brug for en rådene hånd( job muligheder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

865 visninger
12 svar
7 synes godt om
9. februar 2016

Anonym trådstarter

Jeg har idag været til møde på jobcenteret og skal på ressourceforløb i 3 år men skal selv havde fundet ud af hvad jeg vil lave og jeg er helt blank for jeg har prøvet mine drømme jobs af og det magter kroppen ikke..

jeg har prøvet legetøjsbutikker (" 2 forskelige) 

vuggestue.

køkkener: både plejehjem børnehave og delikatesse. (har også  taget hygiejnebevis og har en grøn kostmedhjælper uddannelse som dog ikke eksitere længere)

lager hvor jeg skulle pakke ting.

jeg har været på et sted for handicappet hvor jeg pakket dimser i poser..

alt det er blevet afbrudt fordi jeg har et dårlig knæ og en smadret albue som gør jeg ikke kan bruge venstre hånd (er blevet opereret både i knæ og hånd 2 gange hver og nu kan de ikke gøre noget) får stærk smertestilling men det tager kun lige et par procent delene af smerterne...

jeg skal finde et sted hvor de kan rumme mig med dårlig knæ. albue. dårlig syn og sårbarhed.... kom med jeres bud for jeg er blank. jeg er 24 år og skulle gerne kunne arbejde i mange år. har siddet hjemme i snart et år sygemeldt... vil så gerne arbejde istedet for at glo tv dagen lang.. men hvad kan jeg lave ??? har virkelig brug for jeres råd da jobcenteret ikke kunne give mig nogle ideer  jeg er ordblind og kan ikke lave kontor arbejde. eller tungt fysisk arbejde. og er ikke i stand til uddannelse derfor jeg skal på ressource forløb så vi kan finde ud af hvad jeg kan så jeg måske med tiden kan få et flexjob som jeg virkelig ønsker så jeg har noget at stå op til.... hjæææælp please 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2016

jenny4

Hvad med et callcenter?

Anmeld Citér

9. februar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Hvad med et callcenter?

god ide dog er jeg ikke god til andre sprog  men kunne havde været super 

Anmeld Citér

9. februar 2016

Ka+Ma=Be

Jeg tror, at det aller bedste for dig er, at reflektere over hvad  du godt kan lide! hvad interesserer dig? Hvad gør dig glad? Hvad er du go' til? Meningfuldhed og lyst driver værket og er et godt udgangspunkt.

Hvad var du glad for, i de jobs du har været i? Og hvad fungerede ikke?

Derudover ville jeg undersøge, om din kommune tilbyder "smertehåndteringskurser" og om du kan afprøve det. Måden vi tænker om smerter er en stor del af udfordringen, når vi har ondt. Hvis dine smertestillinde ikke hjælper dig, ville jeg tale med lægen om andre løsninger og mulighed for udtrapning. Hvilke smertestillende får du? 

Det er også vigtigt at mærke efter hvordan dine smerter påvirker din hverdag - hvad mindsker dem og hvad forværrer dem? Ikke mindst finde ud af hvad du kan udføre uden at  forværre din tilstand. 

Anmeld Citér

9. februar 2016

jenny4

Anonym skriver:

god ide dog er jeg ikke god til andre sprog  men kunne havde været super 

Det behøver ikke have noget med andre sprog at gøre. Kan også være support ift eks telefoni, bank eller abonnementssalg.

Anmeld Citér

9. februar 2016

Morjanne76

Hvad med aktivitetsmedarbejder i et daghjem på et plejecenter?

Anmeld Citér

10. februar 2016

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Jeg tror, at det aller bedste for dig er, at reflektere over hvad  du godt kan lide! hvad interesserer dig? Hvad gør dig glad? Hvad er du go' til? Meningfuldhed og lyst driver værket og er et godt udgangspunkt.

Hvad var du glad for, i de jobs du har været i? Og hvad fungerede ikke?

Derudover ville jeg undersøge, om din kommune tilbyder "smertehåndteringskurser" og om du kan afprøve det. Måden vi tænker om smerter er en stor del af udfordringen, når vi har ondt. Hvis dine smertestillinde ikke hjælper dig, ville jeg tale med lægen om andre løsninger og mulighed for udtrapning. Hvilke smertestillende får du? 

Det er også vigtigt at mærke efter hvordan dine smerter påvirker din hverdag - hvad mindsker dem og hvad forværrer dem? Ikke mindst finde ud af hvad du kan udføre uden at  forværre din tilstand. 

de ting jeg godt kan li er jo netop afprøvet og kan ikke selv se mig i nogle andre ting derfor jeg er blank.. jeg er simpelhen kørt fast. og vil gerne havde fundet noget så jeg kan komme igang igen jeg får tramadol (staves måske forkert)

og jeg har en leversygdom derfor tåler jeg ikke alt. min læge ved godt det kun tager lidt af smerten. jeg trappet selv ud for nogle måneder siden men smerterne var for udholdelig og sov ikke i en uge så heller de tager så meget at jeg kan få lidt søvn ind ingenting

og med hensyn til hvad der påvirker så det stortset alt for min arm gør ondt hele tiden.. og knæet så snart jeg går på den så skal helst være et arbejde hvor jeg kan sidde ned men rejse mig og strække ben osv.. helst ikke for meget brug af venstre arm da 3 finger sover og de sætter sig fast og kramper så snart jeg prøver. kan ikke holde så lidt som en gammel længere vil rigtig gerne havde fundet et sted der passer til mig men føler mig så lost. og er træt af at jeg selv skal stå med opgaven da jeg havde fået det var det teamet gjorde 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Anonym trådstarter

Morjanne76 skriver:

Hvad med aktivitetsmedarbejder i et daghjem på et plejecenter?

hvad tænker du sådan mere specifik? 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Anonym trådstarter

jenny4 skriver:

Det behøver ikke have noget med andre sprog at gøre. Kan også være support ift eks telefoni, bank eller abonnementssalg.

problemet er jeg kan jo ikke bare lægge på så snart der så er en som ikke taler dansk 

Anmeld Citér

10. februar 2016

Tiggi

Anonym skriver:

problemet er jeg kan jo ikke bare lægge på så snart der så er en som ikke taler dansk 

Hvis det er opsøgende du sku kontakte nogen så er det vel bare at markerer at de ikke taler dansk og hvis det er nogen som ringer ind for at få hjælp så har du jo bare lært en standardsætning på engelsk om at du vil viderestille dem til en kollega :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.