Skal jeg ikke informeres? Hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Det kan simpelthen være hun har svedt ud at hun har sagt det til dig, hvilket er ærgeligt, men hvis det handler om bekymringer ift forholdet i mellem ham og jeres børn så skal du stadig informeres om at der er en underretning. 

Hmm.. Ja det er faktisk helt almindeligt, der kan være mange årsager:

- jeres sag er ikke "alvorlig" dvs. Børnenes udvikling er ikke umiddelbart vurderet til at være i fare og så kommer man altså lidt bag i køen fordi familierådgivere ofte sidder med mange sager (jeg sad med 70) 

- hvis der laves en børnefaglig undersøgelse må dette tage 4 måneder hvilket det som regel gør fordi rådgiverne har så mange sager :/ 

beklager det lidt "deprimerende" svar.. Skriv igen hvid der er noget 

Så hun har faktisk "glemt" at fortælle mig at faren er blevet indkaldt til mødet? Det jeg er mest bekymret for, er at han ikke kan dansk, og hans engelske er heller ikke det bedste. Han har aldrig gjort vores børn noget, og vi er enormt kede af denne sag.

hvad er en børnefaglig undersøgelse? Tager det 4 måneder at lave den undersøgelse, eller må sagen max kører i 4 måneder? Får jeg af vide hvis der er en undersøgelse igang? Hvis de besøger børnene i deres institioner osv? Får deres institioner noget af vide?

Det er enormt hårdt for mig psykisk at denne sag kører, tænker på det dag og nat, helt uden grund. For der sker virkelig ikke noget. Jeg er bare ikke så stærk psykisk, og jeg har brug for at det bliver afsluttet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2016

Sedigfor

Da vi " min datters far og jeg " skulle til masser SF samtaler på kommune var det kun mig der fik brev om det og os kun mig der stod i brevet, min datters far tog da bare med, de sagde ingenting (:

Anmeld Citér

12. februar 2016

Babyjanuar16

Som en anden skriver, så må du hellere end gerne tage med til mødet selvom du ikke har fået et brev!

for at svare på dine spørgsmål, og det er ud fra at sagen ikke omhandler bekymring om hverken psykisk eller fysisk vold eller seksuelle overgreb: 

- begge forældremyndigheds indehavere skal give samtykke - mundtligt eller skriftligt - til en børnefaglig undersøgelse. 

- en børnefaglig undersøgelse er blot et skema hvor rådgiveren sætter barnets forhold mere i systematik, såsom skoleforhold, udvikling, familieforhold osv osv. Man laver den udelukkende for at finde ud af hvad den bedste hjælp til barnet vil være og det ved man kun hvis man har undersøgt barnets forskellige miljøer ordentligt. 

- en rådgiver aftaler i langt de fleste tilfælde med forældrene hvor og hvornår en samtale med barnet skal finde sted, med mindre der er mistanke om at en forældremyndighedsindehaver gør skade på barnet eller vil forsøge at præge barnet inden samtalen. Så der skal være en rigtig god grund, for det giver meget bedre mening at forældrene ved det så de kan gøre barnet trygt ift at skulle tale med en rådgiver, barnet har desuden ret til at have en bisidder med, lærer, pædagog eller andet som kan være en støtte.. 

Det hedder maks 4 måneder. Det kan virke som lang tid, men med 70 sager  (min kollega sad med 98 sager) så er det i rådgiverens verden ret presset. 

Jeg synes du skal ringe til rådgiveren og fortælle hvordan du oplever det. Hvis jeg havde en mor til et barn der oplevede det på samme måde som du gør.. Så ville jeg blive glad for at få det at vide 

du må gerne sende mig en privat besked hvis du har lyst til at fortælle mere om det? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.