Kabale skriver:
...Jeg ved, at emnet før er taget op her på siden, men jeg har alligevel brug for lige at stille et par spørgsmål, som jeg håber nogen af jer kloge hoveder kan hjælpe mig lidt med at belyse!
Jeg har været sammen med min kæreste i mange år og i slut april 2015 smed jeg p-pillerne - vi har siden forsøgt at blive gravide men uden held.
Jeg har netop fået konstateret en mild grad af pco grundet ægblærer ved æggestokkene, og samtidig (af den grund) er min cyklus fuldstændig uregelmæssig. Der går mellem 45 og 60 dage! Vi er netop blevet henvist til gynækolog som siger, at det ser ud til på scanningerne (begge gange) at jeg har haft ægløsning, men jeg har testet og testet uden resultat alle dage. Jeg har ingen symptomer haft på ægløsning på noget tidspunkt - hverken ægløsningstests, temperatur eller udflåd. Mit første spørgsmål er hvordan jeg skal forholde mig til det - kan jeg have haft ægløsning? Kan det overhovedet lade sig gøre med sådan en cyklus og uden nogen indikatorer? Hvad skal jeg regne med?
Mit næste spørgsmål handler om pco - jeg er helt normalvægtig, spiser sundt og dyrker motion. Mit blodsukker er helt normalt, så ingen intollerance. Hvad kan jeg gøre? Jeg får at vide, at østradiol er for lavt, men hvad betyder det? Hvor meget sværere bliver det mon for os?
Endeligt, hvad er næste skridt nu hvor vi er blevet henvist til fertilitetsbehandling? Jeg har læst en masse om hormonpiller, men jeg kan også læse at nogen ikke vil give dem til pco-piger der ikke er overvægtige? Hvordan får jeg styr på den cyklus og vished om at jeg får min ægløsning?
Det er selvfølgelig begyndt at fylde rigtig meget det store ønske om at blive gravid. Til info er jeg ikke stresset eller har andre sygdomme. I min familie er der dog endometriose (som jeg ikke har) og forhøjet kolesterol.
Jeg HÅBER I kan hjælpe mig! På forhånd tusind tak!
kh. Kabale
Jeg er selv pco/pcos pige.
- Jeg er normal vægtigt, og jeg får både hormon piller, og hormon sprøjter, da når man har pco/pcos ofte ingen ægløsning har selvom man har mens. - Har du hørt om metformin? dette får jeg, og alle overvægtigt og normalvægtigt har en god gavn af disse.. hvis jeg var jer, så ville jeg snak med gym om at komme i hormonbehandling. 
hvor de giver hormoner, hele tiden scanner æggestokkende til der et eller 2 store æg.
og få også lige testet kærestens sæd.