Som en anden skriver, så må du hellere end gerne tage med til mødet selvom du ikke har fået et brev!
for at svare på dine spørgsmål, og det er ud fra at sagen ikke omhandler bekymring om hverken psykisk eller fysisk vold eller seksuelle overgreb:
- begge forældremyndigheds indehavere skal give samtykke - mundtligt eller skriftligt - til en børnefaglig undersøgelse.
- en børnefaglig undersøgelse er blot et skema hvor rådgiveren sætter barnets forhold mere i systematik, såsom skoleforhold, udvikling, familieforhold osv osv. Man laver den udelukkende for at finde ud af hvad den bedste hjælp til barnet vil være og det ved man kun hvis man har undersøgt barnets forskellige miljøer ordentligt.
- en rådgiver aftaler i langt de fleste tilfælde med forældrene hvor og hvornår en samtale med barnet skal finde sted, med mindre der er mistanke om at en forældremyndighedsindehaver gør skade på barnet eller vil forsøge at præge barnet inden samtalen. Så der skal være en rigtig god grund, for det giver meget bedre mening at forældrene ved det så de kan gøre barnet trygt ift at skulle tale med en rådgiver, barnet har desuden ret til at have en bisidder med, lærer, pædagog eller andet som kan være en støtte..
Det hedder maks 4 måneder. Det kan virke som lang tid, men med 70 sager (min kollega sad med 98 sager) så er det i rådgiverens verden ret presset.
Jeg synes du skal ringe til rådgiveren og fortælle hvordan du oplever det. Hvis jeg havde en mor til et barn der oplevede det på samme måde som du gør.. Så ville jeg blive glad for at få det at vide 
du må gerne sende mig en privat besked hvis du har lyst til at fortælle mere om det?
Anmeld
Citér