søn er fra Oktober (2010) han er 104 høj og vejer 16 kilo. Jeg synes han er så lille og kan ikke forstå at han skal i skole efter sommerferien Der er også mange der ikke kan forstå at han allerede skal i skole. 

Det lyder ikke højt. Er I forældre også lave i det?

Min søn er 2,5 og er 105cm høj, men han er også høj af sin alder. Han vejer  16,7 kilo. Sjovt, hvor forskellige de kan være.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Kamilla-m

MorDk skriver:

Min søn er 5 år (fra september ´10)

Han er 115 høj og vejer godt og vel 25 kg. Flot fyr 

Jeg selv var 104 da jeg var 5 år. 

Hvor store er jeres 5 årige?

Min søn på 8,5 vejer 24kg, han er så 129 cm høj.��

min datter fra juli 2010 vejer 22 og er 112 cm ❤️

Anmeld Citér

12. februar 2016

Bebsen

MorDk skriver:

Han var 120cm og vejede 20 kg ved 5 års undersøgelse 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
hekran skriver:

Det lyder ikke højt. Er I forældre også lave i det?

Min søn er 2,5 og er 105cm høj, men han er også høj af sin alder. Han vejer  16,7 kilo. Sjovt, hvor forskellige de kan være.

Jeg er 170 og hans far er 180 så han burde vokse på et tidspunkt... 

Anmeld Citér

12. februar 2016

lineog4

Julemusen skriver:

Børn et forskelligt bygget så tænkte heller ikke at han var tyk men havde en solid kropsbygning ligesom min niece 

Tror du har ret i at han bliver højere end jer. Jeg tænker umiddelbart også 180-183 cm da han ser ud til at følge den gennemsnitlige størrelse  men børn kan pludselig stoppe i vækst eller tage et ordentligt spring, så det er aldrig til at forudse. Jeg selv er 172 cm og min mand 192 cm. Men i følge vores mål som børn har jeg været højere end min mand indtil 11 års alderen  

Vores drenge bliver mellem 185-205 cm høj alt efter deres vækst som teenager  lægen er sikker på at de to ældste runder de to meter  så jeg får da noget at kigge op til 

Hvordan kan lægen sige det?

Anmeld Citér

12. februar 2016

Julemusen

lineog4 skriver:

Hvordan kan lægen sige det?

Da jeg havde drengene til almindelig kontrol tjek blev de selvfølgelig målt som normalt. Han tastede deres værdier ind i systemet og viste mig kurverne ift hvis meget de er vokset fra besøg til besøg. Han havde sådan et skema som han tjekkede da han synes at min ældste vokser utrolig meget. Vi har været sendt til børnelæge af den grund. Men vurderingen var at han vokser jævnt gennem barndommen og ikke tager det store ryk i teenage alderen. De har et eller andet skema hvor de sammenholder årlig tilvækst, almindelige vækstkurver og dernæst ift min og min mands højde. Og der kunne de så "vurdere" at de blivet nogle høje drenge. Om det er eksakt videnskab kan jeg ikke sige. Jeg er ikke læge. Men det er nok et meget kvalificeret bud

Anmeld Citér

12. februar 2016

lineog4

Julemusen skriver:

Da jeg havde drengene til almindelig kontrol tjek blev de selvfølgelig målt som normalt. Han tastede deres værdier ind i systemet og viste mig kurverne ift hvis meget de er vokset fra besøg til besøg. Han havde sådan et skema som han tjekkede da han synes at min ældste vokser utrolig meget. Vi har været sendt til børnelæge af den grund. Men vurderingen var at han vokser jævnt gennem barndommen og ikke tager det store ryk i teenage alderen. De har et eller andet skema hvor de sammenholder årlig tilvækst, almindelige vækstkurver og dernæst ift min og min mands højde. Og der kunne de så "vurdere" at de blivet nogle høje drenge. Om det er eksakt videnskab kan jeg ikke sige. Jeg er ikke læge. Men det er nok et meget kvalificeret bud

Okay kunne være han havde fået taget røntgen af hånden mener jeg det er hvor man kan se om de vokser mere osv. 

Synes nemlig ikke man kan se det på mine, og fx min datter der var lang som nyfødt, bette lort da hun startede i skole er nu før hun bliver 13 omkring de 170 og 39+ i sko og det var der absolut intet der indikerede. Ja de fleste forventede nok hun blev mindre end mig (174) for far er 173.

Drengene har jeg ingen anelse om hvor store er, men må da hjem og måle ham på 5, for synes han er lille (eneste jeg ved er han bruger 116 i det jeg syr og 30 i sko). 

Den mellemste på 8 synes jeg er lille (han var en stor dreng som lille), men det snyder måske fordi han næsten er et pr yngre end de fleste i klassen. Men ved han bruger str 35 og er i str 140 i tøj (hans mave bare for tynd, synes ellers han er robust)

Anmeld Citér

12. februar 2016

LLT.

MorDk skriver:

Lærke er fra april 2010, så hun bliver 6 år lige om lidt

hun er 116 cm og vejer ca 16-17 kg

Anmeld Citér

12. februar 2016

MIWULA

Min søn bliver 5 om 1 måned. Han er kun 100-104 cm og vejer 15 kg så han er en lille fis. 

Anmeld Citér

12. februar 2016

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis

Min er 4 år (5 år slutningen af maj) han måler 116 cm og vejer 19,8 kg. Den store som nu er 10 år, vejede 12 kg kort inden hun fyldte 5 år. Ved ikke hvad hun målte, men hun kunne passe str 98 i tøj, så hun var lille i forhold til. Min som bruger 116 i tøj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.