Skal jeg ikke informeres? Hurtigt spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.188 visninger
12 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2016

Anonym trådstarter

hvis faren blir indkaldt til møde på kommunen ang. vores fælles børn, som vi har fælles forældremyndighed over, ska jeg så ikke informeres om det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2016

Newsence

Jo du skal som regel informereres. Jeg antager her at jeres barn har bopæl hos faren??

Men altså du har ret til at kontakte kommunen og bede om en forklaring. 

Som regel så holder man møde med begge forældrer- enten sammen eller hver for sig ( an. på karakter af mødet samt forældrenes indbyrdes forhold)

Et sådan møde SKAL der skrives notist om og dette skriftlige produkt har du ret til at se.

Der skal være nogle særlige grunde til at man ikke informerer begge forældre og holder møde med begge forældre. Men her snakker vi om at de er bange for at du vil skade barnet hvis du fik det afvide.

Du har ikke ret til at få oplysninger om faren KUN om barnets trivsel.

Men jeg ville ringe til den pågældende kommune og bede om en forklaring. Det kunne jo være en fejl ( selvom den slags ikke bør ske så sker der jo fejl) 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Newsence skriver:

Jo du skal som regel informereres. Jeg antager her at jeres barn har bopæl hos faren??

Men altså du har ret til at kontakte kommunen og bede om en forklaring. 

Som regel så holder man møde med begge forældrer- enten sammen eller hver for sig ( an. på karakter af mødet samt forældrenes indbyrdes forhold)

Et sådan møde SKAL der skrives notist om og dette skriftlige produkt har du ret til at se.

Der skal være nogle særlige grunde til at man ikke informerer begge forældre og holder møde med begge forældre. Men her snakker vi om at de er bange for at du vil skade barnet hvis du fik det afvide.

Du har ikke ret til at få oplysninger om faren KUN om barnets trivsel.

Men jeg ville ringe til den pågældende kommune og bede om en forklaring. Det kunne jo være en fejl ( selvom den slags ikke bør ske så sker der jo fejl) 

De har bopæl hos mig.

Prøver at ringe til dem.

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym

Anonym skriver:

hvis faren blir indkaldt til møde på kommunen ang. vores fælles børn, som vi har fælles forældremyndighed over, ska jeg så ikke informeres om det? 

Det SKAL DU forældremyndigheds indehaver SKAL altid have besked.

Anmeld Citér

11. februar 2016

Newsence

Så vidt jeg har forstået har de ret til at holde møde med faren og derefter informere dig. De må ikke tage nogle afgørelser uden du er hørt men de kan i særlige tilfælde vælge at holde møde datoer og emne skjult til efter endt møde, men kun hvis det kun er ting omhandlende barnets trivsel når barnet er hos far eller hvis far selv har bedt om mødet.. 

Men uanset hvad vil der ingen ting ske uden du er informeret.. Men det kan jo også være at mødet mere handler om faren og ikke om barnet og så har du ingen rettigheder. 

Men der er intet andet at gøre end at ringe og bede om en forklaring på den manglende information.. 

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Forstår det slet ikke- vi er endda sammen

Anmeld Citér

11. februar 2016

Anonym trådstarter

Er der et sted hvor jeg kan læse om behandlingen af sådanne sager? Link endelig.

der er forresten ikke sket mine børn noget/Inter hold i sagen, det er en bekymringsunderrettelse, fra en person jeg kender.  

Anmeld Citér

12. februar 2016

Babyjanuar16

Kære anonym 

jeg er tidligere familierådgiver hos kommunen og har siddet med underretninger/bekymringsbreve og indkaldt til disse. 

Der kan være mange årsager til at man ikke indkalder forældrene samtidig. Der er ikke noget krav om at forældrene skal indkaldes samtidig eller have viden om underretningen indenfor samme tidsperiode, hvis du bor sammen med faderen så virker det meget mærkeligt at det kun er ham der er indkaldt og jeg vil tro der er tale om en fejl. Har du tjekket din e-boks? Kunne ske der lå noget der. 

Ellers så bare ring og sig du undrer dig over årsagen til at du ikke er indkaldt  

Anmeld Citér

12. februar 2016

Anonym trådstarter

Babyjanuar16 skriver:

Kære anonym 

jeg er tidligere familierådgiver hos kommunen og har siddet med underretninger/bekymringsbreve og indkaldt til disse. 

Der kan være mange årsager til at man ikke indkalder forældrene samtidig. Der er ikke noget krav om at forældrene skal indkaldes samtidig eller have viden om underretningen indenfor samme tidsperiode, hvis du bor sammen med faderen så virker det meget mærkeligt at det kun er ham der er indkaldt og jeg vil tro der er tale om en fejl. Har du tjekket din e-boks? Kunne ske der lå noget der. 

Ellers så bare ring og sig du undrer dig over årsagen til at du ikke er indkaldt  

Hejsa

det er ret kompliceret - vores forhold fungere bedst hvis vi bor hver for sig, også kommer han herhjem når han har tid (arbejder utroligt meget). Jeg har været til et møde, hvor hun sagde at vi ville blive indkaldt sammen. Derfor undre det mig, jeg har ikke et behov for at være der også. Det skal han nok klare fint selv  

er det normalt at en sag kører i 3-4 måneder, hvor den ligesom bare "hænger over hovedet på os"? 

Anmeld Citér

12. februar 2016

Babyjanuar16

Det kan simpelthen være hun har svedt ud at hun har sagt det til dig, hvilket er ærgeligt, men hvis det handler om bekymringer ift forholdet i mellem ham og jeres børn så skal du stadig informeres om at der er en underretning. 

Hmm.. Ja det er faktisk helt almindeligt, der kan være mange årsager:

- jeres sag er ikke "alvorlig" dvs. Børnenes udvikling er ikke umiddelbart vurderet til at være i fare og så kommer man altså lidt bag i køen fordi familierådgivere ofte sidder med mange sager (jeg sad med 70) 

- hvis der laves en børnefaglig undersøgelse må dette tage 4 måneder hvilket det som regel gør fordi rådgiverne har så mange sager :/ 

beklager det lidt "deprimerende" svar.. Skriv igen hvid der er noget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.